BOC Home Gellery Committees Forum
Shop
Statistics Reports Links

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Propz voor BOC

June 15 2008 at 1:17 PM

Geachte boeren burgers en buitenlui,

Soms kan het toeval rare situaties brengen in het leven. Zo ben ik perongeluk aan de praat geraakt met jullie aanvoerder op CS Utrecht.

Wat een cool idee om een liftvereniging te starten!

Morgen hebben we een liftwedstrijdje naar Bern georganiseerd. Als ik eerder de preciese inhoud wist van BOC had ik het hier ook ff gespamt, misschien volgende keer!

Iemand nog goeie tips om het wedstrijdje te winnen?

Zelf gebruik ik altijd de volgende regeltjes, die ik ooit in Suriname in mijn handen kreeg gedrukt: (niet allemaal even toepasbaar voor het liften, anyway)

Wie een vriend wil hebben, zal een vriend moeten zijn om te beginnen bij zichzelf

Ieder mens hunkert ernaar nodig te zijn, help dat gevoel in anderen te versterken.

De grootste deugd is hartelijkheid. Een mens kan niet van iedereen houden, maar hj kan wel hart hebben voor iedereen.

Probeer niet indruk te maken op anderen. Gun mensen het genoegen indruk op jou te maken.

Wees enthousiast. Niets dat de moeite waard is werd ooit bereikt zonder anthousiasme.

Wees positief. Positieve mensen trekken anderen aan, negatieve stoten af.

Je hebt meer invloed op naderen door je manier van luisteren dan door je manier van spreken.

Roddelen schaadt de roddeleaar meer dan het onderwerp van de roddel.

Spreek mensen aan bij hun naam en gebruik deze regelmatig in het gesprek.

Straal opgewektheid uit.

Meningsverschillen zijn onvermijdelijk, en ze zijn oplosbaar al seen conflict goed wordt aangepakt.

Als u het niet kunt laten iemand voor gek te zetten, doe dat dan alleen met uzelf.

Interesseer u oprecht voor wat anderen beweegt. Moedig hen aan over zichzelf te vertellen.

Een glimlach kost niets en is zeer productief. Hij doet niet alleen uzelf goed, maar alle mensen om je heen.

Wees de eerste die zegt " Leuk je weer eens te zien!"

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doeth et ook een ander niet – deze gulden regel is begin en het einde.

--
Peter

Respond to this message   
AuthorReply
Annig

Re: Propz voor BOC

June 15 2008, 11:55 PM 

Peter, wat een heerlijk positief bericht. Ben je al eens in India geweest, Peter? Dat zul je vast leuk vinden, Peter. Deze vind ik dus wel irritant: Spreek mensen aan bij hun naam en gebruik deze regelmatig in het gesprek.

Ook rocks en ik hebben plannen naar Bern te vertrekken, maar we vertrekken dinsdag pas. Optimisme siert de mens. Toch?

Hoe dan ook, trek iets oranjerigs aan, dat word je vast zo meegenomen. Pas op voor het Ruhrgebied, daar hebben lifters nachtmerries van. En zorg voor een goeie kaart.

Nou succes en wellicht tot in Bern!
Annig

Respond to this message   
Annig

June 16 2008, 10:16 AM 

Iemand zin om met ondergetekende mee naar Bern te gaan, morgenochtend. Couchsurfplek is gefixt; we vertrekken VROEG!

kussen
Annig

Respond to this message   
X-tince

June 16 2008, 11:18 AM 

Mijn echte naam is peter, je dacht dat ik loog...
Mijn spiderman-pak is net gewassen, hij's nog niet droog.

hola! leuk zeg, nieuwe enthousiaste mensen.
kom je een keer borrelen?

Respond to this message   

June 20 2008, 2:01 PM 

Borreltje doen lijkt me top!

Naar Bern liften was een van de makkelijkste ritjes ooit. De hele snelweg richting bern was vol met nederlandse nummerborden, oranje velgen en oranje vlaggetjes. In een kleine 8.5 uur stonden wij in 13.5 graden te bibberrend een broodje pindakaas te eten in de oranje stad.

Zalig genoten! Stel je voor dat je je beweegt tussen 30.000 andere gelijkgestemden, je bent een met iedereen, je praat met iedereen en je voelt hoe je samen gelukkig bent als je liedjes zingt met interesante teksten zoals "Luka Toni is homo" en dat 10 keer achter elkaar.. heerlijk om samen in Oranje te lopen, te doen alsof je gek bent en vooral veel bier te drinken. De energie heeft serieus goed gedaan.. even iets anders als de oerwouden in Suriname.

Als Nederland door is morgen, lijkt het me geinig om Wenen een bezoekje aan te doen. Laat ff weten of je zin hebt om mee te gaan. (ja, liftend ofcourse)

x

Respond to this message   
Willem

June 24 2008, 10:27 AM 

Kleine reus,

Denk niet dat ik naar Wenen ga, maar misschien kunnen we in 2010 naar Johannesburg liften?

Groetjes,

Grote dwerg

Respond to this message   
Current Topic - Propz voor BOC
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement