vad menar du med finare, din är antagligen mer komplett.......
July 13 2012, 11:07 PM
och jag skulle tippa på både nyservad och trycktestad och för en jämförelse bildmässigt så får du nog fixa lite bättre bilder först
sen är ju smak ngt väldigt godtyckligt, jag är känd för att gilla klockor som ser ut att vara orörda och don är just en sån säljare jag har köpt flera, enligt mig "mycket bra" 1680, 5512, 1665 och 1655'or av honom, alla har varit oservade, och i nästa alla fall har de varit mer eller mindre orörda han bara "passar" dem vidare som han hittar dem
sen så såldes den på ca 30 minuter, idag är det är rätt snabbt för en dryg 10k usd klocka (dvs fler än jag som tycker den är bra)
det är väl ett helt ok pris, de brukar ligga högre men den har ju defekter...........
July 13 2012, 11:48 PM
fast boetten är nog det minsta jag skulle oroa mig för, snarare att hitta en snygg insert pärla och en matchande minutvisare, 1680/8 delar är svindyra
för att inte tala om länkarna, senaste 18k rivett oyster länken (var till en day-date) jag hade fick jag 36k för och det var nog billigt för den var super bra (utbytes länk) då låg de på 63k nya men det är 2-3 år sen och guldet har ju inte blivit billigare sen dess
nä de klockor som inte håller måttet för hans hemsida hamnar ju på ebay eller hos andra handlare istället
det vore kul att se den live för jag tror inte bilderna du visat gör den rättvisa
Visar den gärna, länken är supertight och med pins.
July 14 2012, 12:24 AM
När jag kom in till urmakaren så trodde de att den var fake pga av skicket. De kontaktade HQ som okade allt. Pärlan finns där och tavlan är flawless. Den var orörd när jag fick den vilket innebar en hel del tid hos urmakaren för att serva.. Men tavla, boett och länk är outstanding!
Men visst jag är en usel fotograf med min Iphone..