smerig als in goor
het is wel supertof hoor, echt een ongelofelijke line-up altijd
maar volgens mij hebben ze op echt alles bezuinigd,
om dat programma voor die prijs voor elkaar te krijgen.
1.
je wilt wat eten en gaat naar een tentje.
je hebt niet veel keus, alles is tamelijk ongezond, dus je gaat maar voor een broodje worst.
die worsten zien er best lekker uit en dat in combinatie met wat saus en een stokbroodje, jam jam.
een meisje draait wat worsten om, en je krijgt nog wat meer honger.
dan pakt ze uit een geel-groeninge bak naast de bakplaat een totaal verbrandde zwarte worst.
ja, en die legt ze dus op een stokbroodje wat ze vervolgens aan mij geeft.
hmmm, toch maar niet. dus dankjewel en toedeledoki naar de volgende tent.
een of ander mihoen vega experience kraampje dan maar.
achter een wok met een diameter van zo'n 2 meter staan een bebaarde verlepte gast met een soort schep alles enigszins om te roeren.
je moet wat dus je blijft maar even naar deze shagrokende kijken wachtend op je beurt.
de man blijft rokend en zwetend alles omroeren.
hij blijft geconcentreerd doorroken en doorroeren.
op een gegeven moment in zijn sjekkie inzoverre opgebrand dat ik wel eens wil zien waar dat terecht gaat komen.
meneertje zit helemaal in gedachten bij de mihoen en dropt zo zijn shaggie in mijn (nu niet meer)
toekomstige eten.
doeiiiii, volgende patient ...
2.
genoeg plee's overal, maar schoonmaken snappen ze nog niet, dus alles zit onder de pis en kak.
3.
als je al van plan was te douchen in die 4 a 5 dagen, kun je dat nu maar vast vergeten.
de organisatietalentjes aldaar hadden bedacht dat ze geen afvoer nodig zouden hebben.
en zo'n 10 douches op zo'n 5000 man, das toch eigenlijk wel genoeg, toch?!
maar doordat er geen afvoer was stroomde al het water overal heen rondom de douches.
wat na de eerste dag ongeveer er al voor zorgde dat de 40 meter rondom de douches blubber was
waar je ook nog eens totaan je enkels in wegzakte, als je al niet onderuit ging.
dus als je gaat douchen en het haalt, dan kom je niet zonder onder te blubberstront te geraken daar weg.
4.
als vervolg op opmerking 3 ...
op het terrein staan ook hele brede grote pisbakken.
daar hadden ze dus ook geen afvoer voor geregeld.
en toevallig stond de pisbak een beetje op een hoog plekje.
dus iedereen die daar zat te zeiken droeg eraan bij aan het kostelijke pisriviertje.
dit pisriviertje was een aardige rivier geworden op dag 4 toen het riviertje zo'n 50 meter het terrein op liep.
samen met de zon die hier stevig op stond te branden de hele dag zorgde dit voor een merkwaardig geel zand-damp-mist-verschijnsel in de lucht.
5.
voor de rest de iets minder opmerkelijke dingen als gasten die tussen iedereen in staan te pissen, dus niet in een hoekje of tegen een boom, nee gewoon midden op de neude-stijl.
of gewoon even publiekelijk je slippers schoonplassen, want die zaten onder de blubber en dat is natuurlijk vies.
en ow ja, er kroop op een gegeven moment ook nog een 50-jarige hippie vlaming op me af die een goed gesprek had met mijn schoenen. ook leuk
al met al, is het vies, maar erg tof!
en trouwens ...
vergeet de beschaving vooral niet dit jaar:
ekko heeft heel wat in de pap te brokkelen dit jaar
het wordt ontzettend vet en totaal anders als vorige keren.