Een "goth" gaat pas om +/-23.00 uur weg naar z'n party, en komt 0.600 of 0.700 uur thuis. want dat zijn pas "vleermuistijden", zal niets aan veranderen!!
ik vind een sluitingstijd van 4 uur al te vroeg eigenlijk. ik vind het relaxed om pas na 12en de deur uit te gaan, maar meestal schiet dat niet op omdat je tegen de tijd dat je aankomt alleen nog mensen gedag gaat zeggen die weggaan. afgezien daarvan HAAT ik het als de lichten aangaan en ik ben er nog. PLUS ov-technisch is later sluiten handiger, dan hoef je niet op het station te kreperen. "vroeger" zat ik regelmatig een paar uur op een station dood te gaan, maar tegenwoordig is dat echt een reden om maar gewoon niet te gaan. en als niemand meer uitgaat zijn er helemaal lege zalen, dus ja...
Prima! Afschaffen die feesten, hoeven we 's avonds helemaal de deur niet meer uit! Wat een opluchting,... Gaan we met z'n allen alleen nog maar devoot zitten bidden.
Opzich ben ik een voorstander van vroeg beginnen. Vooral op een door de weeks dag is dat wel prettig uurtje of 8-9 beginnen en om 12 uur weer in je bedje liggen zodat je de dag erna niet met een kater naar je werk hoeft
Maar het is natuurlijk kolder om dat af te dwingen door de sluitings tijd 2 uur naar voren te trekken. Ben nog steeds een voorstander van de vrije openings tijden, dat de kroeg zelf besluit wanneer het leuk geweest is.
Die (*^&%^T) moraal ridders die wel even voor het gepeupel gaan besluiten wat goed voor ze is.
misschien dat ik toch maar eens aan een verhuizing naar een minder bekrompen land moet denken, al die zogenaamde vrije denkers doie in de jaren 60, 70 op de baricades stonden voor veranderingen zijn nu hard bezig alles weer terug te draaien omdat ze zo'n overlast hebben en niet willen inzien dat ze eigenlijk rijp zijn voor een plaatsje achter de geraniums in een bejaardenhuis ergens veilig ver weg in de provincie...
Ik ben wel voorstander om bepaalde tenten te kunnen sluiten. Daar wil ik WEL voor tekenen en trouwens is de horeca een grote boevenbende die op grote schaal misbruik hebben gemaakt bij invoering van de euro om alle prijzen absurd omhoog te schroeven.
Dus heb ik absoluut geen medelijden met dat soort trieste figuren!
"een boevenbende die op grote schaal misbruik hebben gemaakt bij invoering van de euro om alle prijzen absurd omhoog te schroeven" Dat geldt natuurlijk NIET alleen voor de Horeca, wat dacht je van concertzalen, supermarkten, autodealers om maar eens wat te noemen............0,85Euro = 1 gulden ongeveer, denk ik! Het "prijzen-getal" in euro's is bijna net zoveel als vroeger de gulden was........