V3mPyr3 (Inloggen 18Elegy88) DutchGothic MB Member van IP adres 84.104.32.5
Ligt het nou aan mij (ik word ook weer een dagje ouder) of zijn er de laatste tijd wel ontzettend veel feesten? Als ik het zo bekijk kan je zowat elk weekend wel naar twee of meer feestjes.
Was dat vroeger maar zo, toen was er alleen nog maar de Inrichting en nog wel eens wat in de Kade. Nu is er keus zat, en ook veel concerten/optredens/nogmeermoois.
Het enige wat ik nog mis is een War of Roses achtig periodiek iets. (afgezien van de gerelateerde concerten, that is) Komt daar nog iets van, of iets in die richting?
hier in het hooge noorden is het redelijk rustig... nou komt er een neiuw feestje in leeuwarden... en amphiskios en grauzone zijn ook niet meer de aktiefste feesten.
maar ja dat geeft wel weer wat meer exlusifietijd.
maar ja er zijn inderdaad vrij veel feestjes. maar of je daar nou blij over kunt zijn?
V3mPyr3 (Inloggen 18Elegy88) DutchGothic MB Member 84.104.32.5
Re: Veel feesten tegenwoordig
October 5 2007, 6:33 PM
Zelf iets organiseren, dat zou op zich wel leuk zijn. Alleen waar begin je dan. Ik ken nu ook weer niet zo heel veel mensen en ben ook best druk met allerlei commissies van mijn werk enzo.
Maar het zou wel heel koel zijn, dat dan weer wel.
Eerlijkheid gebiedt trouwens te zeggen dat ik de laatste tijd (twee jaar oid) nauwelijks nog naar gothic feesten ben gegaan, hooguit eens een concertje, Gothoord of een Boudoire (wat meer een kruisbestuiving is)
Maar ik verbaasde me er ook een klein beetje over, aangezien de media aandacht inmiddels weer tot nul is gedaald. Ik heb ook geen idee hoe groot "de scene" nu eigenlijk is, of het is gegroeid of hetzelfde gebleven.
...ik moet eens wat vaker achter de pc vandaan en meer naar feesten toe, blijkbaar
V3mPyr3 Ik weet dat jij wel eens op Crna Ruza kwam, maar dat is wel een tijdje geleden.
Tja er zijn wat meer cybers bijgekomen, feesten zoals, Neon, Red shift en Area51 hebben dan ook heel erg de kant van trance en goa gekozen.
Hoewel er dan nog steeds gesproken word van een Gothic feest...
Er zijn wel vaker feesten, ook wat meer verspreid and verschillend qua muziek en daardoor ook bezoekers.
Maar feesten die opdezelfde dag en soms zelfs in dezelfde stad zijn zorgen voor een ongezonde concurrentie. Dat was bijvoorbeeld te zien met Cenobytes en Phantasmagoria vorig jaar. De laatste is sindsdien ook niet meer georganiseerd, hoewel verschillend in opzet zijn beel bezoekers toch naar Cenobytes gegaan, waaronder ik.
Nog een voorbeeld... vrijdag de 19e, Cyberia en Area51 opdezelfde dag, beiden willen ze de cybers binnenhalen, en zullen vele waarschijnlijk voor Area51 kiezen...
Persoonlijk vind ik dat slecht geplanned en zou er wat meer moeite gedaan moeten worden om zoiets te voorkomen. Zo groot is "de scene" nu ook weer niet...
Kom in December gewoon naar Dwaalspoor, dat zal je zeker leuk vinden.
Er zijn inderdaad heel veel feesten gekomen, maar volgens mij ook helaas teveel van hetzelfde.
Het is allemaal industrial/cyber er erg weinig feestjes als bijvoorbeeld Grint,Erosie,Gruis van vroegah, wat ik erg jammer vind.
Ben daarom eigelijk ook nooit meer op feestjes te vinden, feesten als Gothic Erotic/Dwaalspoor (Baroeg) is erg leuk maar dan vind ik de loactie (qua bereikbaarheid/OV) weer minder.
Hopelijk dit jaar mijn rijbewijs halen, dan kan ik weer wat meer op stap
@Esmee... Hex is op een bepaalde manier best wel Grint/Gruis achtig en vanavond in Utrecht Electronic Renaissance zal ook wel trekjes daarvan hebben... allebei de dj's draaide ook op die feestjes...
In mijn beleving word het aanbod ook alleen maar groter. Een goede zaak, al zeg ik het zelf. Voor een overkill ben ik niet bang. De feesten die iets toevoegen blijven toch wel overeind. Wat ik wel jammer vind is dat oudere feesten soms langzaam uitdoven. Wat funest is voor ''de herinnering aan'
Stop er op tijd mee, en verzand niet in spin offs, of special editions.
Ook de planning laat soms nog wel eens wat te wensen over. Zoals aankomend weekend Chiroptera en DooD op dezelfde dag.
Wat ik nog mis in Nederland zijn feesten als die in Waregem (The black cave) en Pagan love songs in Bochum. Dansen op 'n hectare grote dansvloer, al je vrienden tegenkomen, goedkoop drinken en mooie figuren vormen als de 'Belgian circle' en 'German line'
Hum..... In mijn beleving is het aanbod alleen maar schraller geworden. Er zijn wel heel veel feesten tegenwoordig, maar het meerendeel is toegespits op de cyber-gothische muzieken. Lekker stampen op Combichrist dus, maar daar hou ik dus niet van..... Jammer genoeg is dit wel populair dus zijn er gewoon heel veel feesten die deze muzieken aanbieden omdat het mensen trekt.
Een feest waar vooral gitaar-gerichte muzieken in de zin van wave en aanverwante muzieken zijn gewoon niet interessant voor het hedendaagse publiek. Men wil alleen maar dansen, dansen en nog meer dansen. Beetje gezapig naar gitaarmuzieken luisteren is er gewoon niet meer bij (en eerlijk gezegd zijn het ook dodelijk saaie feesten)
Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds verlang naar een feest waarbij de nadruk ligt op experimentele popmuzieken en ook de gezellige experimentele electronica, wat heden tendaage ook vrij populair lijkt te worden (vanuit mijn oogpunt bekeken natuurlijk) Alleen is zo'n feest gewoon nergens te vinden, waarschijnlijk omdat deze markt ook heel klein is of omdat er niet echt een scene is waar deze muzieken weer binnenvallen. In ieder geval zou een feest gericht op experimentele pop en electro in mijn ogen heel interessant zijn, maar geen haalbare kaart zijn omdat het lastig is om bezoekers te trekken.
You should get in touch with Danny 'O Really....or Hilary ( Hilary organized "Underkerent" at Overtoom 301 last year. ) If it's experimental you'r after, then they're your guys.