http://keningau.cjb.net http://kguforum.blogspot.com
 


  << Previous Topic | Next Topic >>BALIK KE INDEX  

KENINGAU FM - Radio Khas Untuk Kwsn Pedalaman

May 5 2008 at 5:32 PM
No score for this post
Julita John  (no login)

 
Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.Respond to this message   
AuthorReply
lopung
(no login)

macam inda logik ja tu...

No score for this post
May 5 2008, 6:17 PM 

kalau betul la ada siaran radio sendiri.... macam indada apa yang best mau dilapur tu... tu la cadangan dia tu terbengkalai sejak duuuuluuu lagi. lama sudah bah dia kasi cadang tu begitu tapi inda menjadi.... kalau ada bagus juga la.... orang lagi suka dingar tu muzik fm bah dari sabah fm.... apa lagi keningau fm.... kalau mau yang live punya kamurang beli tu walkie-talkie... dingar urang becakap2 di sana.... hikhikhik

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
vit
(no login)

Re: KENINGAU FM - Radio Khas Untuk Kwsn Pedalaman

No score for this post
May 6 2008, 11:59 AM 

bagus juga ni idea oh tp bulih dapat kah itu di s'jung?kalau bulih dapat best oh.....ni asyik sya dingar cd dusun ja...

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Tius
(no login)

Keniningau FM wajar di adakan

No score for this post
May 6 2008, 12:08 PM 

Pendapat saya.Adalah wajar juga keningau fm di ujudkan atas sebab.

1.Penyebaran berita semasa kegiatan yang berlaku dipedalaman
2.Pemberitahuan tentang kursus-kursus yang akan di adakan untuk warga keningau
3.Pemberitahuan tentang kekosongan jawatan
4.Platform untuk menyalurkan bakat2 tempatan cht bakat menyanyi,drama,sajak
5.Hiburan pelbagai bahasa cth dusun dan murut.




 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
MUSLA
(no login)

idea baikk punyerrr...

No score for this post
May 8 2008, 2:17 AM 

Wowww..idea baik lah tu kalau ada keningau FM..
tapi betul juga c vit cakap tu..boleh dengarkah keningau Fm di semenanjung...

Kalau c vit balik-balik dengan cd dusun...aku pula balik-balik layan lagu tamil...itu jak yang clear di sini........

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
eddy
(no login)

yahoo..

No score for this post
May 8 2008, 2:42 PM 

nakamaju suda kn keningau..d KK dpt 2 siaran da kn..
buli tahan bha sairin karno..

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
tius
(no login)

Re: KENINGAU FM - Radio Khas Untuk Kwsn Pedalaman

No score for this post
May 8 2008, 3:37 PM 

siaran dia tidak akan kedengaran di sememanjung cuma di pedalaman saja spt tenom,nabawan,sook,tambunan dan keningau.Semua aktiviti di kawasan ini akan di ketahui umum melalui keningau fm.

Melalui penelitian sa dgn lain-lain stesyen dpt sandakan fm dan tawau fm.Banyak rancangan lain yang akan keudara selain seperti diatas ada juga permintaan ucapan melalui sms,telefon,bakat menyanyi,personaliti minggu ini dan terdapat juga iklan-iklan perniagaan serta iklan lain.Tapi yang bestnya pasti bahasa dusun dan murut juga mungkin mendapat ruangan keudara.

Sama-sama la kita tunggu.......pastinya best

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
johanah
(no login)

Re: KENINGAU FM - Radio Khas Untuk Kwsn Pedalaman

No score for this post
May 12 2008, 1:38 AM 

syah pun nda sabar juga dengan pengujudan KENINGAU FM ne...Mana la tau boleh juga jadi DJ hehe.Tapi kalau nda dapat pun nda apa la juga yang penting ada KENINGAU FM.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
konol_langkawit
(Login konol_langkawit)
Ahli Forum Keningau

keningau fm

No score for this post
May 12 2008, 3:22 PM 

good2....kalu sudah menjadi kenyataan korang dingar2 lah kalu nama c konol kana sebut, sya la tu...ngeeee......

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
firman
(no login)

KENINGAU FM. :-)

No score for this post
May 22 2008, 6:21 PM 

Assalamualaikum w.b.t?
Allhamdulillah..syukur ku panjatkn atas prncngan YB.Datuk Hj. Sairi Hj.Karno untk mewujudkn siaran Radio KENINGAU FM, ini kerna saya percya dan yakin dengan adanya siaran radio keningau fm ni..dapatlah kita mengatahui segala informasi2 yang berlaku dalam dan luar negeri mahupun dalam dan luar negara khususny di Daerah Keningau,Tambunan,Sook,Nabawan,Tenom dan sebagainya yang mendapat liputan siaran tersbt disamping selain untk mengeratkn silaturahim kita sesama manusia khususnya kaum yang kita lihat disini semakin membimbangkn.Syukur..mudah2an,insyaAllah siaran Radio Keningau fm ini dapat di manfaatkn oleh seluruh kaum yg menetap d bndar mahupun d luar bndar.insyaAllah..berkat kepimpinan yang teratur YB,Saya percaya dan yakin segala perancangan YB,dapat membantu dan melahirkn MODAL INSAN yang benar2 menepati saranan Perdana Menteri kita Datuk SRI.Abdullah Ahmad Badawi..Setia kami d sini sentiasa bersedia dan menyokong kuat untuk sentiasa bersama2 memperjuangkan demi Agama, bangsa dan negara dibawah pucuk kepimpinan Barisan Nasional..SEDIA,GEMPUR

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.

Tabasan FC
(Login tabasan)
Ahli Forum Keningau

KENINGAU FM.???

No score for this post
May 25 2008, 2:41 PM 

aalala...tu projek bikin samak ja ba d keningau tu...
apa la bikin klu ada keningau fm...
bkn bikin kasi maju pun tu...
bagus lagi dia (kepada yg berhormat) kasi bagus jalan raya d kampung2...
kasi tiang letrik....kasi pasang tu lampung2 d kampung...
baru la ada kemajuan sikit...sama tu pilak2 pun kasi pupus la..d keningau...
sebap keningau la..yg no1 banyak PTI....
sya bukan aapa la....sebap BN sda menang..tapi sikit projk pun tada...
balik2 cerita pasal UMNO VS BN la...sini keningau tada jua mo kasi maju2..
CUBALA ANDA RENUNG2 D KENINGAU APA YG BN KASI SAMA PENDUDK KENINGAU SELEPAS BN MENANG D BN....

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Badus
(no login)

Keningau FM

No score for this post
May 26 2008, 5:27 AM 

Bagus juga la kalu kana buat.. Tapi saya se7 juga sama cadangan c tabasan tu.
Sama kasi hapus itu pilak2 d keningau 100% baru la santek koningau..
Alama talabih suda.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.

Tabasan FC
(Login tabasan)
Ahli Forum Keningau

HAHAHA...KENINGAU FM..???

No score for this post
May 26 2008, 4:28 PM 

yaba...nanti klu ada keningau fm...semau lagu indon ja...
itu pun permintan dari PTI....

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Gundorok
(no login)

KENINGAU FM

No score for this post
May 27 2008, 1:48 PM 

Mimang satu cadangan yg baik lah; tapi biar orang pedalaman sendiri yang mengendalikannya; sia sukung c lopung jadi DJ; aramai tii.....

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
lopung
(no login)

jadi dj?

No score for this post
May 28 2008, 9:07 AM 

ba bule ba... kalau setakat dj masa urang kawin tu indada masalah tu... sama saja baitu karaja dia... nanti sa kasi kenyang kamurang lagu dusun dan murut.... asal lagu baru 200x ulang dalam sehari... hahahahaha...

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Pelawat
(no login)

tius

No score for this post
May 28 2008, 11:18 AM 

kita tunggu dan lihat..

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
koruk
(no login)

Re: KENINGAU FM - Radio Khas Untuk Kwsn Pedalaman

No score for this post
June 7 2008, 4:59 PM 

saya tertungguu-tunggu bila KeningauFm dimulakan.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
lapuk
(Login lapuk)

minta ampun

No score for this post
June 7 2008, 5:17 PM 

ada juga tu nanti...banyak informasi yang diperoleh,mcm sandakan fm, tawau fm.. bagus,apa pembangunan modal insan? bukan sudah lama kah diminta diwujudkan radio keningau.. ntah beberapa tahun yang lalu.ntah zaman apa lagi tu..?pembangunan modal insan yang lembab.....
jauh ketinggalan....

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
tius
(no login)

Re: KENINGAU FM - Radio Khas Untuk Kwsn Pedalaman

No score for this post
June 22 2008, 4:41 PM 

Perkembangan terbaru KENINGAU FM.
Photobucket

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
iiii ja
(no login)

Re: KENINGAU FM - Radio Khas Untuk Kwsn Pedalaman

No score for this post
June 30 2008, 6:50 PM 

sia pun ada dangar2 juga pasal 2 keningau fm mau kana kc wujud bah.. ada suda studio dia kunun sana di rumah persekutuan. dia punya ekuipmen bukan alang2..canggih ooo baru lagi tu kala2 sabah fm bah. sia mimang sukung laitu keningau fm ditubuhkan..pasal kalau mau harap sabah fm siarkan berita2 di kawasan pedalaman mimang tidak sukup ruang bah..basar baini kawasan pedalaman jadi mimang patut diwujudkan satu stesen radio sendiri supaya lebih banyak berita pasal urang2 di pedalaman dapat disiarkan.
lagipun kalau keningau fm diwujudkan, sudah tentu akan membuka peluang kerja untuk urang2 keningau sendiri..banyak baitu tanak wagu/sumandak2 lepasan sikul spm stpm ijazah pun ada yang masi menganggur..mungkin dorang buli cuba nasib karaja di keningau fm..at lis ada juga laa pendapatan drpd duduk rumah kasi habis baras sj.
tapi sia harap2 keningau fm dapat melakukan satu pembaharuan..ada trademark sendiri yang mampu menarik perhatian urang ramai..biar kitaurang di pedalaman rasa siukkk saja dangar ni stesen smpai tidak mau tukar cenel lain lagi..misalnya tu dj2 sakap bahasa sabah tida paya la tukar2 tu bahasa yang a jd e..wujudkan identiti tempatan bah. jangan jadi mcm sabah fm sakap semenanjung saja sia dangar pun terasa mcm sia ni berada di semenanjung pula huhu. tapi cuba kamu bayangkan kamu dangar radio mcm kamu dgr urg keliling becakap2..lain dari yang lain..mesti siukk tu..heheh.

RADIO KITA, BAHASA KITA, MILIK KITA.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
 
< Previous Page 1 2 3 Next >
  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>BALIK KE INDEX  
Find more forums on EntertainmentCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
http://keningau.cjb.net http://kguforum.blogspot.com