CO2 (Inloggen CO_2) DutchGothic MB Member van IP adres 84.26.148.114
Op 6 september vindt BOA 2008 plaats in het spinozapark (tent) en in Baroeg (club). Net als in 2006 zal dit festival weer GRATIS te bezoeken zijn!
BOA is een festival met bands in verschillende underground muziekgenres, de genres die Baroeg het gehele jaar door programmeert zoals metal, gothic, electro, hardcore etc.
De headliner van het festival is dit jaar:
VNV NATION (UK) !!!!!!!!!!!!
Tevens is Hail Of Bullets vastgelegd, meer namen worden zo spoedig mogelijk bekend gemaakt.
Trek je agenda en markeer: zaterdag 06 september: BOA!
CO2 (Inloggen CO_2) DutchGothic MB Member 84.26.148.114
Re: Er...
May 29 2008, 11:42 AM
"Alweer gratis VNV Nation kunnen we geloof ik nog niet zeggen idd"
Tóch wel! VNV Nation gaf ooit hun eerste concert op het vaste land in... Baroeg!
Dat was een betaald concert in het voorprogramma van, ik meen, Image Transmission.
Dáárna is VNV nog een keer in Baroeg geweest, ik weet niet meer exact wat voor feest dat was maar de entree was toen óók gratis! Alleen waren ze toen nog niet zo bekend.
(Inloggen XLII) DutchGothic MB Member 82.169.250.50
Terminal Choice?
May 29 2008, 11:36 PM
Ik weet niet zeker, maar speelden ze niet ooit eens in het voorprogramma van Terminal Choice? Kan me herinneren een keer met de Phulsur stand gestaan te hebben met TC (die toen wel een heel gevaarlijke vuurshow had), en ook een keer met 1 of ander nieuw bandje 'VNV' dat wel aardig klonk, maar weet niet meer zeker of dat ook dezelfde keer was :D
Ik heb VNV Nation ooit gezien in de Oefenbunker, samen met (geloof ik) A Split Second, ze stonden niet op het programma, maar ze waren in de buurt (of zoiets vaags) en wilde in iedergeval graag spelen....
Nee hoor, het feestje is nog lang niet rond. We hebben nog wat verrassingen in petto te beginnen met de Amerikaanse hardcore band: RINGWORM! http://www.myspace.com/ringworm13
Re: 06 September: Baroeg Open Air 2008 (gratis!!)
July 18 2008, 8:58 PM
Opnieuw komt Baroeg met nieuwe namen voor het gratis toegankelijke Baroeg Open Air festival op 6 september 2008. Ditmaal zijn de cult-thrash band Onslaught, de hardcore band Ringworm en het Rotterdamse Stealers aan de line-up toegevoegd.
In de afgelopen tijd heeft het festival al een vijftal bands bekendgemaakt en met deze drie nieuwe acts is weer aan diversiteit gewonnen. Het Britse Onslaught maakte in de jaren 80 al furore en zijn nu weer helemaal terug met een nieuw album en is nu op diverse festivals te zien. Ringworm, uit Ohio, USA, heeft in de jaren van hun bestaan een flinke schare fans opgebouwd en is dus een goede aanwinst voor het Baroeg Open Air festival. De band Stealers uit Rotterdam/Den Haag bestaat uit (ex-)leden van Cenobites, Dicemen en I-Reject en spelen een mix tussen rock ‘n’ roll en punk. Naast deze drie nieuw bekendgemaakte acts zullen ook VNV Nation, Hail Of Bullets, Blood Or Whiskey, Asrai en Reaper op het festival in het Spinozapark spelen.
Re: 06 September: Baroeg Open Air 2008 (gratis!!)
July 30 2008, 8:21 PM
Laatste bands voor Baroeg Open Air bevestigt!
De organisatie van Baroeg Open Air kondigt met Officium Triste, Milkman, The Devil’s Blood en Total Chaos de laatste bands aan. In totaal zullen twaalf bands de opwachting op het gratis toegankelijke festival maken en zullen afwisselend op het buiten podium en in Baroeg spelen.
Het festival is gecompleteerd met Officium Triste, Milkman, The Devil’s Blood en Total Chaos. Het Rotterdamse Officium Triste speelt een mix tussen doom en death metal en heeft zijn sporen al verdiend in de Nederlandse metal scene. Milkman is een opkomende band in het hardcore/punk genre en speelde al eerder met een band als Municipal Waste. In hun korte bestaan heeft The Devil’s Blood al een ware cult status weten te bereiken, een show vol obscure elementen zal voor de nodige aandacht zorgen. Als laatst toegevoegd is Total Chaos, een Amerikaanse rauwe punkband die niet onderdoet voor de grote jongens in het genre. Met deze programmering worden alle bezoekersgroepen van Baroeg op hun wenken verdiend. Diversiteit typeert de line-up van het tweede Baroeg Open Air festival, gehouden in het Spinozapark naast subcultureel poppodium Baroeg.
We hebben voor dit jaar weer meer ervaring met beveiliging, al heb ik persoonlijk niets mee gekregen van lastigvallen. Als je problemen hebt, zijn medewerkers en security altijd wel in de buurt, schiet ons vooral even aan.
Voor wie graag grote plaatjes downloadt:
[img][/img]
doen 10 jaar over hun weekend-punk kapsel..
en komen hun excuses aanbieden als ze boos zijn geworden dat je op hun vriendin spuugt.
want spugen is punk.
ofzoiets.
(Inloggen ErikS) DutchGothic MB Member 82.92.8.223
Re: barkruk
September 3 2008, 12:30 PM
Als gevolg daarvan komt er aan het einde van iedere baroegavond zo'n mannetje met een "V" mij vertellen dat de avond is afgelopen... vroeger waren mannetjes met vee gewoon boeren...
Het was echt een leuk dagje zo met in ieder geval goed weer en leuke bandjes.
Toffe afsluiter wat ons betreft met VNV Nation, we wilden nog naar Reaper en de aansluitende dansavond. Echter de gigantische rij bij de Baroeg voor heeft ons noodgedwongen doen besluiten om dan maar eerder weg te gaan.
Ik moet echt zeggen dat ik daar enorm van baal, ik had me daar toch ook wel een beetje op verheugd. Wellicht als we een uur hadden gewacht dat we dan wel binnen waren gekomen, maar daar hadden we dan ook geen zin meer in na zo'n lange dag.
"Ik moet echt zeggen dat ik daar enorm van baal, ik had me daar toch ook wel een beetje op verheugd. Wellicht als we een uur hadden gewacht dat we dan wel binnen waren gekomen, maar daar hadden we dan ook geen zin meer in na zo'n lange dag".
Je had echt nog wel naar binnen gekund hoor! Die rij was er omdat er steeds een aantal mensen werden binnengelaten. Baroeg was met Reaper vol met zeker niet te!
Ik lees het achteraf ook dat de rij uiteindelijk wel meeviel, echter het leek op het moment zelf nogal lang duren dus vandaar dat we maar vertrokken zijn. Hadden nog 2 uur rijden voor de boeg en we waren ook wel een beetje moe dus vandaar...
Komen er ooit nog foto's want zoals gewoonlijk bij dit soort events liepen er wel een dozijn "fotografen" rond maar staat er nog niks online behalve een beetje tenten-opzet-foto's op flickr.