mytisch wezen, niet zozeer....al eeuwen bekend; ja.
en een vampier word je niet(gemaakt), dat ben je gewoon.
alleen bloed drinken.....sommigen, maar er zijn ook andere manieren om aan de benodigde buiten-eigen energie te komen.
ik ga er waarschijnlijk weer veel te serieus op in, maar ik heb nou eenmaal wat tegen al die hollywood-onzin.
edit...ook deze site zit er op sommige vlakken nog naast, hoewel er wel een aantal waarheden op te vinden zijn.
This message has been edited by zidarlys van IP adres 77.251.18.16 on Dec 11, 2007 7:31 PM
Op welke vlakken zit ik er dan naast?
Ik zou er graag met je over willen praten.
Ben best benieuwd wat jouw visie is, aangezien ik de site gemaakt heb.
Ik zie dat jullie vooral ingaan op de informatie die in het het tab ' Mythe en Media' staat.
Dat is dus niet een realistisch perspectief van een vampier, en moet ook niet gezien worden als mijn visie over vampieren.
Alle informatie vanuit het realistisch perspecief (waar de site over gaat), staat bij ' De Werkelijkheid' , waarin ik de fysieke en psychische vampier onderscheid.
' Mythe en Werkelijkheid' is slechts ter informatie en vergelijking met het realistisch perspectief, en MOET DUS NIET SERIEUS GENOMEN WORDEN.
kan helaas geen berichten via hier versturen (klotepc) maar als je wilt, voeg je me maar toe op msn........ live.nl
Ik praat graag met gelijken om ideeėn uit te wisselen en te vergelijken.
Social Misfitt (Inloggen Social_Misfitt) DutchGothic MB Member 77.250.84.108
Re: Mooie site
December 13 2007, 2:28 AM
Als je afhankelijk bent van het bloed van een ander, dan ben je mijns inziens gewoon ziek, zwak & misselijk en heb je een medisch abbonnement op de bloedbank nodig. "Verheven"? Gewoon een foutje in je genen, dunkt me.
Emotionele en psychische vampieren bestaan zeer zeker wel en zijn erg vervelend. Maar dat heeft me dunkt dan weer te maken met een foutje in je psychische genen. Het is eerder sneu dan superieur als je aan anderen kracht moet onttrekken.
De achtergrondinfo op de site vond ik trouwens erg boeiend om te lezen bij een glas goedkope Port van de Aldi.
________________________ Niet racistisch, maar etnisch bewust.
ik ben zelf een sang/psi vampier (bloed/geestelijk) maar deel het verheven gevoel absoluut niet. Ja we zijn anders, maar of het beter is...ik denk het niet, was ook een aardige struggle om er mee om te leren gaan en het te accepteren.
wat het geestelijk/emotioneel onttrekken van kracht betreft: ja ik kan het, nee ik doe het bewust niet.
Het blijft toch grappig om te zien hoe een stukje folklore langzaam aanvaard wordt in bepaalde segmenten van de samenleving. Vooral nadat meneer Stoker (Bram van voren) is de vampier iets geworden dat mensen graag wilde zijn, maar dat maakt het nog niet minder waar. Er zijn inmiddels zoveel wetenschappelijke en gerenommeerde onderzoeken naar vampirisme gedaan dat het geheel naar het rijk der fabelen is verwezen. Het is alleen iets wat in de geest van de gelovers bestaan en verder nergens.
Eigenlijk is het precies hetzelfde als Satanisme, Christendom en de Islam. Allemaal geloven en zaken die alleen in de geest van de gelovers bestaat, maar zoals met alles is het zaak dat er zoveel mogelijk mensen in gaan geloven waardoor het ietsje meer waar wordt. Vroeger geloofde de mensen ook in kabouters en elfen, nu zijn die veel minder aanwezig in het gedachtegoed van de mens en daarom een heel stuk minder waar geworden. Vampirisme is net zo iets, als je er in wil geloven bestaat het. Van mij mag je, tenslotte gelooft iedereen wel ergens in dus waarom niet denken dat je een heuse vampier bent. Het is in ieder geval een stuk stoerder dan geloven in God en zijn voorganger Jezus.
Als jij wil dat kabouters en elfjes bestaan, dan bestaan ze toch gewoon. Het is jouw wereld en daarmee mag je doen wat je wil. Als jij graag kabouters en elfjes wil dan zijn er kabouters en elfjes. Ik zeg niet dat ze niet bestaan, ik zeg alleen dat er mensen zijn die er in geloven. Zoals er ook mensen zijn die er niet in geloven. Daarom zeg ik ook niet tot welke categorie ik behoor, want dan geef ik ook gelijk mijn mening over vampirisme, god, satanisme en andere mythische wezen weg.