=====================================================
Goth who walks fiancée on a leash is banned by bus driver who told him: 'No dogs allowed'
By CHRIS BROOKE - More by this author »
Last updated at 20:12pm on 22nd January 2008
Comments (94)
Given that she describes herself as a human pet – and is happy to walk around on a lead – Tasha Maltby is used to odd looks and even odder remarks. But nothing had prepared her for the reaction of the bus driver who allegedly told the self-styled Goth and her boyfriend: "We don't let freaks and dogs like you on." Miss Maltby and her fiance Dani Graves were so angered they have complained to the bus company of being "victimised".
Going walkies: Dani Graves and girlfriend Tasha Maltby were allegedly barred from a bus
"It is definitely discrimination, almost like a hate crime," 19-year-old Miss Maltby said yesterday. The music technology student had this defence of her lifestyle. "I am a pet, I generally act animal like and I lead a really easy life," she said. "I don't cook or clean and I don't go anywhere without Dani. It might seem strange but it makes us both happy. It's my culture and my choice. It isn't hurting anyone." The bus driver, however, has obviously not been listening.
He has repeatedly refused to allow Mr Graves, 25, and his "pet" on to his bus in Dewsbury, West Yorkshire. Last month, with Miss Maltby on a leash as usual, the couple tried to board a bus at the bus station. The driver, who was off duty, was standing near the door. Mr Graves alleged: "He shoved me off the bus. He called us freaks and he called Tasha a dog. "He said, 'We don't let freaks and dogs like you on'. "He basically grabbed my T-shirt and slammed me backwards. "I got a bit angry and called him a fascist pig."
In a separate incident, police were called when the driver, who has not been named, refused to allow other passengers on board after the couple ignored his orders and sat down. The couple, who live on benefits in a council house and plan to start a family, have been friends for years. They started going out together in July and became engaged in November.
Paul Adcock, of bus company Arriva Yorkshire, said: "We take any allegations of discrimination seriously. "Mr Graves has already contacted us directly and as soon as our investigation has concluded we will inform him of the outcome."
============================================================
Nu denk ik dat meneer Graves wel een poot heeft om op te staan wat discriminatie betreft maar zijn huisdier wellicht wat minder. Maar ik neem aan dat ze toch wel meemag als ze in een tas blijft...
Maar goed.. dit was geloof ik ook een rage op het WGT een paar jaar geleden. De nederlandse uitlaatservice heeft dat toen redelijk om zeep geholpen heb ik het idee.
Sick! ze doen er toch verder niemand kwaad mee, en het is duidelijk consensual, niks gedwongen....damn, laat ze lekker...kijk als ze nou naakt aan de ketting meeging, ja daar kan ik me nog (enigzins) wat bij voorstellen.
Ik vindt dat het ook moet kunnen... Al is het enorm silly. Zoals ik al zei, op het WGT was het een aantal jaar geleden zo'n rage dat een aantal DGMB'ers het successvol geparodiëerd hebben. En het is niet zo dat goth's al niet genoeg vooroordelen te verduren hebben.
En wat betreft consensual: Ik stel me nu een beeld voor van Dani met Tasha in een winkelstraat. Tasha snuffelt even in een etalage terwijl hij doorloopt...
tja, inderdaad vooroordelen genoeg, maar je zou er verbaasd van zijn hoeveel goths en andere duistere creaturen er eigenlijk nog (in meer of mindere mate) met BDSM bezig zijn(waar bovenstaande ook onder valt)
Ik vind het naar dat ze niet de bus ingelaten werden.
Voor de rest zien ze er gekleed en netjes uit en ja, wat is er dan zo erg dat ze aan de ketting gehouden wordt?
Ik zou het totaal niet erg vinden, om er zo moeten bij lopen naast me vriend/ Master of alleen Master of alleen vriend... (ja ik weet klinkt raar).
Honden worden overal toegelaten, dus waarom niet mensen waarvan eentje aan een ketting loopt...
Ik vind het echt discriminatie en ja ik ben dus zelf ook voorstander voor BDSM Slaverij volgens de Gor methode... ((google als je meer wilt weten)).
Ben namelijk ook ooit slaaf geweest, een kajria en als de Meester wou dat ik er zo bij liep, zou ik me alleen vereerd gevoeld hebben....
hmm..ik vind de Gorean lifestyle n beetje over-the-top...mgoed das n heel andere discussie, en heb ook niks tegen mensen die zich wel binnen Gor thuisvoelen hoor
bedkever (Inloggen bedkever) DutchGothic MB Member 82.93.8.188
Re: OV discriminatie
January 25 2008, 9:16 PM
Dat vlucht-argument is trouwens ook bullshit. Anders zouden gehandicapten, baby's, kleine kinderen, bejaarden en slecht ter been zijnden ook niet in de bus mogen
Ach, zo moeilijk is het niet uit te leggen aan kids hoor, er zijn genoeg kleine kindjes die ook aan een tuigje lopen, alleen heet het dan geen hondenriem maar een wandelkoord volgens Prenatal(die dingen zijn overigens verrekte handig, maar dat terzijde)
(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 84.25.61.8
Seks met dieren
January 26 2008, 9:16 PM
Seks met dieren is niet strafbaar.
Dierenmishandeling is wel strafbaar. Je mag seks hebben met een dier, zolang je het geen pijn doet. Doe je het dier pijn tijdens de seks, dan wordt het dierenmishandeling en ben je strafbaar.
GroenLinks en andere "liberale" partijen vinden dat seks met dieren onder elke omstandigheid strafbaar moet worden gesteld. Redelijke argumentatie ontbreekt daarbij. Stel je voor: praat je over de telefoon over het poesje van je vriendin, word je plots door de AIVD opgepakt
Wat betreft aangelijnd een busrit maken: BDSM in het publieke domein is doorgaans niet zo een succes.
jjv (Inloggen JJV) DutchGothic MB Member 213.46.79.147
Re: Seks met dieren
January 27 2008, 8:34 AM
mwoah..
totally off-topic.. maar eeh.. zeg 'je laten pijpen door een pittbull' .. lijkt me toch een redelijke vrijstelling geven
en qua't meiske waar't allemaal over begon
ook de als viervoetergeboren honden kunnen best even zonder riem
dus als ze slim zijn doen ze't even mondeling op momenten dat ze weten dat er aanstoot genomen kan worden.
al was't maar omdat 't 'gewoon' een hele zooi onzin scheelt
Isithrade (Inloggen Isithrade) DutchGothic MB Member 77.251.57.181
Hm...
January 28 2008, 8:08 PM
...dat ze de bus niet in mogen omdat je "goth" bent vind ik nogal overdreven,
maar om in het openbaar aan een tuigje te lopen ook..
En dan ook nog zeuren over vooroordelen en aangestaard worden,
slaat al helemaal nergens op. Daar vraag je immers wel een beetje om..
En als ik buschauffeur zou zijn en er zitten allemaal onschuldige kinderen en zo
in mijn bus en vervolgens komen er zulke mensen de bus inlopen
zou ik zeggen dat ze de bus wel in mogen,
maar dan niet met al die rare kwats erom heen..