Zaterdag 12 juli: na vier jaar is het over met de Hex avonden. Hex stond sinds 2004 voor een live programmering met nieuwe en vernieuwende internationale bands uit het onafhankelijke muziekcircuit. Daarnaast hebben de afterparties de aandacht getrokken door hun diepe en brede karakter met een compromisloze invulling die nergens anders geboden wordt. Alles van obscure oude muziek tot genegeerde hedendaagse muziek kwam langs.
Als aandenken is er natuurlijk de verzamelplaat “Hoera! Een Hex voor thuis!” (uitgebracht op Enfant Terrible) waarop twaalf bands staan die op Hex hebben opgetreden. De laatste exemplaren van deze geprezen plaat zijn nog voorradig.
Het is echter goed geweest en tijd voor iets anders. Maar, eerst nog een laatste kans om op alle Hex hits te dansen met dj M. en dj Kramp op zaterdag 12 juli.
Hierna zal er een start gemaakt worden met een nieuwe reeks avonden onder de naam NADA! Wat je daar kunt verwachten is een mix van oude en nieuwe muziek geworteld in de jaren 80. Alles van beats tot gitaren, van poppy tot noise en van cult tot kitsch komt langs. De eerste editie vind plaats op vrijdag 8 augustus in Ekko te Utrecht. Zie binnenkort hier: http://www.enfant-terrible.nl/events
De laatste Hex avond begint om 22:00 uur en eindigt om 04:00 uur en de entree bedraagt 3,50 Euro. OCCII is gelegen aan de Amstelveensweg 134 te Amsterdam.
Hex gaat stoppen, maar gelukkig komt Hex gewoon weer terug onder een andere naam in een andere stad. De wereld is niet veranderd, het heeft alleen een andere naam gekregen en daar valt ook veel voor te zeggen. Ik hoop op veel genoegelijke avonden en meer van dat alles. De naam is al goed!
nee, je bent te voorbarig... NADA! wordt zeker wel deels anders dan Hex. Al is het alleen maar al vanwege wisselende gast dj's die met mij gaan draaien.
Verder zal NADA! in OCCII zijn en incidenteel op een andere locatie in een andere stad...
Ha! Oke, ik was al bang dat ik naar het enge Utrecht moest gaan afreizen als ik een keer zin in Hexen zou krijgen. Tenslotte vind ik Utrecht maar ver weg en een berg naar reizen hebben als vooruitzicht.
Nu snap ik ook de veranderingen. Andere DJ's maken inderdaad een hoop verschil, zeker als het wisselende DJ's zijn. Ben benieuwd!
Voor de duidelijkheid: Hex STOPT en wordt niet voortgezet als zelfde feest onder een andere naam. NADA! zal muzikaal wellicht overlap hebben met Hex, maar is niet van de volledige Hex organisatie, en zal naar ik aanneem een compleet eigen gezicht & invulling krijgen.
Helaas zal ik verstek moeten laten gaan, net als de eerste Hex ooit. Deze keer zit ik in het vliegtuig ipv in een verhuizing, en hopelijk dan aan het plannen voor de volgende verhuizing.
Bij deze iig bedankt aan een ieder voor de leuke tijden die er geweest zijn, en ookal was het muzikaal niet altijd mijn ding, het was toch een gezellig samen zijn iedere keer
Gah, gezien the Dwarves spontaan in mijn woonplaats spelen op die datum zal ik ook verstek laten gaan. Maargoed, ik heb de tweede editie meegemaakt, evenals de één-na-laatste, dus het is wel mooi zo.
Menph (Inloggen Menph) DutchGothic MB Member 77.250.84.229
Re: Mar-goth is een beetje dom
July 9 2008, 6:37 PM
Verzoeken
Das M - Sturzflug
Nacht'raum - Menswirtschaft
Scarlet architect - Falls away
Section 25 - Haunted
Neon - Last chance/Isolation
Stahlnetz - Vor all den jahren
Big electric cat - Twisting man
Oingo boingo - Its a dead mans party
Nee, niet die twee gasten uit Rotterdam! Dat word veel te losbandig. :D
Fijn om een medestander te horen! Op de laatste enfant-nacht (met Sonnenbrandt) had ik geen parkeerplaats. Toen heb ik 'm woedend voor 't politiebureau geknald, wat me een mooie prent opleverde. M'n gezelschap was tot d'r knieën toe versleten (hakvriendelijk centrum/goede ov voorziening!) en ik had sjans aan 'n studentikoos junk-wijf
Utrecht is een hele fijne en mooie stad... met lopen is niets mis (Utrecht is een klein stadje dus waar hebben we het over)... als je parkeert moet je altijd even de borden bekijken ter plaatse en normale schoenen helpen ook vaak
(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 86.82.30.158
Jas
July 13 2008, 1:05 PM
Gisteravond laat heeft iemand per ongeluk mijn jas meegenomen.
In de jaszakken zit een telefoon, sleutels, een studenten-OV en wat geld. Heb jij 'm per ongeluk meegenomen, stuur dan een mailtje naar banaan30@hotmail.com. Mijn dank zal groot zijn.
er is nog een jas kwijt hoorde ik... erg vervelend... wel is er ook een jas achter gebleven in OCCII... dus misschien iemand een verkeerde jas meegenomen? neem dan even contact op met OCCII dat is het snelst denk ik... info@occii.org
't Was gezellig heren. Lekker warm en plakkerig. Moeten jullie vaker doen, zo'n Hex
Heb nog 2 onbekende nummers gehoord (ongehoord). Gaat de laatste speellijst nog online op de webstek?...
de lijst met nummers zal op de webpagina komen en die zal online blijven tot in het einden der tijden met alle flyers en liedjeslijsten... als bron van inspiratie voor anderen ofzo
(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 145.93.254.17
Jas (2)
July 14 2008, 12:03 PM
Jas nog steeds niet gevonden. Degene die 'm heeft is een enorme lamlul omdat 'ie 'em niet terug brengt, of hij is gewoon gestolen. De telefoon gaat over maar wordt niet opgenomen.
Helaas. Dan ga ik mijn pinpas laten blokkeren, maar telefoon laten blokkeren, (dure) sleutels laten bijmaken, een nieuwe OV-studentenkaart aanvragen en aangifte doen van diefstal.
Ik zou niet mijn sleutels laten bijmaken maar een nieuw slot in je deur laten zetten want als je adres ook in je jas zat ja dan maak je het de inbreker wel heel simpel.
Nope, dat is net zoiets als iemand de schuld geven dat hij/zij verkracht is omdat diegene zich uitdagend heeft gekleed.
De dader is de schuldige niet anders om, ook als je jas onbeheerd aan een kapstok hangt, je moet gewoon met je klauwen van iemand anders spullen afblijven!
(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 145.100.104.24
Jassen en garderobes
July 14 2008, 4:42 PM
Ja, mijn jas hing aan de garderobe. Dus ja, het is mijn eigen schuld.
In het vervolg houd ik mijn jas aan tijdens het barzitten en dansen. Net als mijn studenten als ze in de klas zitten, of die goths die zoveel aan hun lange leren jas hechten dat ze hem nooit uit doen.
Weird Hobbes, je jas is gevonden. Hij is niet gestolen, maar een zekere Christine uit Amsterdam heeft hem. Bel me even op, dan vertel ik je even hoe en wat.
(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 84.28.58.38
Terecht
July 15 2008, 10:36 PM
Mijn jas is terecht! Toch een goed gevoel dat 'ie niet gestolen is. En ja, de volgende keer let ik beter op mijn spullen.
Hex zelf was erg leuk. Buiten praatte het lekker en binnen hadden ze Palm. Wat wil een mens nog meer! De muziek was goed. Erg toegankelijk, maar misschien was dat de trend van de laatste tijd. Ik heb lekker gedanst, oude bekende gesproken en genoten van de OCCII. Want het blijft een leuke locatie.
M en K, bedankt voor alle goede zorgen, muziek en geklets!
This message has been edited by weird_hobbes van IP adres 84.28.58.38 on Jul 16, 2008 2:26 AM