Eftersom så många andra visat upp sina samlingar kände jag att även jag borde bidra lite till forumet för en gångs skull

Här är en gruppbild i min klockbox:
Uppifrån från vänster till höger:
1. Raketa CCCP-ur, mekaniskt med 24-timmarsvisning. Köptes beggat för 6-7 år sedan, tvärdog i en snödriva något år senare med synlig fukt på insidan glaset. Glömdes bort och hittades i en flyttlåda för tre år sedan, har gått som en klocka sedan dess.
2. Omega Seamaster Quartz. Första "riktiga" uret och tillika det som fick igång intresset i 13-14årsålder. Inhandlades 2006. Körde länge på länken men bytte till orange Zulu inför sommaren och tror inte jag kommer byta tillbaks...
3. Seiko SKX?.. nånting. Osäker på modellen. Köptes beggat 2006 och var ursprungligen en present till min pappa. Men han använde den aldrig så efter 2008 har den fått fungera som min reseklocka. Kom med både länk och Nato och jag har aldrig använt länken.
4. Omega Seamaster Aqua Terra. Ett impulsköp en tråkig jobbeftermiddag för 2,5 år sedan, som visade sig passa mig mycket bra. Har fungerat som dressklocka sedan dess.
5. Longines Master Collection Chronograph. Ännu ett impulsköp, på brittiska ebay. Kom på ful aftermarketstrap och med bedrövliga bilder så slutbudet blev en spottstyver. Bytte till ett Hirschband liknande originalbandet och sedan har den tickat och gått.
6. Rolex GMT Master II. Köpt här på forumet för 1,5 år sedan. Hade siktet inställt på en GMT Master när jag sprungit Stockholm Marathon för att belöna mig själv, men när jag såg detta exet en dryg månad innan så kände jag att jag ville slå till ändå med förbehållet att det måste säljas om jag bröt. Tog mig runt så den fick stanna.
7. Senaste impulsköpet i vintras, också här på forumet. Hade velat ha en DJ länge, men helt plötsligt var jag tvungen att ha en. Ville egentligen ha en med vit tavla, slät ring och oysterlänk men sen hittade jag denna och i verkligheten var den så jäkla snygg på jubilee och med räfflad ring att jag inte skulle vilja byta. Denna har sedan dess varit go-to-uret för dressigare tillfällen så AT:n har hamnat i skymundan.
Nästa hangup jag fått är dock inte lika lätt att impulsköpa, inspirerad av forumet har fantasierna börjat innehålla Day-Dates på länk i vitguld...