Som vanligt i presentationstrådar vill jag börja med att säga att jag är en lurker sen några år. Har väl postat några inlägg här och var, men inget någon har lagt märke till.
På köp och sälj har jag kallat mig "Emil i Borås" det sista då jag sålt av det mesta i lådorna här hemma. Dessa bägge samt en skx007beater är allt som finns just nu. Har nu bestämt mig för att kalla mig Dobben, vilket jag gör på diverse andra forum.
Omoralisk som jag är, tycker jag det är trevligt med ett forum med högt i tak. Alkohol i allmänhet och whisky i synnerhet är intressen för mig. Därför postar jag en nytagen bild på vad som rinner ner i strupen denna eftermiddag.
Jag vill ha tips på band till dessa bägge klockorna.
Har funderat på ett Hirsch heavy calf till SMPn och till min cal.283 har jag inte en susning vad som kan passa.
Denna kväll inleds med en: Black Chocolate Stout. Vad dricker ni?
... är orange och blått! Tänker mig ett orangefärgat
gummi i Sinn stuk! Med det menar jag när bandet ligger tight
mot boetten. Finns det nått namn för just den typen
av band så upplys mig gärna.
Vad det gäller gamlingen så tycker jag ett reptilskinn
utan sömmar kan vara snyggt. Gärna då ett äkta
snyggt stilrent band. Urtid har många fina från
Rios! Som ett komplement kanske ett svart nato med guldspännen
från singular vara nått till sommaren!
...och 38,5:an sitter som en smäck på min spinkiga handled. Den är otroligt mångsidig - sportig men ändå dressig. Fick tillbaka SMP:n från en fullservice i fredags så kör med den över helgen på orange NATO för omväxlingens skull.
Det var som synes en del som behövde göras...
...så det känns fint att den är tillbaka. Min 2531.80.00 hör till de sista som lämnade Biel på vårkanten år 2006, 2220.80.00 tog över stafettpinnen direkt därefter. Nu tillverkas ingen av dem - kommer sakna det läckra vågmönstret på SMP-tavlan som varit utmärkande för hela kollektionen sedan år 1993.