(Inloggen Menph) DutchGothic MB Member van IP adres 77.251.238.86
Je hoort de mensen altijd over Gothic, maar waar komt Cyber nu eigenlijk vandaan?
Ik hoor links en rechts wel eens wat, maar mijn zucht naar kennis is nog niet bevredigt. De wikipedia pagina bied ook nog geen soelaas.
Waar is Cyber ontstaan? In Duitsland/Rusland, samenvallend met de opkomst van Horrortrance/Dark psy? Is er een club, band of feest aan te wijzen welke aan de wieg stond? Waar is het imago op gebaseerd? Komen alle Cyber meisjes van Epsilon Eridanii? En kunnen ze raketten afvuren met hun borsten? Is er een bepaalde filosofie terug te vinden in de muziek/levenshouding? Waarom adopteren Cybers zo snel nieuwe muziekstromingen? Schilderen jullie je interieur roze, net als Godpipo? En wat valt er anno 2007 nog te halen in de ´Gothic scene´?
Social Misfitt (Inloggen Social_Misfitt) DutchGothic MB Member 77.250.84.108
Re: eeh cyber...
December 21 2007, 1:19 PM
Gek; er staat me bij dat dat nummer destijds (1982? 1983?) veel sneller ging.
SSS lijkt me meer een combinatie van futurepop en glamrock destijds, maar of ze aan het cybergebeuren hebben bijgedragen? Best mogelijk.
Volgens mij is heel dat cybergebeuren een samenraapsel van glamrock-, futurepop-, industrial- en fetish-invloeden die al heel wat eerder bestonden dan in bovengenoemde jaren. Maar het fijne weet ik er niet van.
________________________ Niet racistisch, maar etnisch bewust.
This message has been edited by Social_Misfitt van IP adres 77.250.84.108 on Dec 21, 2007 1:25 PM
Japan? Ik vind het wel weer iets voor Japanners om dit te verzinnen. Plus dat sommigen eruit zien alsof ze uit een Playstation-spel zijn weggelopen. De mooiste onder hen wel tenminste.
Boy George..
Die had gewoon echt de aller mooooooiste ogen ..zucht..
Maar goed Cyber...
Als eerste plek waar de Cybergoths zich manifesteerden, wordt vaak de Londense gothic-club Slimelight genoemd. De combinatie neon dreads en kleding in combinatie met het zwart van gothic kleding werd daar omstreeks 2001 gemeengoed. Aangezien Slimelight altijd veel internationale bezoekers trekt, heeft de subcultuur zich snel over de hele wereld kunnen verspreiden..
De term Cybergothic werd voor het eerst geïntroduceerd in Nederland door DJ X-X-X (Kees de Brouwer) omstreeks 1998.
Hoe langer ik er over na denk vind ik het steeds meer onzinnig :D noem het gewoon EBM, Oldschool EBM, Future Pop, Elektro, Synthpop etc etc etc... al die misvattingen over wat Cyber Gothic is.