Het DGMB wordt gesponsord door:

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de Index  

Ladytron - Paradiso - 3 mei

February 21 2008 at 12:24 PM
Julie  (no login)
van IP adres 86.92.131.219

*Noodlanding! Electro special*

Op zaterdag 3 mei staat Ladytron in de Paradiso. Entree 14 euries!!! (excl. lidmaatschap)
Aanvang: 23:00
Zaal open: 21:30
Voorverkoop vanaf 1 maart

**vanaf 18 jaar....en ze checken je leeftijd! LOL**

Respond to this message   
AuthorReply

BlackNr.1
(Inloggen BlackNr.1)
DutchGothic MB Member
82.175.90.90

Re: Ladytron - Paradiso - 3 mei

February 21 2008, 12:37 PM 

Ze stonden al eens in Paradiso in het voorprogramma van NIN.
Het optreden was niet om over naar huis te schrijven, vooral het geluid niet toen kan ik me herinneren ...

Was ik maar rijk en niet zo knap

Respond to this message   

(Inloggen reverendesser)
83.83.62.206

February 22 2008, 3:21 AM 

Ik heb het in 013 mogen aanschouwen en kan maar 1 ding zeggen: Bagger!!! Ik heb zelden zulke sterke nrs (want dat kunnen ze super goed) zo slecht live gehoord

http://manifest.hyves.nl/

Respond to this message   

(Inloggen doodsteenmarleen)
DutchGothic MB Member
80.57.114.90

kut

February 22 2008, 7:17 AM 

want ik vind ladytron heeeel stiekem wel leuk.

Respond to this message   
ACB
(no login)
205.188.116.5

Re: kut

February 22 2008, 8:53 AM 

Ik heb ze jaren geleden gezien in Rotterdam. Was wel aardig om te zien, ietwat valsklinkende synths door de reis overzee, maar ik hou dan ook van analoog gepruttel.

Respond to this message   
Gerrit
(no login)
86.87.108.221

May 3 2008, 10:08 PM 

Nu al!

Respond to this message   
Anonymous
(no login)
80.56.88.37

May 4 2008, 1:14 AM 

Ik was bij MDC.

Respond to this message   
Anonymous
(no login)
86.87.108.221

May 4 2008, 3:43 AM 

Respond to this message   
Gerrit
(no login)
86.87.108.221

May 4 2008, 3:43 AM 

Oh, dat was ik dus.

Respond to this message   

(Inloggen Mr.Harris)
89.146.35.2

Kut

May 5 2008, 8:07 AM 

Ik weet nu weer waarom ik Paradiso zo'n kutzaal vind, en niet alleen vanwege het publiek dat voornamelijk bestaat uit toekomstige keukenverkopers en snackbar-houders.

De Baja-Beach-SlamFM-DJ die in de grote zaal draaide was een enorme mislukking. En na 30 jaar weet de geluidstechnicus nog steeds niet hoe hij met deze zaal moet omgaan. Door de veel te zware bassen en slechte eindmix klonk de muziek als een grijze brei.

Ik ben maar tot de conclusie gekomen dat ze dat express gedaan hebben om mij zo te irriteren dat ik niet door zou hebben dat de zang van met name Mira(?), om het vriendelijk uit te drukken, nogal matig was. Maar het H&M blousje stond haar schattig. Muziekaal zat het goed in elkaar, wat ik tenminste tussen de bassen door kon horen.

De kleine zaal was een verademing. Veel beter geluid, het klonk zoals een poppodium hoort te klinken: direct en rauw.

Electrocute waren twee schattige chicks van het type Paris Hilton, maar deze maakten leuke bubblegum-electro-clash-pop-rock-weet-ik-weel-maar-het-is-wel-lekker. O ja, met een rolletje schilderstape lukt het niet je de drumpads vast te maken aan de staander.

Krause had een veel te korte set. Heel jammer want ze was wel de beste van de avond, zelfs ondanks een klein microfoon probleempje. Qua optreden kan je haar vergelijken met Kania Tiefer. Ze was blijkbaar nog steeds haar tamponnetje kwijt, want dat nummer heb ik niet gehoord. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het beu is om te spelen.

Als Ladytron in de bovenzaal hadden gespeeld was het een perfecte avond geworden.

"Neo-Nazis couldn't make the music we do. They're too stupid!". (Front242)

Respond to this message   
E-C-E
(no login)
82.168.71.103

May 16 2008, 12:51 PM 

Heb Ladytron nu zeker 6/7keer gezien en het optreden in de Paradiso was een middenmoter wat mij betreft. Gent 2 dagen eerder was geweldig, knalde een beetje smerig uit de speakers. Ze hadden Foxylane als voorprogramma en die hadden het vuur flink opgestookt. De nieuwe nummers zijn (nog) niet zo herkenbaar en daardoor wordt de avond moeilijker om op gang te brengen. Bovendien is moeilijk een vervolg album te maken die net zo geweldig is als Witching Hour! Optreden van Ladytron in de Tivoli is het beste wat ik heb gezien maar al weer heel wat jaren terug (2003?).

Oude synths zijn berucht om hun gevoeligheid voor temperatuur en daar heeft Ladytron dus last van. Daarom hebben veel bands de overstap gemaakt naar nieuwe imitatie oude synths, is misschien niet zo COOL maar wel zo prettig om mee te werken en te luisteren.

Paradiso heeft sinds de nieuwe geluidssysteem een beetje veel last van 'vervuild' geluid dicht bij het podium. Je kunt beter links of recht van het podium in de zaal staan of minimaal een meter of 3 vanaf het midden van het podium daar is het geluid beter. Maar ik ben het eens dat de kleine zaal een veel beter geluid heeft, maar ook hier geldt te dicht bij het podium dan sta je vóór de speakers en is het geluid weer minder. Soms is de PA van de band dan wel goed genoeg.

Hoop dat ze na de 'echte' release van het nieuwe album volgende maand, die ik al heb, nog eens een Europees rondje maken. En van mij mag dat zeker weer als voorprogramma van NIN, Trent heeft nog altijd goede smaak! Jammer dat het nieuwe NIN-album zo 'traag' is had graag iets meer uptempo nummers....ach... een gegeven paard...

Respond to this message   

(Inloggen Menph)
DutchGothic MB Member
77.250.83.118

May 18 2008, 1:41 PM 

....en ze checken je leeftijd!

''Deze twee zijn nog geen 18 hoor, maar u mag ze wel fouilleren''

Respond to this message   
Current Topic - Ladytron - Paradiso - 3 mei
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de Index  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement