<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  

Hur ser din box ut i dagsläget...forts

August 6 2012 at 11:44 AM
Kettil  (Login Kettil)
TimeToTalk medlem

Hej
Är relativt ny på TTT. Här finns många med exklusiv smak medan jag själv mer ackumulerar klockor än samlar. En rejäl spread även om en tredjedel är omega. Samtliga av mina klockor har dock någon typ av mervärde (för mig s a s)

Jag uppskattar verkligen det här forumet; har t o m börjat vänja mig vid de s k vrist-shootsen! och kan t o m tycka att det ser bra ut. Från början upplevde jag vrist shoot som "med kalsonger i mercedesen" .[linked image]

Då det regnar här i Lund idag så passar jag på att förnya "box-tråden". Kanske ngn känner igen någon gammal kärlek! happy.gif

Min Omega låda nedan: MK II racing dial; Seamaster 1973; Constellation 1963; hoppsan en Conquest har smygit sig in, f ö köpt av medlem på forumet; Genevé 1975; Bumper 1944; Dynamic 1970 c:a; Ranchero 1959; Seamaster 1961

Omegas

Här är övrigt lådan; en brokig skara: Ryss fr 80-talet, ful som stryk men 43 timmar gångreserv och +-0 efter 35 timmar! ; Seiko 7005/8050 Dykare, ett måste på Puch Dakotan en gång i tiden! ; Precista dykare bytt här på forumet; Tärnan Vattentät även denna fr TTT; Tissot Military style; Helvetia 1940 min och även min pappas första klocka; Favre Leuba renoverad i Indien kolla visarna! men den går riktigt bra. ; Enicar Ultrasonic automaten surrar som en leksak Nice! en favorit! ; Bulova 1954, min fru brukar ha den här då boetten endast är 31 mm.; Start ryss fr 50-talet; Atlantic 60-tal som går precis med 46 timmar gångreserv; helt j-a otroligt! ; hm.. min frus omega

Photobucket

Ha det fint så länge/ K

Respond to this message   
AuthorReply

TF
(Login theargonaut)
TimeToTalk medlem

Tjusig ackumilering! Ljudet från en klocka ger den där osynliga härliga dimensionen. nt

August 6 2012, 11:52 AM 

***************************************************************************************************************************************************************

- ALLT ÄR ETT - "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone else, and we are all part of the same compost pile." ~Chuck Palahniuk, Fight Club, Chapter 17

Respond to this message   
Kettil
(Login Kettil)
TimeToTalk medlem

Absolut!

August 6 2012, 12:18 PM 

En subtil njutning!

/K

Respond to this message   
LongCon
(Login LongCon)
TimeToTalk medlem

Ser bra ut! Riktigt trevlig samling!

August 6 2012, 12:21 PM 

En Longines har även smugit sig in i Omega-lådan happy.gif Bra där! Fin i guld!

Respond to this message   
Kettil
(Login Kettil)
TimeToTalk medlem

Tack..

August 6 2012, 12:47 PM 

...Long(ines) Con(quest)

Jag antar att du har några justa..!?

/K

Respond to this message   
LongCon
(Login LongCon)
TimeToTalk medlem

Faktiskt inte...

August 6 2012, 1:31 PM 

Just nu endast en Legend Diver. Med liten budget får många fina gå vidare. Longines ligger mig dock varmt om hjärtat happy.gif Ett underskattat märke om du frågar mig.

Respond to this message   
Kettil
(Login Kettil)
TimeToTalk medlem

Inte fy..

August 6 2012, 2:41 PM 

..skam med en Legend diver! /K

Respond to this message   

Ricrob
(Login Ricrob)
TimeToTalk medlem

Här svänger det!

August 6 2012, 2:25 PM 

I morse såg den ut såhär:
[IMG][linked image][/IMG]
Fr ö vä Oris TT1, Tag Heuer Monaco, Citizen Promaster C023 , Leiona incablock 17 rubis, Seiko "Helmet", Invicta AutoAlarm á la 70-tal, Seiko "Arnie", Seiko SKX009, Seiko "Speedtimer".

Såhär ser det ut nu, några timmar senare, vad saknas?
[IMG][linked image][/IMG]

Om ett par dagar har det troligen hänt ngt igen... Osv..

//Rickard aka Rickarnold

"Trots att en stor del av mitt liv kretsar kring klockor är jag aldrig i fas med tiden..."

Respond to this message   
Kettil
(Login Kettil)
TimeToTalk medlem

Snyggt!..

August 6 2012, 2:40 PM 

...men Speedtimern & Helmeten saknas.

Hm..nu har jag ju tame f-n bättre koll på dina klockor än mina egna! happy.gif

/K

Respond to this message   
masterkiller
(Login masterkiller_1)
TimeToTalk medlem

Snyggt, MEN...

August 6 2012, 3:27 PM 

...det saknas helt klart en Locam Crazy Horse happy.gif

http://www.network54.com/Forum/140376/thread/1344251937/last-1344251937/FS-+Locman+Crazy+Horse-Cavallo+Pazzo...KOM+IGEN+NU%21

/Martin

'Verkar inte vara lika vanligt med gtg i Götet..'

http://tidpunkt.blogspot.com/

Respond to this message   

Anders.S
(Login Anders.S)
TimeToTalk medlem

Det var en fin samling du har!!>>

August 6 2012, 3:28 PM 

och även mycket trevligt att på bild återse en gammal kamrat, dock bara på bild, saknar den lite.

Ha det bra

Anders.S

Respond to this message   
Kettil
(Login Kettil)
TimeToTalk medlem

Hej Anders..

August 6 2012, 5:25 PM 

...som du vet är det även min omtyckte kamrat med numera happy.gif

Kul att du såg den!

Som du ser i annan tråd är även jag på väg in i Rolex-träsket wink.gif

Ha det himla fint /K

Respond to this message   

Anders.S
(Login Anders.S)
TimeToTalk medlem

Hej Kjell!>>

August 6 2012, 6:43 PM 

Kul att du gillar den. Jag har "brorsan" kvar. Jag var på väg att sälja den också men har nu kommit på bättre tankar och har beslutat att behålla den.

Akta dig för Rolexträsket [linked image] . Det kostar bara en massa kosing, men det kanske är värt det. Jag är i alla fall mkt nöjd med min och ångrar inte mitt köp trots att en del kosing spenderades.

Vänligen

Anders

Respond to this message   

<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  
Find more forums on WatchesCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement