Het DGMB wordt gesponsord door:

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de Index  

Joy Division avond! Met film en tributeband Closer To Curtis

January 15 2008 at 12:05 AM

(Inloggen bonesandflowers)
van IP adres 82.74.208.215

De (enige) Nederlandse Joy Division tributeband Closer To Curtis gaat touren door Nederland.
De avond begint met de film Control van Anton Corbijn, daarna vijf kwartier Joy Divisionnummers door Closer To Curtis en na afloop draaien DJ's plaatjes uit de 80's!
Lees het artikel voor meer informatie en de locaties!

De Nederlandse Joy Division op tour

ZWOLLE - 's Werelds beste Joy Division tributeband komt uit Nederland. Vanaf 23 februari toert de band Closer To Curtis drie maanden door het land.
Er is al belangstelling getoond voor Closer To Curtis vanuit Amerika, meldt initiatiefnemer Richard Jongetjes uit Zwolle. Hij kreeg een mail van een vrouw uit San Francisco die een documentaire maakt over Joy Division tributebands, voor een popmuziekmuseum in Seattle.
Deze vrouw komt het tryoutconcert van Closer To Curtis in The Livingroom in Zwolle filmen.
Het idee voor de tributeband kwam door de film Control van Anton Corbijn, die in mei 2007 in première ging op het filmfestival in Cannes. "Bij het zien van de film viel het me op dat er ook kinderen van 14 in de zaal zaten, die genoten van de muziek", vertelt Richard Jongetjes (46).

"Voor mij is Joy Division de muziek van mijn jeugd. Het heeft mijn smaak bepaald. Ik ben nog steeds een new wave-freak. Met het deejay-duo Ruis en Herrie draai ik heel vaak muziek uit de jaren tachtig. Het valt me op dat er 16-jarige jongens op af komen die heel veel weten van Siouxsie & the Banshees, over Cocteau Twins of over Talking Heads. Ze interesseren zich voor die muziek."

"Door de film van Anton Corbijn gingen er allerlei luikjes in mijn hoofd open", zegt Richard. "Herinneringen kwamen boven. Ik dacht opeens aan The Eternal, een Nederlandse band uit de jaren tachtig. Het was een Joy Division tributeband, zo goed. Het stemgeluid van zanger Ernst Grevink komt zo dicht bij het geluid van Ian Curtis, dat het me altijd is bijgebleven. Ik dacht: hoe zou het met Ernst zijn? Misschien wil hij wel een Joy Division tributeband formeren, net als in de jaren tachtig. Ik ben gaan googelen, tot ik hem vond."

Richard Jongetjes heeft veel ervaring met het organiseren van concerten. Vroeger werkte hij als programmeur bij Hedon en bij Noorderslag en Brabant Pop. Hij vond bij Ernst Grevink een gewillig oor. De muzikant uit Winterswijk trommelde drie medemuzikanten op. Er werden mailtjes naar zalen gestuurd om te peilen of er belangstelling is. Dertien zalen hebben toegehapt. De formule is simpel: eerst draait de film Control, vervolgens treedt Closer to Curtis op met vijf kwartier Joy Divisionnummers. Na afloop draaien deejays muziek uit de jaren tachtig.

Twee oefensessies van Closer To Curtis zijn inmiddels op YouTube te bekijken. De filmpjes trekken bekijks over de hele wereld. Jongetjes: "Ik heb natuurlijk op internet ook naar andere Joy Division tributebands gekeken. In Nederland is er geen. In België een, in Engeland drie en in de VS ook drie. In Engeland is één goeie Joy Division tributeband. Maar onze Closer To Curtis is veruit de beste."

- De tournee van Closer To Curtis begint op 23 februari in The Livingroom in Zwolle.

Andere concerten zijn:
1 maart op het Festival Parkhof in Alkmaar
8 maart op het Internationaal Filmfestival in Deventer (onder voorbehoud)
13 maart in de Melkweg in Amsterdam
16 maart in filmhuis Skopein in Winterswijk
22 maart in Merleyn in Nijmegen
29 maart op Festival Zappop in Drachten
4 april in De Pul in Uden
5 april in Manifesto in Hoorn
18 april in Bolwerk in Sneek
19 april in De Nieuwe Nor in Heerlen
17 mei in Underground in Lelystad (onder voorbehoud)
23 mei in Ekko in Utrecht.

Respond to this message   
AuthorReply
iezje
(no login)
131.224.251.71

Re: Joy Division avond! Met film en tributeband Closer To Curtis

January 15 2008, 10:20 AM 

deventer:) joepie!!
okay
het is dan onder voorbehoud maar ik zet het in de agenda

Respond to this message   

(no login)
62.163.71.219

January 15 2008, 12:36 PM 

Kunnen jullie ons aller Baroeg ook niet op het tourlijstje zetten!!

Respond to this message   
Layla
(no login)
145.52.250.14

January 15 2008, 8:30 PM 

Mja of Paard. Kleine zaal kan prima.

Respond to this message   
Current Topic - Joy Division avond! Met film en tributeband Closer To Curtis
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de Index  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement