BOC Home Gellery Committees Forum
Shop
Statistics Reports Links

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

From Beograd with Love

June 4 2008 at 5:28 PM
Mitraski 

Dobar Dan leute!

Stap ik het hostel zonder naam (wat nu downtown hostel blijkt te heten)in Belgrado binnen, krijg ik het warmste onthaal! Lilja leeft nog:), ze herkende me meteen en ik kreeg een harde doch vriendelijke knuffel. Ze heeft weliswaar wat hartproblemen maar herinnerde zich de 'crazy people from Norway' nog bijster goed. Vooral 'the sick boy' aka Laurens is het afgelopen jaar vaak door haar hoofd gegaan. Hoe zou het met dat joch zijn?! En niet te vergeten die charmante 'Sasha', en onhandige 'Szirze'...

Nu zit ik bij Jeja, een geweldige host met drie paspoorten (Servisch, Croatisch en Iers!) en een huis dat zo de mijne kon zijn (lees: een bende!) in Novi Beograd. Vanavond ga ik naar het grote Nick Cave concert in Beograd Arena!

Ook bijna een Yugo Koral 1.1 gevonden:), om te huren weliswaar, maar toch! Vraag van mijn 'regelmannetje' was dringend: Are you active driver? Cause roads in Serbia are very dangerous!. Nouja, ik hoop dat eens per maand active genoeg is.

Jongens, laters! Ik ga zuipen in het park:)

Kusjes jullie Balkanwijf,
M.

Respond to this message   
AuthorReply
mak

Re: From Beograd with Love

June 4 2008, 7:17 PM 

zou je niet toch voor een fiat polski gaan?!
http://nl.youtube.com/watch?v=J9TyqT0Erpk

Respond to this message   
Yugo

Advertisement

June 9 2008, 2:22 PM 

Bujov nu!

Yugo Koral 1.1

Dop, tatsjda!

Respond to this message   
Anonymous

Re: Advertisement

June 9 2008, 4:49 PM 

Ha Yutra,

Vette shit, Nick Cave is de Bom. Misschien dat je één van de Bad Seeds kan inkoppen. Of anders een Yugo kopen met bad seats :-P

X, Arjan

Respond to this message   
Mitra

Kosovo with even more Love...

June 15 2008, 6:04 PM 

Jongens!

Kleine update van jullie razende reporter in de Balkans.
Yugo rijden is geweldig! Schakelen van 2 naar 3 is even kracht bijzetten, om 'm in achteruitstand te zetten moest ik echter drie dagen armspieren trainen. Gordels in een Yugo zijn per definitie kapot, maar als echte kaaskop kun je natuurlijk behendig knopen leggen; veiligheid voorop zeggen ze. Helaas heb ik de Yugo ik Belgrado moeten achterlaten, aangezien die trots eigendom van vriend Dejan is, én je niet in Kosovo moet rijden met een BG kenteken, mits je het fijn vindt om beschoten te worden door een stelletje loslopende Albanesen.

Met de bus naar Kosovo dus; midden in de nacht nog bijna moeten duwen met z'n allen, maar gelukkig had de beste buschauffeur een gereedschapskist bij zich.

Vandaag gaat de Grondwet van 'onafhankelijk' Kosovo in, dat betekent dus: afwachten; worden het rellen of feest? Iedere sirene, ieder geluid is reden genoeg om naar het centrum te rennen... Tot nu toe blijft het rustig.

Ik beleef de wereld hier! De spanning is lekker, en natuurlijk doe ik voorzichtig. Ik ben in zeer goede handen.

Hopelijk lezen jullie mijn eerste verhaal snel in de Pers, maar I'll keep you posted,

Kus uit regenachtig Pristina, maar droge loungebar,
M.

Respond to this message   
Annig

Re: Kosovo with even more Love...

June 15 2008, 11:57 PM 

Lieverd,

wat heerlijk! Ga je ook schrijven op je waarbenjij.nu? Met fotos van je Yugo? Jajaja?

Kus

Respond to this message   
Mitra

June 16 2008, 3:09 PM 

Hebben jullie me op CNN gezien??????

Gekkenhuis man, gister bij de ceremonie voor de grondwet van Kosovo geweest. Pieter Feith een handje geschud en al trillend mijn vragen gesteld... Beetje surrealistische gebeurtenis gezien ik gekleed ging in een oranje broek en teenslippers;)
AAAAAh, wat een ubergeile UNMIK-perskaart wel niet doet hier in UNMIKISTAN

Kusjes vanuit een inmiddels zonovergoten Pristina,
M.

ps. Weinig tijd voor blog... misschien later!!

Respond to this message   
Anonymous

June 16 2008, 3:16 PM 

Hoor net dat ik om 18 uur op het kantoor van Pieter Feith wordt verwacht!!

Iemand nog vragen voor de beste man?

(Pieter Cornelis Feith (February 9, 1945) is a Dutch diplomat, currently serving as the European Union Special Representative (EUSR) in Kosovo)

Respond to this message   
Anonymous

June 16 2008, 4:45 PM 

Wanneer verwacht hji dat Kosovo volledig op eigen benen kan staan en de VN er weg zal gaan?

Hoe verwacht hij dat de situatie met de Servische minderheid in Kosovo zich zal ontwikkelen nu het land een nog grotere mate van zelfstandigheid heeft verkregen?

Op wat voor niveau bemoeid Rusland zich met de kwestie? Hebben ze maatregelen aangekondigd als Kosovo volledige onafhankelijkheid zal verkrijgen?

Heb je daar wat aan?

Doeg,

Arjan

Respond to this message   
Mitra

From Balkans

June 27 2008, 12:30 PM 

Jongens, meisjes! Wat een hitte in Montenegro, snel weg hier. Op naar Mostar en Sarajevo, teneinde rond 10 juli in Novi Sad te zijn voor Exit!

Iemand nog tips oid voor Bosnië? (en ik weet dat ik niet op een mijn moet gaan staan;) Vooral Sarajevo. En nog lieden die Exit willen beleven? Heb gehoord dat je nog makkelijk kaartjes kunt krijgen, hoewel iets duurder. Het is van 10-13 juli.

Voor nu; airco rules! En hoop dat Utrecht lekker bruisend is.

xjes M

ps. voor foto's check mitra.hyves.nl.

pps. liften in Kosovo is zo gek nog niet!!

Respond to this message   
leej

Re: From Balkans

June 30 2008, 10:53 AM 

vergeet niet je bier in te graven voordat het festival begint!
dat scheelt al gauw een paar euro per dag natuurlijk...

verdwaal niet in de ondergrondse tunnels van het fort van exit, en vrij veilig he. je weet maar nooit.
ga nu je foto's bekijken, spannend.

liefs en een kus

Respond to this message   
Current Topic - From Beograd with Love
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement