Vind het nog wel meevallen, het stukkie. Gotterdammerung zou ik alleen niet echt een 'nieuwe' band noemen En Fantasy is eng.
En 'Corporate Goths' zoals ik lijden meestaal aan teveel werk, niet te weinig. Toch raar dat je die specifieke subcultuur in de UK en VS wel tegenkomt maar hier niet of nauwelijks???
(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 84.28.58.38
Elsevier
December 20 2007, 8:25 PM
Al jaren ben ik benieuwd naar Elsevier. Nog nooit heb ik een uitgave gelezen. Want ik vermoedde al dat het zou tegenvallen. Een voorgevoel enzo.
Ik heb niet het hele artikel gelezen, slechts flarden. Wat een niveau! Er is nu wel genoeg HAVO-onderzoek naar gothic geweest. Mensen met een grote mond interviewen en soundbites noteren levert niet bepaald een representatief beeld van de subsultuur op.
Laat journalisten eens één onderwerp uitdiepen. "Gothic != satan" weten we nu wel. "Wat is gothic"-artikelen zijn zó 2005. Laat ze een leuke invalshoek kiezen: Goth vs. punk, goths en literatuur, gothic op Internet, de naar feestjes reizende goth als voorbeeld van kosmopolitisme, goths en seksualiteit... Of laat ze de correlatie tussen goth-zijn en intelligentie eens onderzoeken. Dat zou ons eindelijk bevrijden van de hardnekkige mythe dat goths gemiddeld intelligenter zijn dan de rest van de beschaving.
Niet dat het allemaal zo relevant is, want gothic is dood. Over een jaar of twee, drie begint de underground vast weer te rommelen, wat creatieve en vernieuwende (avant-gardistische) initiatieven voortbrengt. Elitair enzo. Tot die tijd vermaak ik me overigens prima met het drinken van biertjes en wijntjes met kennissen en vrienden op postpunk-feestjes. Enfin, ik ben toch maar een deeltijd-goth, want ik heb een baan.