29 oktober: Dark Folk optredens in de Onderbroek in de stijl van Current93
October 23 2007 at 6:20 PM
Mar (no login) van IP adres 77.251.122.60
Ik kreeg dit als tip van iemand die dit organiseerd, en het schijnt dus te zijn in de stijl van Current93, dus wellicht wel interessant voor sommigen van jullie..
Meer info:
Concert: Daniel Higgs (USA) & Kiss The Anus of A Black Cat (België)
We zouden kunnen zeggen dat we blij zijn dat deze twee artiesten in
Nijmegen spelen, maar daar is het de muziek niet naar. Het is donkere,
mystieke, apocalyptische folk wat deze beide heren voortbrengen. En
hoewel het allemaal prachtig is, is blijheid niet de emotie die het
oproept.
Daniel Higgs heeft zijn wortels in de vroege tachtiger-jaren hardcore
scene. Hij was zanger van Lungfish, een band die haar platen uitbracht
op Dischord (bekend van o.a. Minor Threat en Fugazi). Higgs is een
soort van moderne shaman, en is absoluut een betoverende verschijning
met zijn enorme baard en vele tattoeages. Hij is een muzikale
alchemist, abstract filosoof, verdienstelijk kunstschilder en een
meester op de mondharp. Met zijn zang en gitaarspel voert Daniel Arcus
Incus Ululat Higgs ons mee naar andere werelden, waarvan we een
bestaan slechts kunnen vermoeden.
www.thrilljockey.com/artists/index.html?id=10236
www.holymountain.com/danielhiggs.html
Kiss The Anus Of A Black Cat is het project van de Belg Stef Heeren,
die inmiddels wordt beschouwd als de Belgische aanvoerder van de
apocalyptische folk. Op zijn debuut 'If The Sky Falls, We Shall Catch
Larks' was voornamelijk donkere mantra-achtige folk te horen. In juli
van dit jaar verscheen 'An Interlude For The Outermost' waarop deze
donkere folk gecombineerd wordt met folkrock en intense melodieën.
Deze laatste plaat is dan ook veel meer het resultaat van een band,
waarmee Heeren ook vanavond zal optreden. Overigens staat Kiss The
Anus Of A Black Cat sinds 8 oktober ook in de Moordlijst van de Oor.
Het is maar dat u het weet.
www.kattengat.be/
www.myspace.com/kisstheanusofablackcat
Ik ga even mijn agenda erbij pakken, Kiss the Anus of a Black Cat wil ik al een tijdje op een podium zien staan. Het blijft in mijn ogen een van de betere bandjes op het (k-raa-k)3 label. Grappig om ze met C93 gelinkt te zien staan, in mijn ogen maken ze niet van die apocaliptische folk die C93 denkt te maken. Edoch leuk, leuk, leuk!
@godpipo: de meneer van kiss the anus of a black cat zegt zelf beinvloed te zijn door current 93. ik vind dat de muziek er wel enigszins op lijkt, en de teksten zijn al net zo pakkend in hun onbegrijpelijkheid.
@ Maaike: Ik zeg toch ook "in mijn ogen" omdat ik ogenschijnlijk geloof dat ze door C93 beïnvloed zijn of dit zelf ook menen. Misschien moet ik ze wat vaker gaan luisteren, het is dan ook weer een tijdje geleden dat ik een nummertje van ze gehoord heb. Waarschijnlijk is mijn muzikale geheugen niet zo goed meer.... Ze hebben in ieder geval niet dezelfde maniakale stem die meneer Tibet wel heeft, dat staat wel als een paal boven water.
Zo... nu weer terug naar Larsen om te luisteren. Tenslotte doet meneer Tibet bij hun ook mee, maar dat heeft niets met elkaar te maken. Stom toeval.
Laatst gezien op ZXZW, toen was het de zanger alleen (hij deed ook een indrukwekkende cover van coal black smith). Was n erg goed optreden, nu dus mét band al helemaal niet te missen.
voor de mensen die al weg waren. Maar uiteindelijk was men toch uit de file de Onderbroek in geraakt en volgde er rond middernacht nog een set van beide acts. En mieljaar zeg, wat was vooral Daniel Higgs (voor mij de grote onbekende) fokking briljant. Karl Blake lookalike met een stem uit de Galerij der Grooten. KTAOBC was trouwens ook zeker het wachten waard. Vandaag de laatste kans!
Ga ik het fijn promoten hier, vergeet ik zelf te komen! En ik zal ook wel weer wat gemist hebben.. wat een dozige actie..
Maar file in de Onderbroek? Grote opkomst?
zeer jammer dat ik het gemist heb (gelukkig heb ik net niet gelezen dat het briljant was), maar het gekraakte terrasje met nootjes, bessenwijn en prehistorisch kaarsvlindertje was een zeer goed alternatief