BOC Home Gellery Committees Forum
Shop
Statistics Reports Links

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Rokytnice in de Volkskrant

September 28 2009 at 2:15 PM
Neeltje 

Lieve Rokytnice-gangers,

Ik mag een stuk schrijven in de Volkskrant over onze Rokytnice-avonturen. Insteek: ook in deze zware economische tijden kun je nog heel lekker skiën! De kop wordt: 'Da' kos gin drol! (Maar was wat de anekdote daar ook alweer bij?) Weet nog niet precies of en in hoeverre er een rol is weggelegd voor het liften, maar dat hoop ik natuurlijk wel.

Ik heb wel een beetje jullie hulp nodig in de vorm van herinneringen, aha-erlebnissen en dingen die jullie zijn opgevallen, niet alleen in het onderling contact, maar vooral ook van de piste, het dorp en de accommodatie. Want het is alweer zo lang gelêe...

Reacties graag hieronder of per mail! Thx!

Neeltje

Respond to this message   
AuthorReply
Neeltje

Re: Rokytnice in de Volkskrant

September 28 2009, 2:34 PM 

Wat ik bijvoorbeeld even moet weten is: waar gingen wij de lift in? Want dat kon ook in het dorp (hoe heette het daar?), maar dat deden wij niet. En Mak, hoe was het langlaufen? En heb jij uiteindelijk nog gerodeld? En zijn er mensen die weleens elders hebben geskied en dat kunnen vergelijken met Rokytnice? Nou, dat soort dingen dus...

Respond to this message   
Anonymous

September 28 2009, 2:45 PM 

Zolang het maar geen promo-verhaal voor liften wordt... Ik zet daar altijd mijn vraagtekens bij...

Respond to this message   
Neeltje

September 28 2009, 3:14 PM 

Neeneenee wie dit dan ook is. We gaan niet opnieuw die discussie voeren. Het gaat om het skiën! De wintersport! In een ander gebied dan Frankrijk of Oostenrijk. Geen promoverhaal over liften dus. Zucht.

Respond to this message   
Neeltje

Allemaal beestjes

September 28 2009, 3:17 PM 

Overigens was ik niet de enige met slechte ervaringen met het Midtown (reactie op mijn Volkskrantblog):

door karin van esch op 27-08-2009 om 10:26

Ik ben enkele dagen geleden teruggekomen uit Tsjechie en Hongarije, waar ik 2enhalve week op vakantie was. De eerste 2 nachten had ik geboekt in het Midtown hostel. 1e Nacht nauwelijks geslapen, wist niet wat het was, dacht aan bedbugs maar niemand bij receptie. 2e nacht, nadat ik bedbugs vond, alle spullen als een gek gepakt, om 4 uur vertrokken en de hele ochtend bezig geweest met dokter zoeken en behandeld worden. Injectie, gel, pillen.
Nu ben ik thuis en heeft mijn hele vakantie in het teken gestaan van jeuk en bulten. Ben nog steeds fobisch voor alles wat eruit ziet als een wants. Thuis koffer en kleren (nogmaals) heet gewassen en hele huis schoongemaakt.
Jij had je ervaring in maart, ik in augustus, en we zijn niet de enigen. Hostel doet dus niks hieraan.
MIDTOWN HOSTEL PRAAG ZOU AANGEKLAAGD MOETEN WORDEN!

Respond to this message   
mk

Re: Allemaal beestjes

September 28 2009, 4:51 PM 

langlaufen was gaaf, superstil en rustiek, mooi en lange routes, bijna geen anderen toen, 10km ofzo.
rodelen was niet echt gelukt, maar ik was wel met hugo helemaal die berg opgegaan, dus beyond het einde van de lift.
tot we op een gegeven moment niet hoger meer konden en daar met onze mini sleetjes begonnen aan de weg naar beneden.
dat kon echter niet de eerste paar honderd meter, aangezien er zo'n dik pak sneeuw lag dat je blij moest zijn als je lopend vooruit kon komen, want tot je middel wegzakken bleef ons niet gespaard. dat gecombineerd met een zicht van zo'n 10 meter door de dichte mist en niemand of niks om je heen behalve hier en daar een boom, die niet minder wit was dan de sneeuw, maakte het redelijk freaky.
langzaam afdalend werd het groener en groener en konden we op een gegeven moment ook echt gaan sleeen.
daarnaast was er nog het haardvuur bij horny pramen (?), het digibowlen en het elkaar slopen in het holst van de nacht, maar dat is misschien weer niet zo interessant voor iedereen. en natuurlijk de eeuwige stuitjespijn. happy.gif
dat kost geen drol verhaal ging over dat we een brabowijf tegen waren gekomen bij een pinautomaat en dat we met haar aan de praat waren geraakt, en toen begon de woordkots van haar zijde. hoewel je voor 1 euro ongeveer 25 kronen koopt, deed zij gewoon gedeeld door 4. :-S en liften vond ze ook maar stom, want dat was slecht voor het milieu. ze had ook nog wel een tip voor ons:
vliegen! kos' gin' drol, toch?! hadden we misschien maar moeten doen, dat liften is ook wel slecht voor het milieu hoor. sad.gif

m

Respond to this message   
marij

Re: Allemaal beestjes

September 30 2009, 1:11 PM 

vergeet niet de kostelijke maaltijden die we genuttigd hebben zowel in hostel als op piste: kos gin drol happy.gif
was er ook niet een webcamera op de piste? die vind je vast nog wel terug ergens op dit forum (ook de prijs van slapen enzo).
bus naar ski-gebied was gratis,
skipassen gingen op credits (handig voor beginners, dit is vast niet in ieder ski-gebied zo geregeld)

nadeel: géén apres ski zoals in de westerse ski-gebieden

succes met schrijven!

ps. heb je slechte ervaring op hostelworld oid gezet?

Respond to this message   
Current Topic - Rokytnice in de Volkskrant
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement