Ik had zin om één van de beste bandjes uit de VS eens wat geld toe te sturen... dus heb ik de CD van A Place To Bury Strangers gekocht.
Sommige van jullie zijn er vast al bekend mee, maar toch even wat foto- en blaatmateriaal:
A Place To Bury Strangers have often been called "the loudest band in New York". This may very well be the case, but unlike much so-called "loud" rock and roll that's out there, APTBS is not loud simply for the sake of it. The sonically overdriven sound they've accomplished is no clumsy accident, but a carefully cultivated and well-maintained entity all its own, fostered by an unbridled passion that's clearly evident in every live show they play and each recording they make. A Place To Bury Strangers does not so much play songs as allow them to pour out. They are songs about longing, heartbreak and confusion played extremely well and at a passionately loud volume.
Van het eerste nummertje word ik zeker blij! Garage Wave meets Deadbolt De rest is gewoon lekkere herrie met een zweverig jasje. Klinkt als iets waar ik maar eens het silicium van moet vinden, al zou vinyl dit beter tot z'n recht aten komen...
Skywave was ook altijd al goed te pruimen...We hadden ong. twee jaar terug al een topic over deze band...Tof vind ik dat ze hun eigen pedalen e.d. in elkaar zetten...
(Inloggen Rudi3) DutchGothic MB Member 213.46.24.58
Paradiso
April 11 2008, 11:08 AM
A PLACE TO BURY STRANGERS
Datum: maandag 26 mei 2008
Voorverkoop vanaf: zaterdag 12 april 2008
kleine zaal: 20.00 uur
zaal open: 19.30 uur
entree: 8,- excl. lidmaatschap
Ik ahd ze al gemaild maar er kwam geen reactie terug... stelletje arrongante piemels.
Maar goed, ik ga zorgen dat ik erbij ben want dit gaat ongetwijfeld oorverdovend gaaf zijn.
ik vin ze eigenlijk niet zo...
hun voorgangers wel, trouwens, misschien is dat raar.
maar ik ben eigenlijk gefrustreerd, omdat ik dacht dat "a lilac" een band was, maar dat blijkt niet zo te zijn. ik dacht dat ik het had, maar dat blijkt ook al niet zo te zijn. ik blijk dus muzikaal te hallucineren.
maar ik kijk nu naar een docu over kate bush, en dat is ook fijn, ook al had ik m al gezien.
A Lilac is een persoon.
Ook wel bekend als Ben 'Stich' -> All Gone Dead, Tragic Black.
En je kon het niet hebben.. =P
Er is nog maar een nummer 'Melt Into Me'
+ Het is een demo, maar kwaliteit is goed.
Enehh maar een paar mensen hebben het..
Maar ik wil het best naar je mailen als je het leuk vind en hoef je niet meer te hallucineren...
Ik hoor het wel..
Ik vind het leuk omdat het nieuw is maar veel weg heeft van het oude.
www.myspace.com/syntheticanduseless
Verder vind ik A Place To Bury Strangers ook leuk.
Want eh, daar ging dit topic over dacht ik zo.
Hier vind je hardstikke leuke shoegazer bandjes die hun cd's aanbieden voor een erg prettige prijs..
Ik had voor 11 euro 3 albums!
en de volgende lading is ook al onderweg voor 23 euro...
Shoegazer aanraders:
Colour - the dark year (heftig vet gaaf mega cool fantastisch)
Bethany Curve - flaxen (rustig op de bank wegzweven)
Heavenoise - the last day before the sun (disintegration naäpers die het goed doen)
Rudi (Inloggen Rudi3) DutchGothic MB Member 213.46.24.58
Re: Ik heb geld gestuurd naar A Place To Bury Strangers
April 15 2008, 11:52 PM
Hoewel ze hier volgens mij niet echt bekend zijn heb ik er toch maar een kaartje voor gekocht. In de grote zaal is zo te zien een of andere Backstreet Boy, wellicht gaat dat ook invloed hebben op de kaartverkoop voor de kleine zaal.
(Inloggen ErikS) DutchGothic MB Member 83.82.235.240
Re: <3<3<3
May 25 2008, 5:12 PM
Nah,
morgen dus.
Let op de deuren gaan vroeg open (19.30)
En de band begint vogens "de papieren" acht uur!
Ka ik dus gewoon weer met de trein naar huis...
(Inloggen ErikS) DutchGothic MB Member 83.82.235.240
Re: Idd
May 27 2008, 9:02 PM
"Elk nadeel heb zun voordeel"
Ik heb geregeld met m'n vingers in mijn oren gestaan.
En dat is helemaal niet erg...
En toch zullen de fanatiekelingen onder "ons", toch iets langer een fluittoon horen, dan ik.
Dat bedoel ik dus; als het nog langer geduurd had, was men nog dover.
(Dover? Dover??? Dover ligt in Engeland. Aan de kust weet je wel?)
bedkever (Inloggen bedkever) DutchGothic MB Member 212.182.185.153
Re: Ik heb geld gestuurd naar A Place To Bury Strangers
May 28 2008, 1:38 PM
Nou, ben ik dan blijkbaar de enige die het vond tegenvallen?
Ik had er zo veel meer van verwacht. De zanger stond maar een beetje ongeinteresseerd te staan. Zijn stem kwam niet goed uit de verf, en sommige noten waren niet zuiver.
De drummer hoorde in nauwelijk, en klonk ook alles behalve strak.
Nja, sommige bands zijn gewoon beter op CD dan live.