Hex bestaat drie jaar en wij vieren daarom ons bestaan met live de Franse post-punk legende Guerre Froide. Daarnaast presenteren wij deze avond de Hex compilatie LP.
Guerre Froide was begin jaren tachtig een obscure post-punk band die ondergronds succes had met de clubhits ‘Demain Berlin’ en ‘Ersatz’. Deze twee nummers komen van de zeer gewilde maar moeilijk te vinden naamloze 12” uit 1981. Vorig jaar was de band ineens terug. Hoewel wij op Hex niet zo van reunies houden was de kwaliteit van de nieuwe plaat van een dergelijk niveau dat we deze wonderbaarlijke come back niet aan ons voorbij kunnen laten gaan.
Guerre Froide op het web: http://myspace.com/guerrefroide
Naar aanleiding van ons (drie jarige) bestaan hebben wij de compilatie LP “Hoera! Een Hex voor thuis!” samengesteld. Hierop staan twaalf bands die tijdens Hex hebben opgetreden. Tien van de twaalf nummers zijn zelfs exclusief voor deze LP opgenomen. Tijdens deze editie van Hex speciale aandacht voor deze LP in de vorm van een release party.
Meer informatie over de Hex LP hier: http://www.enfant-terrible.nl/Hex1.htm
Na afloop van het concert van Guerre Froide is er zoals altijd een nafeest met new wave, minimal, elektro, NDW, batcave en andere dans- en luistermuziek verzorgd door plaatopleggers M en Kramp.
Afterparty met dj’s: M. en Kramp
Entree: 6 Euro
Tijd: 22:00 – 04:00
Waar: OCCII, Amstelveenseweg 134, Amsterdam (aan het einde van de Overtoom, vlakbij Vondelpark)
Aangezien m'n reis schema ietwat door de war gegooid is door familie aangelegen heden zal ik daadwerkelijk in Amsterdam zijn zaterdag. Als de jetlag niet te erg is zal ik ook gaan komen.
post rock... als we dat draaien op Hex is dat voor de band(s) want meestal is dat zelfs voor de mensen die het kennen niet dansbaar... en de muziek op Hex is altijd wel dansbaar (al is het maar voor 1 persoon op het moment )
Guerre Froide was erg goed. Zelfs beter dan in Brussel vond ik. Verder was het natuurlijk weer erg gezellig en wat platen gescoord. Alleen reed de nachtbus dus niet. Ach. Een mooie avond, dus ik mag niet klagen.