om jag har fel och har förolämpat någon ber jag tusen gånger om ursäkt och lär mig gärna mer. Men jag har aldrig sett en box med så ljust trä eller liknande läder på de "comparison" sajter jag sett. (ej heller i verkligheten för den delen )
Det var även två exakt likadana boxar ute för 275kr st (inkl blanka papper o manualer för datejust) på blocket där lite mailväxlande mellan mig och säljaren gjorde att han tog ner annonsen.
Jag har varit på Blocket flera gånger och anmält falska Rolex boxar.
June 7 2012, 10:48 PM
Det lustiga är att en mycket känd svensk säljare/handlare gav mig en sådan box en gång. Blev mycket upprörd och fick en orginal istället..
Mycket trevlig klocka dock!
..men är den köpt via forumet är det inte kul. Om man skickar med fejk tillbehör så kanske ett fejkat insert, en krona eller kanske en tavla också smyger med en annan gång.
Boxen om orginal kostar runt 7-800 kr vilket är en del av kostnaden för klockan. Att du inte reagerar på det låter otroligt!
Att sedan en uppenbar kopia inte renderar mer uppmärksamhet när den säljs här på vårt köp/sälj är helt obegripligt.
jag var på väg att lyfta frågan när jag blev erbjuden en fake rolex rivetlänk för 300:- häromveckan på wtb jag hade lagt ut. Nu kan jag ju inte veta 100% att den var fake men till det priset och helt i nyskick så...