<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  

helvete man måste vara med för å får de riktiga godbitarna...........

July 13 2012 at 8:44 PM
  (Login poormans)
TimeToTalk medlem

bästa 18k subben jag sett på riktigt länge med raka sidor och både tjocka luggar och kronskydd

http://www.network54.com/Forum/207673/message/1342200664/FS-+Rolex+18k+Gold+Submariner+model+1680+and+serial+572xxxx

cheers
christian

Respond to this message   
AuthorReply

olivetti
(Login mitavi400)
TimeToTalk medlem

Den var fin

July 13 2012, 9:33 PM 

Respond to this message   
Spencer66
(Login spencer66)
TimeToTalk medlem

Nyfiken fråga, på vilket sätt är den finare än min?

July 13 2012, 9:52 PM 

Luggarna varit polerade på det exemplaret ni visar för ett par år sedan..

Min, klart bättre..

[linked image]

Rolex peakade 1966

Respond to this message   

(Login poormans)
TimeToTalk medlem

vad menar du med finare, din är antagligen mer komplett.......

July 13 2012, 11:07 PM 

och jag skulle tippa på både nyservad och trycktestad och för en jämförelse bildmässigt så får du nog fixa lite bättre bilder först

sen är ju smak ngt väldigt godtyckligt, jag är känd för att gilla klockor som ser ut att vara orörda och don är just en sån säljare jag har köpt flera, enligt mig "mycket bra" 1680, 5512, 1665 och 1655'or av honom, alla har varit oservade, och i nästa alla fall har de varit mer eller mindre orörda han bara "passar" dem vidare som han hittar dem

sen så såldes den på ca 30 minuter, idag är det är rätt snabbt för en dryg 10k usd klocka (dvs fler än jag som tycker den är bra)

cheers
christian

Respond to this message   

(Login spencer66)
TimeToTalk medlem

Ja om du får en 1680/8 för 10 tkr us dollar..

July 13 2012, 11:17 PM 

Då är det ett grymt pris, men luggarna var klart tunnare på den än min. Tror inte Shear är känd som säljare av slitna vrak..

Rolex peakade 1966

Respond to this message   

(Login poormans)
TimeToTalk medlem

det är väl ett helt ok pris, de brukar ligga högre men den har ju defekter...........

July 13 2012, 11:48 PM 

fast boetten är nog det minsta jag skulle oroa mig för, snarare att hitta en snygg insert pärla och en matchande minutvisare, 1680/8 delar är svindyra

för att inte tala om länkarna, senaste 18k rivett oyster länken (var till en day-date) jag hade fick jag 36k för och det var nog billigt för den var super bra (utbytes länk) då låg de på 63k nya men det är 2-3 år sen och guldet har ju inte blivit billigare sen dess

nä de klockor som inte håller måttet för hans hemsida hamnar ju på ebay eller hos andra handlare istället

det vore kul att se den live för jag tror inte bilderna du visat gör den rättvisa

cheers
christian

Respond to this message   
Spencer66
(Login spencer66)
TimeToTalk medlem

Visar den gärna, länken är supertight och med pins.

July 14 2012, 12:24 AM 

När jag kom in till urmakaren så trodde de att den var fake pga av skicket. De kontaktade HQ som okade allt. Pärlan finns där och tavlan är flawless. Den var orörd när jag fick den vilket innebar en hel del tid hos urmakaren för att serva.. Men tavla, boett och länk är outstanding!

Men visst jag är en usel fotograf med min Iphone..

Rolex peakade 1966

Respond to this message   

(Login spencer66)
TimeToTalk medlem

Du är välkommen att jämföra, hör av dig nästa gång du är i Stockholm..

July 13 2012, 11:22 PM 

Rolex peakade 1966

Respond to this message   

(Login elJJ)
TimeToTalk medlem

fy fan va fin! (nt)

July 15 2012, 12:06 AM 

Respond to this message   
Current Topic - helvete man måste vara med för å får de riktiga godbitarna...........
  << Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan