Wat vindt men van het Bal du Masque?
Wat zouden bezoekers graag vaker zien, of anders zien?
Waarom komen mensen wel/niet?
In hoeverre vinden jullie het BdM goth, of niet goth, of iets anders?
We dachten: laten we maar ns kijken of we een discussie kunnen starten...
Solanum (Inloggen solanumoccultus) DutchGothic MB Member 145.97.227.58
Re: 19 April BAL DU MASQUE Amsterdam
March 23 2008, 2:45 PM
Ik zou graag zien dat BDM een stijlvol feest blijft en niet vervalt tot een (het zoveelste) fetish feest. Een beetje kinky heb ik geen bezwaar tegen maar lak/leer/rubber/neuken moet het absoluut niet worden.... Het is één van de laatste 'nette' feesten waar je vanuit Utrecht makkelijk kunt komen (zonder eigen vervoer)
Vind ik de muziek vaak niet echt leuk op Bal du Masque, de lange rij bij de garderobe (en die halsbrekende toeren die je moet uithalen om er te komen) irritant, en je kan eigenlijk nergens zitten (dit vind ik een van de grootste min punten).
De tuin is er relaxed maar meestal te koud. De acts zijn zeer divers, soms erg leuk, en soms vind ik het helemaal niets.
De locatie is erg klein, waardoor je je overal tussen moet wurmen als het druk is om naar een ander gedeelte te gaan.
Ik vind dat de dresscode ook strenger nageleefd moet worden.
Ik vind de sfeer meestal erg goed, en de aankleding ook! Er is altijd veel aandacht besteed aan detail, en altijd een leuk iets in het midden van de binnenkomsthal/zaal. Ook de snackjes dragen bij aan een leuke avond.
Ik denk dat ik deze keer niet zal gaan want ik ben mijn geld aan het bewaren voor het WGT, en heb elk weekend eigenlijk ook al andere dingen geplanned.
Het is een leuk feest om eens meegemaakt te hebben, geweldig om te zien hoe iedereen veel werk maakt van de kostuums en maskers. Maar meer dan een keer per jaar hoeft voor mij niet, het moet wel speciaal blijven. De muziek vind ik meestal pas na 3 uur leuk, maar ja ik hou ook meer van het stampwerk en kan me voorstellen dat anderen het juist een verademing vinden dat er op BdM nu eens wat anders wordt gedraaid. Moet nog even nadenken of ik er deze keer bij zal zijn. Ik vind 15 euro best behoorlijk prijzig, eigenlijk is 10 euro meer dan zat!
15 euro vind ik ook wel erg prijzig eigenlijk. maar ik vind het feest wel echt bijzonder, maar het moet idd niet teveel de fetish richting opgaan - ik zie persoonlijk liever meer glamour en kostuums, om de fantasievolle sfeer te behouden. de praktische bezwaren van katana kan ik begrijpen, maar mij storen ze niet zo - het is binnen vaak alleen wel te benauwd, ik kan daardoor nooit mijn vriend meenemen. maar ja zo heeft iedereen wel wat natuurlijk.
Het Bal du Masque is gewoon een mix van stijlen en van scenes. Het zal nooit een fetish feest worden, en ook nooit een stampfeest. Ook wordt het geen arrogant kijk-eens-naar-mijn-outfit-feest. Het is geen typisch gothic feest. Het valt eigenlijk onder geen noemer te schuiven. Het is een feest gericht aan iedereen die houdt van detail, van kostuum, van mysterie en van etikette.
Hoe lang 't nog blijft bestaan, ligt aan de bezoekers, en aan de fijne stadsdeelraden die wij hebben in Amsterdam, die namelijk een voor een, langzaamaan zodat niemand echt pissed-off raakt, alle leuke locaties sluiten om te laten verbouwen door de witte boorden mafia (projectontwikkelaars, hun advocaten, e.d.).
Nog even en wij verhuizen wellicht ook naar de randstad, omdat er voor mooie aparte feestjes gewoonweg geen plaats meer vrijgehouden wordt in Amsterdam. En dat is toch wel schandalig. Maar ik geloof dat maar weinig zielen deze mening met mij delen, zo lijkt het.
Overigens is de feestscene in Amsterdam zoiezo een beetje verslapt de laatste tijd. Hoe komt dat? Zijn de Amsterdammers weer 'ns blase? Of hebben ze enige hoop op een alternatief leven in de stad opgegeven?
In ieder geval gaan wij voor de 12e keer, weer voor een fijn Bal du Masque!
Toen BDM zich voor het eerst 'in de markt' zette dacht ik; zoveel beloftes? Dat moet ik zien! Tot mijn verbazing was alles tot in de puntjes uitgewerkt. Van de entree, (ontvangst gastheer/dame) tot lonkende amuse-dame, en verzorde optredens. Er is geen enkel scene gerelateerd feest wat zo weinig aan het toeval overlaat als BDM. Toewijding, voorbereiding en etiquette worden niet verguisd. Dit maakt BDM tot een feest om nooit meer te vergeten!
Er is geen naam op te plakken. Sfeervol en romantisch dekt de lading.
Tips:
* De frequentie kan omlaag, ter behoud van het exclusieve karakter (over de jaren)
* In de zaal was vaak een thema terug te vinden, (Neptunus, Arabesk, Victorian) dit thema kan ook vertaald worden naar het publiek. (site, flyer)
* De muziekkeuze is verbeterd (van Kernkraft-4000 naar X-mal Deutschland thumbs up :P)
maar kan nog altijd beter. Ruim tijd in voor sfeermuziek aan het begin van de avond en probeer gedoodverfde nr's in het 'stampblok' te voorkomen (combichrist, suicide commando e.d)
* We zijn van oesters afgezakt naar paaseitjes. Maar de entree is wel omhoog gegaan?
Een paar opmerkingen: we doen liever geen thema, want wij vinden dat alles kan. We houden er niet van ons publiek beperkende regeltjes op te plakken. Alles kan, als jij als Cyborg wil komen, of als Burlesque Danseres, of als Maarschalk, Napoleon, Charlie Chaplin of Neptunus, als Princes, als Hoerenmadam, als Latexxlover, als Crossdresser, als FashionLover, in travestie, in plastic, in fluweel, in metaal....alles mag, als het maar over de top is!
Maar toch zullen we ns nadenken over het thema-idee...
4 x per jaar halen we niet meer, het is zo druk met optredens en andere leuke dingen, dat het Bal du Masque iets minder vaak zal plaatsvinden. Zoiezo is het nog maar de vraag hoe lang we uberhaupt blijven bestaan. De Force is inmiddels een Sport/Squashcentrum, en het zal niet lang duren voordat dit mooie oliehuisje uit 1884 ook de moed om in deze vorm te mogen blijven bestaan opgeeft.... en dan is t zoiezo over... want waar zijn dan nog de leuke locaties in Amsterdam?
Van oesters naar Paaseitjes?? Mmm... er is gewoon elke keer iets anders! Bovendien waren er de laatste keer niet alleen paaseitjes...
En verder: als iemand leuke ideeen heeft om te doen op het Bal du Masque, of leuke shows weet, let us know! We hebben inmiddels al bijna alles gehad, en het word steeds moeilijker om betaalbare acts te vinden....
@ Scissorhands: It shall be great to see you again
Wie o wie komen er nog meer? Het is al volgende week!
(Inloggen XLII) DutchGothic MB Member 82.169.250.50
Meer sfeermuziek?
April 12 2008, 12:48 AM
Menph:
'De muziekkeuze is verbeterd (van Kernkraft-4000 naar X-mal Deutschland thumbs up :P)
maar kan nog altijd beter. Ruim tijd in voor sfeermuziek aan het begin van de avond en probeer gedoodverfde nr's in het 'stampblok' te voorkomen (combichrist, suicide commando e.d)'
Ik vraag me af hoe laat jij normaliter binnenkomt, en wanneer de laatste keer was. De eerste 2 uur zitten over het algemeen alleen maar vol met sfeermuziek, langzaam opbouwend naar 'sfeervol dansbaar' en ik vraag me af of combichrist en suicide commando ueberhaupt ooit gedraaid zijn, misschien wel eens in blokjes van Lucia maar dat is ook al weer enkele Bals geleden
"Ik zou graag zien dat BDM een stijlvol feest blijft en niet vervalt tot een (het zoveelste) fetish feest. Een beetje kinky heb ik geen bezwaar tegen maar lak/leer/rubber/neuken moet het absoluut niet worden"
Heb ik iets gemist???
Er is gelukkig wel de laatste tijd wat beweging in de Nederlandse Fetish scene gekomen zodat er op sommige Fetish feesten gelukkig ook iets anders te horen is als die vresenlijke House altijd, maar heb niet gemerkt dat Gothic feesten meer Fetish georienteerd zouden raken (hoewel ik daar anders niets op tegen zou hebben )
De fetish scene heeft wederom ns een keer ontdekt dat de goth scene een hoop te bieden heeft.
Ook andere organisaties spelen daar op in, denk aan de feesten van Tease A Gogo en Burlesque Freakout. Dat is een hartstikke leuke ontwikkeling!
Maargoed, of dit andersom ook werkt, geen idee. Ik ben voor het Bal du Masque al een tijdje geleden buiten de scenes gaan zoeken naar talent.
Deze zaterdag weer!
En iedereen die denkt iets te kunnen bijdragen (shows, kunst, etc.: let me know!)
Re: Is er iemand die van uit Deventer naar Amsterdam gaat?
April 17 2008, 8:30 PM
jawel... allemaal netjes jullie maskertjes ophouden, anders krijg je met mij aan de stok, aangezien ik ga mask-bitchen
Medusa...thnxxx! (en ik zal ns denken of ik voor de volgende keer nog wat extra kan bijdragen )
(nu alleen nog ff treingeld of n chauffeur zien te regelen)
Ik ben veels te vaak op zaterdagen al aan het werk en of blut door andere gekke dingen.
Maar deze keer ga ik weer, en dr gaan nog wel wat meer leuke mensen, dus ik denk het wel naar mn zin hte gaan hebben.
Overigens kom ik van top tot teen in een kleurtje, moet eerst nog naar een ander feestje en daarna van de ene naar de andere kant van oost, zal mij benieuwen....
Het was erg gezellig! Heb wel de meeste acts gemist, maar dat mocht de pret niet drukken. Vooral de muziek vond ik erg goed, en de aankleding, zoals gewoonlijk!
ik vond het echt heel leuk, was er al weer een hele tijd niet meer geweest.
Veel mensen die er prachtig uitzagen, gezellig geklept en kennis gemaakt met de witte chocoladefondue.... njammmm!
Ik heb genoten, hoop dat ik volgende keer eens op tijd binnen ben voor de acts...
Heb al weer iemand enthousiast gemaakt met het idee zich te mogen verkleden (hij kon helaas niet ivm andere verplichtingen), dus als het een beetje meezit dan ben ik dr volgende keer weer bij.
ow en dikke klapzoen aan sexy Cora van Mora
(zal je de foto's effe doorsturen)
jaaaaaaa Bal du Masque blijft toch wel een heel bijzonder feestje, het was weer veel te lang geleden, ga volgende keer zekere weer (alleen dan met een wat comfortabeler masker)
En? Wat hebben jullie te zeggen over die Champagne, die de hele avond gratis geserveerd werd, met IJS, geschonken door een engeltje uit de hemel???
En de nougat, en de witte chocoladefontijn?
Ik heb die paaseitjes-opmerking toch wel ff serieus genomen, haha!
Ookal zijn er naast paaseitjes petit fourtjes, gebakjes, soesjes, oesters, dadels, turks fruit, after-eight ijs, etc. etc. eigenlijk alles behalve Ham-kaas tosties geweest, dusseh... dusseh.... nog maar ns bedenken wat t volgende keer nou weer gaat worden...
Dank, mensen, voor jullie komst.
En aan al de luitjes die zeggen dat ze " 'n volgende keer wel ns willen komen" : DOE DAN !!!
Solanum (Inloggen solanumoccultus) DutchGothic MB Member 145.97.227.58
Re: Het was gaaf!
April 21 2008, 11:40 PM
Nouja... je hebt nu het (een) recept. Maak er maar 500 voor het volgende Bal !!?! Als ze niet lekker zijn, kunnen we ze altijd nog naar die schandknaap gooien die jij gaat huren !!!
Ja, ga je een beetje gratis drank lopen weggeven als ik net effe mezelf droog heb gezet...
't is niet eerlijk, aan alle kanten vliegen de ongezondere dingen des levens me om de oren... zal je zien dat vanaf koninginnedag daar geen spoor meer van te bekennen is.
Maar ik had al gezegd dat de soesjes met witte chocola helemaal de bom waren!
helemaal top!!!! geweldig vermaakt, heerlijk bijgekletst en sommigen wat beter leren kennen (en n verkoudheid opgelopen bij de openstaande deur op het einde)