..är helt jävla underbart! Att läsa posts om det är löjligt underbart med!
Testar att göra en post för första gången då en annan kär TTTare och jag gjort ett litet byte.
Nedan ser ni bilder på en fin pedantskött Oris Artelier Complication, den är helt underbar!
En tejpbomb som fick smaka på kniven
[IMG][/IMG]
Otroligt fin paketering, tack igen Henrik och det är ingen fara att kartongen är ful, den gjorde sitt syfte!
[IMG][/IMG]
Ytterbox
[IMG][/IMG]
Innerbox
[IMG][/IMG]
En bit på vägen med något roligt som kikar fram
[IMG][/IMG]
Framme
[IMG][/IMG]
Riktigt fint detaljarbete på klockan
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Testade lite band jag hade hemma i rätt storlek
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Sist men inte minst, första wristshoten
[IMG][/IMG]
Nu efter att ha burit den i 2 dagar kan jag säga att jag är positivt överraskad, varit lite osäker på Oris tidigare och bestämde att jag måste testa en för att få en riktig uppfattning. Måste säga att det är en riktigt fin finish och klockan känns väldigt tung och gedigen!
Detaljerna är det absolut bästa på klockan, speciellt månfasen, den fina urtavlan och baksidan. Klockan tickar på väldigt fint och jag är helt ärligt talat förvånad att Oris-klockor inte kostar mer än vad de gör.
Jaja, kul att bidra med lite till forumet, godkväll!
en förbättring av Reverso Grande GMT där Jour & Nuit-komplikationen byts ut mot månfas (på hemmasidan vet du i regel om natt eller dag råder). På bortasidan Jour & Nuit-komplikation eller i värsta fall en 24-timmarsvisning. Mums!
Dissa inte månfas! Har du klämt på M. Moonphase 39?
/J
kan ju funka
Nya JLC Master Moon Ultra Thin (eller vad den heter) ligger högst på favoritlistan när det gällar månfas. Den är fantastisk, inte gratis dock
...är jättesnygg. Klämde på den hos NK och kunde där konstatera att den med sina 9,5 mm i höjd inte var särskilt "Ultra Thin" och tjockare än både Master Control (8,5) och Master Grande Ultra Thin (9)
Men snygg är den!
/J
Inte en av mina favoritkomplikationer heller måste jag erkänna, men jag kände att jag ville testa en oris, samtidigt som jag ville testa månfas med..Ett utmärkt val! Tack =)
Dn där blev jag erbjuden i inbyte mot en klocka jag hade till salu för en tid sedan (minns inte vilken just nu) men tackade nej pga att jag suktade efter en Oris TT1 just då. Det kanske var dumt..? Jaja, stort grattis till en snygg klocka!
//Rickard aka Rickarnold
"Trots att en stor del av mitt liv kretsar kring klockor är jag aldrig i fas med tiden..."