<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  

Nya AT-länken på gammal AT - Funkar? Funkar inte?

November 29 2011 at 8:41 PM

(Login Jaganata)
TimeToTalk medlem

Efter att ha postat en tråd i fredags med frågan huruvida länken till nya Omega Aqua Terra passade till den gamla Aqua Terran var meningarna delade. Gick ner på stan i lördags och besökte först Franks Ur. De hade ju såklart ingen urmakare inne på lördagarna... Jag förklarade att en urmakare behövs inte för att ta av länken och var tyvärr tvungen att dumförklara stackarna. Tror att de skämdes lite när jag gick därifrån för att de inte kunde hjälpa mig.

Sprang över gatan över till Rob Engström. De tog mitt ärende mycket seriöst och lovade att kolla upp det ASAP. Dock hade de väldigt mycket att göra och bad att få återkomma på telefon inom en timme. Har fortfarande inte hört något...

Provade även på Krons Ur men även den butikspersonalen klarar inte av att ta av en länk utan menar att det behövs en utbildad urmakare till sådant. [linked image]

Undersköterskan som säljer länken på K&S var dock så himla snäll och erbjöd sig sända mig länken för att själv prova om den skulle passa. Idag anlände den och när jag först måttade ändbitarna mellan luggarna utan springbars såg de ut att passa perfekt!

[linked image]

[linked image]

[linked image]

YES! tänkte jag. Satte i springbarsen som klickade i hur fint som helst men dessvärre visade det sig att det som såg ut att funka så fint inte klickade helt.

[linked image]

[linked image]

Sad but true. [linked image]

Jag vill utbringa ett STORT tack till Undersköterskan som lät mig prova om den passade. Otroligt vänligt gjort av dig!

Respond to this message   
AuthorReply

(Login Veratio)
TimeToTalk medlem

Min sambo har exakt likadan klocka!

November 29 2011, 8:52 PM 

Riktigt snygg på vitt läderband på en tjej! Passar bättre än länken enligt mig.

Håller med, snällt av honom att låta dig prova!

Niclas L

Respond to this message   

(Login Magget)
TimeToTalk medlem

AT:n börjar växa på mig...

November 29 2011, 9:25 PM 

Var inne på Klockmaster fältöversten idag för att trycktesta 6105:an och passade på att klämma på lite Omegor. Bland annat PloProf:en, nya keramiska PO:n och AT:n med 8500-verket. Blev riktigt imponerad av AT:n måste jag säga. Kan jag slita mig från dykarträsket (och samla ihop tillräckligt med kosing) står en sån AT högt upp på listan.

6105:an klarade för övrigt trycktestet galant.

[linked image]

Respond to this message   

(Login Underskoterskan)

Ah, vad trist att den inte passade...

November 30 2011, 10:26 AM 

...hade ju blivit en fin kombination. Måste nog skaffa mig en Caliber 2500 AT så småningom, de är otroligt stilrena och fina ! [linked image]

Vänligen
Forumets undersköterska

Badges-2.jpg

Respond to this message   
Current Topic - Nya AT-länken på gammal AT - Funkar? Funkar inte?
  << Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan