http://keningau.cjb.net http://kguforum.blogspot.com
 


  << Previous Topic | Next Topic >>BALIK KE INDEX  

jawap call..................MATI???

May 15 2008 at 11:10 PM
No score for this post
  (Login SUMANDAKcomel)

 
uik, kamurang ada dapat ka e2 sms yg jangan angkat kalau dapat panggilan pjg warna merah.. dia lang yg dari indon.. dorang cuba sihir... kes mati urang?? butul ka e2 aaa?? bahaya nehhh.. 0.0'

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.Respond to this message   
AuthorReply


(Login gunsilou)

ntah sy pun ada dapat..

No score for this post
May 15 2008, 11:17 PM 

no cth +62852731520946 berwarna merah..mau sy sambut mana tau bagi nombor ekor.haha

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.

(Login SUMANDAKcomel)

Re: jawap call..................MATI???

No score for this post
May 15 2008, 11:24 PM 

uiskkkk bahaya.. bulih ka kalau kita sambut tapi ndak dgr... kakakakka

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
MUSLA
(no login)

PROJEK BAIK LAH TU..

No score for this post
May 16 2008, 12:58 AM 

Aku baru saja meting pasal isu ni...
Ala...semuanya mau untung saja...kira taktik telekomunikasi lah ni...
kalau korang forward, korang rugi..yang untung.......

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.

(Login SUMANDAKcomel)

Re: jawap call..................MATI???

No score for this post
May 16 2008, 1:02 AM 

owhhhh... cam e2.... huhuhu!! mimang ba dorang,.. tapi kalau btl cam mana la tuh aa?? =D masi curious woo.. kikiki... musla ko ni mesti ahli parlimen.. :D

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
bulang
(no login)

don't play play

No score for this post
May 16 2008, 4:12 PM 

jan kamurang ndak percaya.karabau sa mati jawab itu call

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
lopung
(no login)

matila...

No score for this post
May 16 2008, 4:54 PM 

sa pakai hanpon model gulu2 yang bule kasi mati kambing kalau mau umban... macam mana la tu....? sa punya skrin masi black and white lagi.... sa indada peluang la dapat numbur warna merah tu.... waaaaaaaa.... inda pandai mati la sa ni.....

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
gunsilou
(no login)

gurangak betul

No score for this post
May 16 2008, 5:03 PM 

Panggilan santau karut
Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin, Amir Abdul Hamid, Salman Hamat, Norfaisal Jahuri dan Sulaiman Salleh
am@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Menggemparkan! Ramai pengguna telefon bimbit mula panik berikutan penyebaran SMS yang meminta orang ramai berhati-hati dengan panggilan santau atau ‘tarik nyawa’ yang kononnya boleh membunuh mereka sejurus menjawab panggilan itu.

Lebih menakutkan apabila kandungan SMS itu mendakwa panggilan maut itu sudah meragut sembilan nyawa di Indonesia sejak bulan lalu dan kini mula menular kepada jutaan pengguna telefon di negara ini bagi menagih korban terbaru.

Kemunculan SMS peringatan berhubung panggilan maut yang kini amat digeruni penduduk Indonesia dikesan mula diterima pemilik telefon bimbit di negara ini sejak minggu lalu dengan amaran supaya tidak menjawab panggilan telefon daripada nombor melebihi lapan angka itu.

Malah, panggilan terbabit yang turut digelar di Indonesia sebagai panggilan santet, deringan syaitan atau telefon maut, didakwa angkara pengamal ilmu hitam yang kononnya mahu menguji tahap keberkesanan ilmu hitam dipelajari.






Berdasarkan laporan media utama Indonesia, penerima panggilan itu bakal menjadi mangsa ‘kes pembunuhan jarak jauh’ didalangi dukun ilmu hitam yang menghantar syaitan atau jin melalui panggilan telefon untuk membunuh mangsa.


Bagaimanapun, dakwaan terbabit dianggap tidak berasas kerana tiada yang dilaporkan mati setakat ini berkaitan penerimaan panggilan maut yang kini merebak ke Malaysia, dipercayai dibawa rakyat negara berkenaan.

Siasatan dilakukan pihak berkuasa Indonesia mendapati nombor pengirim SMS itu berasal dari Sumatera Selatan dan Kepulauan Riau, Indonesia.

Susulan maklumat dikumpulkan, seorang remaja perempuan yang disyaki mencipta dan menghantar SMS terbabit sudah ditahan minggu lalu oleh polis Indonesia di Riau.

Selepas disoal siasat, remaja terbabit mengaku menyebarkan SMS itu hanya untuk gurauan kepada rakannya.

Perkara itu didedahkan Ketua Bahagian Umum Direktorat Jenderal Pos dan Telekomunikasi Indonesia, S Dewabrata kepada media, Selasa lalu, yang mendakwa SMS terbabit dipercayai ada kaitan dengan usaha pihak tertentu bagi mengaut keuntungan selain meningkatkan jumlah pelanggan talian prabayar.

Bagaimanapun, kegemparan mengenai kes itu berterusan apabila laman web berita Kompas.Com semalam melaporkan, seorang pegawai bank ABN di Jalan Petamburan, Jakarta, menjadi individu terbaru menerima panggilan berkenaan selepas M Fani Bratawijaya, 25, sebelah tengah hari.

Pejabat Harian Metro di sini, Melaka dan Seremban turut dihujani panggilan telefon bertanyakan mengenai SMS terbabit.

Mesej sepanjang 73 perkataan itu menyatakan kumpulan terbabit akan menghubungi sesiapa menerusi talian antarabangsa secara rambang dan sebaik saja mangsa menjawab panggilan itu mereka kononnya akan mati terkena sihir.

Pengguna telefon bimbit talian prabayar, Ismail Che Nordin, 42, turut melahirkan kegelisahan selepas menerima SMS terbabit sebaik tiba di pejabatnya di Taman Segar, Cheras, pagi semalam.

Menurutnya, kemunculan SMS itu boleh mencetuskan ketakutan kepada orang ramai yang menyangka panggilan santau benar-benar wujud dan boleh mendatangkan malapetaka kepada pemilik telefon bimbit.

“Lebih menakutkan apabila SMS terbabit mendakwa dua mangsa di Puchong sudah mati dan meminta disebarkan kepada umum,” katanya yang bekerja sebagai jurujual di sebuah syarikat di Selayang di sini.

Di SEREMBAN, seorang pekerja swasta yang hanya mahu dikenali Sufiah berkata, dia mengetahui mengenai penyebaran SMS itu daripada beberapa rakan sekerjanya sejak beberapa hari lalu.



 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
mandakss
(Login SUMANDAKcomel)

wohhh

No score for this post
May 16 2008, 10:43 PM 

begitu pula cerita dia.. hehehe.. ba, tq bagi info.. =D

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
MUSLA
(no login)

jgn percaya itu METRO..

No score for this post
May 17 2008, 12:19 AM 

Kamurang jangan percaya apa yang Metro buat tu..
Penipu jak tu...aku kenal sangat style penulisan Metro..bukan boleh pakai..harap sensasi jak..kenkadang terlebih fantasi....Kalau ada pun, itu takdir dan satu kebetulan...

Apa yang dipaparkan tu kecil jak..mungkin ada antara kamurang yang dapat sms yang lagi jahat....

sms nya macam ini...

"SEMUA H/P MALAM INI DIMATIKAN..MENURUT METRO TV (TV POPULAR DI INDONESIA), JAM 11 MALAM INI, ADA GELOMBANG RADIASI YANG BESAR YANG SANGAT BERBAHAYA KEPADA MANUSIA YANG AKAN TERTANGKAP OLEH SEMUA H/P DAN PEMANCAR. BAGITAU SEMUA KAWAN-KAWAN, JANGAN LETAK H/P DEKAT KEPALA..PLS FORWARD.."

ini lagi satu kerja pihak-pihak tertentu....mau cari untung..
(baca boleh percaya jangan)

#Selalu lepak kat dataran Putrajaya untuk hilangkan kerinduan pada suasana Keningau...

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
GAYO T
(no login)

o eigal de

No score for this post
May 17 2008, 3:36 PM 

o eyode pama.mulau.punsikou kumaa dika tompinai. mau kaamaatan suda ni.soira kodo muli.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.

(Login lapuk)

gila sms tu...

No score for this post
May 17 2008, 4:02 PM 

ada juga mama cewek datang jumpa doktor pasal bimbang sms palsu.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.

(Login SUMANDAKcomel)

uik

No score for this post
May 17 2008, 5:18 PM 

biar betul.. hehehehe... sampai p jumpa Dr ka? hurmm.. susa juga ba kalau makin maju.. ada jak keburukan...

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Current Topic - jawap call..................MATI???  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>BALIK KE INDEX  
Find more forums on EntertainmentCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
http://keningau.cjb.net http://kguforum.blogspot.com