Aankondiging: Nieuwe Victorian Gothic webshop Victorian Flowers opent haar deuren
December 4 2007 at 2:20 PM
Victorian Flowers (no login) van IP adres 167.202.221.228
Na een lange tijd van voorbereidingen en hard werk hebben wij eindelijk onze deuren geopend. We richten ons vooral op de Victoriaanse kledingstijl en zullen zoveel mogelijk proberen het artikel aanbod zo uniek mogelijk te houden. Het aanbod zal in de loop van de komende periode ook gestaag worden uitgebreid. We zijn daarom ook erg beniewd naar jullie reacties en suggesties, zodat we daar in de komende periode mee aan de slag kunnen gaan. Velen zullen ons kennen uit de scene, anderen misschien niet, maar we nodigen iedereen uit om een kijkje te nemen en schroom niet te laten weten wat je vindt, zij het positief of negatief.
PS: Mocht het lettertype op de website wat groot lijken, wij gebruiken een speciaal lettertype "French Script MT" dat goed bij stijl van onze website past. Dit is helaas geen lettertype dat standaard met windows wordt geinstalleerd.
Indien dit lettertype niet op je computer aanwezig is, kunt u het hier downloaden en dit bestand kopiëren naar de C:\windows\fonts\ map. Op deze wijze is de website op juiste wijze te aanschouwen.
(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 84.28.58.38
Webshoppen zonder moeite
December 7 2007, 7:50 PM
<docent-modus>
De concurrentie op webshop-gebied is moordend. Zorg ervoor dat jouw webshop zo laagdrempelig mogelijk is. Want als bezoekers moeite moeten doen, haken ze af.
Mijn advies: gebruik een generiek font, zodat de webshop op een standaard platform (Windows XP met IE6 of IE7, Ubuntu met Firefox 2.0) optimaal wordt weergegeven. Ik denk namelijk niet dat er bezoekers zijn die het gebruikte font installeren.
</docent-modus>
azijnpissertje (Inloggen KaleStud) DutchGothic MB Member 62.132.147.185
Re: Aankondiging: Nieuwe Victorian Gothic webshop Victorian Flowers opent haar deuren
December 8 2007, 11:34 AM
een custom lettertype kan écht niet! ziet er nu niet uit.
ook de knoppen zijn te donker paars waardoor de tekst erop moeilijk te lezen is. Verder denk ik dat het handig kan zijn om eigen modellen te gebruiken. Ik identificeer mij niet met Beyoncé-typjes...
(Inloggen katana1986) DutchGothic MB Member 213.93.103.41
Re: Aankondiging: Nieuwe Victorian Gothic webshop Victorian Flowers opent haar deuren
December 9 2007, 2:54 PM
Ik ben het eens met azijnpissertje, de modellen zijn niet je van het, en een deel van de foto's vind ik van slechte kwaliteit.
Ik vind het assortiment goed, vooral de schoenen die ook op Pennangalan te koop zijn, dat is echt een aanwinst. Ook staan er toffe piercingsieraden op, sommigen die ik zelf nergens anders heb gezien.
"The biggest hoop has a diameter of 130 inches" , dit is 3,30 m, ik neem aan dat dit niet de diameter maar de omtrek is?
Als ik op een foto klik om hem in het groot te zien is het nieuwe venster meestal net iets kleiner dan de foto, dat stoort een beetje.
Ook ben ik het eens met dat je de text niet goed meer kan lezen in de paarse knoppen.
Leuk, die webwinkel....maar heeft absoluut niets met het victoriaanse te maken, helaas...
Beter om dat dus ook niet zo te brengen.
Jammer, want mijn interesse ligt wel de kant op van de Victoriaasne kostuums. Moet nu alles bestellen in de VS.
December 18 2007, 4:37 PM
Bedankt voor de constructieve reacties tot nu toe. Wat befreft het Victoriaanse aspect, onze main focus is op Gothic kleding met Victoriaanse invloeden. Als je een beetje creatief combineert met diverse artikelen, zoals een corset, (hoepel)rok, hoed en paraplu, collar, kanten handschoenen etc. dan kom je al een heel eind.
We zullen ook nog trachten ons aanbod uitbreiden met puur Victoriaanse kleding als hier genoeg interesse voor is.
Biggest hoop moet inderdaad een "omtrek" van 130 inches zijn, anders zou je wel zo ongeveer de halve dansvloer van Bal du Masque innemen met je rok :-D Dank je voor het opmerken hiervan, we hebben het gelijk aangepast.
Dat probleempje me het venster van een grote foto, daar zijn we naar aan het kijken, wat daar de oorzaak van is. Vind ik zelf ook een beetje storend, we hopen dat snel te hebben verholpen.
Wat het lettertype betreft, er staan standaard lettertypen als backup lettertype ingesteld voor de website, maar de meeste standaard lettertypen van windows zijn groter dan het default gebruikte lettertype voor de website. In CSS is geen mogelijkheid om een grootte aan te geven voor de backup lettertypes en daar zit hem het probleem. Je loopt in het design dus zowel tegen de beperkingen van de standaard geinstalleerde lettertypen als de beperkingen van CSS aan. Er zijn nog diverse alternatieven en die hebben alle hun voor en nadelen. We gaan ons nog hierover beraden.
Wat betreft de Beyonce typjes, op dit moment zijn alleen de huidige foto's beschikbaar, we hebben wel net een aantal vernieuwde foto's kunnen plaatsen, maar nog niet met gotische modellen. Maar daar zou de keuze van een mooi corset natuurlijk niet ten volle van af mogen hangen Wanneer de mogelijkheid zich biedt zullen deze foto's natuurlijk vervangen gaan worden door foto's in een meer gotische stijl.
Qua corsetten hebben we in de komende tijd nog wel een verrassing in petto met een paar nieuwe speciale lijnen die tevens gunstig qua prijs zijn, dus hou de website maar goed in de gaten
Social Misfitt (Inloggen Social_Misfitt) DutchGothic MB Member 77.250.84.108
December 19 2007, 1:50 PM
Correctie: mijn computer krijgt je site wel gevonden, maar je link werkt niet.
Dat van de Beyoncé-typjes klopt. En de letters op de knoppen zijn inderdaad lastig te lezen.
Nevermind, geinige site. Vooral laarsje "arjuni" heeft zo z'n charme.
________________________ Niet racistisch, maar etnisch bewust.
Azijnpissertje (Inloggen KaleStud) DutchGothic MB Member 62.132.147.185
December 19 2007, 5:32 PM
Als je een custom lettertype gebruikt, kan je er beter voor kiezen om je knoppen met je tekst als beeldbestand aan te maken. (kan je makkelijk in je php aanbrengen). Heb je ook het hele ding niet meer met installeren van lettertypen.
January 4 2008, 1:11 PM
Ja dat zou een oplossing voor het menu kunnen zijn, alleen beperkt het gebruik van images voor het menu je wel enigzinds in de vrijheid om makkelijk nieuwe categorien of subcategorien aan te maken voor artikelen, die moeten dan allemaal hard in de code gezet worden i.p.v. de database.
Het probleem van de grote popup foto's van artikelen zou nu opgelost moeten zijn en de foto's moeten nu weer volledig zichtbaar zijn
(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 84.28.58.38
Dynamische afbeeldingen
January 4 2008, 3:04 PM
Met php kun je naast dynamische HTML-pagina's ook dynamische afbeeldingen maken. Dit kan met de GD-library, een soort tekendoos voor PHP.
Voorbeeld: Elk menu-item zet je in je HTML als < img src="image.php?$naam" alt="$naam" >
Het bestand image.php gebruikt $naam om in een zelfgekozen lettertype op de afbeelding te zetten. Die afbeelding geef je met MIME type image/gif terug aan de browser en voila, een database-enabled afbeeldingengenerator
Katana (Inloggen katana1986) DutchGothic MB Member 213.93.103.41
Vraagje
January 6 2008, 12:17 AM
Ik heb eens iemand gezien met een piercing ring van iets van 18-20mm doorsnede met ipv een balletje, een zilveren (zilverkleurig) anatomisch gevormd hart.
Zouden jullie zo iets kunnen bestellen? (ik zou echt niet weten waar ik zoiets kan vinden)
@Weird_Hobbes: Bedankt nog voor je informatie, je hebt me op een goed idee gebracht. Momenteel ben ik ermee aan het testen, maar ik loop nog tegen enkele probleempjes aan ermee. Ik laat het nog wel even weten als het gelukt is
@Katana: Sorry ik zag je berichtje pas wat laat hier, maar we hebben gezocht voor je bij verschillende leveranciers, maar zoiets wat jij bedoeld hebben we niet kunnen vinden. Wel is het mogelijk om als je een voorbeeld hebt, het te laten maken, maar dat kan alleen in oplages van 100 stuks helaas
PS: Als er nog mensen zijn die hun slag willen slaan om een goedkoop corset op de kop te tikken, tot en met zondag hebben wij nog een speciale actie lopen met 50% korting!!!! En tevens ook kortingen op een nieuwe collectie echt prachtige schoenen en couture collectie