<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  

Urfadern (urmakaren i sthlm alltså), några erfarenherer

January 7 2012 at 12:51 PM
DrDre  (Login DrDre2)
TimeToTalk medlem

Är det någon som har erfarenhet av urmakaren Urfadern vid Slussen i Sthlm? Ni som har, vad tycker ni att man kan lämna in för klockor där? Enkla eta/unitas verk, Rolex? Jaeger? Hur ligger han prismässigt?

Hans hemsida är ju onekligen det sämsta jag sett, men det spelar ju inte någon större roll. Det är ju hans urmakarkunskaper jag är intresserad av, inte hans förmåga som webdesigner.

Om du inte, av någon anledning, vill vädra dina synpunkter publikt här på forumet, så vore det bussigt om du kan dra ett email till wolf.nilsson@gmail.com

Tack på förhand

Respond to this message   
AuthorReply

TF
(Login theargonaut)
TimeToTalk medlem

Han är...

January 7 2012, 1:08 PM 

mycket trevlig och hjälpsam, självlärd, har ofta mycket att göra, bra priser, servar det mesta. Kan dock inte uttala mig så mycket om hur han står sig i jämförelse med andra. Jag personligen vänder mig alltid till honom först, men vågar dock tyvärr inte rekommendera honom till någon annan, utan man får bilda sig en egen uppfattning.

- ALLT ÄR ETT -

Respond to this message   

(Login plattfot)
TimeToTalk medlem

jag har lämnat in en del...

January 7 2012, 1:17 PM 

... klockor hos honom. Det har varit för enklare saker som glasbyte, batteribyte, ruckning (har faktiskt en klocka hos honom just nu).

Vet att han servar det mesta - har sett att han haft speedmasters, flightmasters, kronografbrattar, dykarseikos och etabaserade klockor på arbetsbänken.

Prismässigt ligger han väldigt bra till, i alla fall mot mig, kan bero på att jag sprang dit mer eller mindre dagligen när jag jobbade vid slussen tidigare [linked image]

/Henrik

Respond to this message   

Viktor
(Login vekktah)
TimeToTalk medlem

Inte servat ...

January 7 2012, 4:49 PM 

Men sprungit en del där jag med, tror han kortat minst 10 länkar åt mig förra året. Vet att han servar rolex o breitling. Billigt också, dessutom är han trevlig. Kommer lätt fråga honom först när det är dags att serva mina ETA (oris) för bemötandet hos de tre ad jag varit hos har inte alls inspirerat mig att betala något extra där. Hoppas han hittar nån vettig plats när de river Slussen. En annan, mer mkt mer kunnig (än jag ) TTT:are jag träffat hade även han goda erfarenheter av urfadern.

Respond to this message   
DrDre
(Login DrDre2)
TimeToTalk medlem

Tack TF, Plattfot och Victor för feedback (nt)

January 7 2012, 5:07 PM 

Respond to this message   
Current Topic - Urfadern (urmakaren i sthlm alltså), några erfarenherer
  << Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan