Om man:
-gillar 80-talsdykare (det verkar finnas massor av märken med denna boettdesignen)
inte vill spendera så mkt pengar (3-4 tkr för en automat i fint skick)
-vill ha ngt (nästan) nytt
-vill ha något med lite historia och karraktär (har funnits sedan 80-talet i i stort sett oförändrad utförande)
-vill ha lite milsubkänsla (det var denna klockan som ersatte Milsub:en ((5517) hos Royal Navy och designen är väldig inspirerad av Omegas och Rolex dåvarande militärklockor)
-vill ha något som man inte behöver vara så rädd om eftersom det är stryktåligt och billigt och smidigt att underhålla (2824 säger väl allt) .
Så är det kanske en sådan här man kan börja spana efter.
Men det går ju att hitta problem med allt här i livet och de nackdelar jag ser med denna är:
-Fasta bandstift - har ju både för och nackdelar, men det leder ju till att utbudet av armband begränsas betydligt. Vad jag vet finns det tex inga gummiband som funkar med fasta bandstift, utan det är nato/zulu eller öppna ändar som bundstraps man har att välja mellan.
-Ett platt mineralglas - Iom att det är helt platt och vridringen går upp över glaset så är glaset relativt skyddat och borde klara sig länge innan det blir sönderslaget eller kraftigt repat, men ett kupolformat i plast eller safir hade varit snyggare.
Så här ser Omegas och Rolex varianter ut från samma era.
Jag har ett par gummiremmar från Singular, och de är ju schyssta och många roliga färger dessutom, men det kan ju vara kul att prova något nytt också. Är det någon som provat urtids? Han säljer ju två olika, Rios och Bonetto.
Bonetti är grejen, mycket schysstare än sladdrigt silikon...
December 17 2011, 1:27 PM
Snyggt mattsvarta och med trevlig vaniljdoft
.
.
------------------------------------------------
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
¯ Albert Einstein
över ett mörkt Småland och det är dags att ge sig ut i de mörka skogarna på julgransjakt.Utrustad med en yxa och en 40-tals Angelus i rostfritt stål (moget och smart val).
Se upp för bilinbrott vid Ulriksdals värdshus. De har tydligen stora problem med det särskilt i julbordstider. En snubbe jag jobbar med fick bilen länsad i förra veckan och killen i garderoben var inte alls förvånad.
Denna stackaren har levt ett hårt liv, på första parkett på göteborgs nattklubbar har den skakats och rörts i stortsett dagligen i 15år... I kväll får den följa med till jobbet igen. Går fortfarande utan anmärkning. Bekväm med sina nätta 38mm. Skål på er.