Amerikaanse Gothic rock sensatie London After Midnight geeft exclusief concert in De Kade
Even leek het er eind jaren 80/begin jaren 90 op dat het gothic rock genre een stille dood tegemoet zou gaan. Totdat in 1992 Sean Brennan met zijn project London After Midnight om de hoek kwam kijken met het album Selected Scenes from the End of the World. Zijn band bestaande uit hemzelf en verscheidende gastmuzikanten bracht een hele revival teweeg die tot de dag van vandaag te voelen is.
De band die opereert vanuit Los Angeles heeft in zijn bestaan vier albums uitgebracht waarvan het laatste wapenfeit in 2007 is uitgekomen en de titel ‘Violent Acts of Beauty’ draagt. Op dit album laat de band zien steeds meer maatschappelijk geëngageerd te worden. Zo zijn ze voorstanders van een veganistische levensstijl, dierenrechten, mensenrechten en hangen ze de ideologie aan van earth-first en antiglobalisatie bewegingen. Deze maatschappelijke thema’s zijn dan ook veelal in de nummers verwerkt die over het algemeen een macaber en neoromantisch karakter hebben met teksten die over dood en ongeluk gaan.
Tegenwoordig staat de band nog steeds aan de top van de internationale gothic rock beweging en hebben bands als HIM en AFI toegegeven in hun doen en laten erg beïnvloed te zijn door hun voorloper. Wij zijn dan ook trots om voor het eerst in meer dan 10(!) jaar London After Midnight naar De Kade te kunnen halen voor een exclusief concert!
Support act en afterparty worden nog bekend gemaakt.
Nu ja, ik ken die band verder ook niet goed, maar die laatste CD heb ik wel als promo gekregen en dat is niet best wat daar op te horen is. Ik heb zelf LAM twee keer aangeboden gekregen voor Freitag, maar beide keren maar nee geadviseerd omdat ze een absurd hoog bedrag vroegen, en ik niet het idee had dat daar hele mensenmassa's op af komen.
Vroeger waren ze best gottik.
Ze zagen er ook schattig uit.
Maar hedentendage is het een beetje een combinatie van Bon Jovi en Euroshopper pistachenootjes.
CO2 (Inloggen CO_2) DutchGothic MB Member 84.26.148.114
Re: ja..
July 28 2008, 8:31 PM
Ik heb ze in hun 'goede tijd' op het WGT gezien. Ik heb er nooit echt warm voor gelopen.
Dit is wél de grootste onzin die ik de laatste tijd heb gelezen, propaganda van het onzuiverste soort:
"Totdat in 1992 Sean Brennan met zijn project London After Midnight om de hoek kwam kijken met het album Selected Scenes from the End of the World. Zijn band bestaande uit hemzelf en verscheidende gastmuzikanten bracht een hele revival teweeg die tot de dag van vandaag te voelen is".
Best een aardige band. Maar inderdaad een beetje "over the top" zo langzamerhand. Hun eerste album blijft echter een goed album. Maar ik ben ook niet geneigd er 18 euro voor uit te geven. Zo zijn er vandaag de dag betere bands wat mij betreft. Ook al die make-up en aanstellerij staat me tegen. En hun laatste album is muzikaal gezien niet erg sterk!
Where is the promised land where is the brave new world?
I think anyone that really likes Gothic music..or lean more towards Gothic rock will really enjoy them....I for one like their style...man they look cool! ( I just listened to a couple of tracks from their latest offering and I was pleasantly supprised )......and I suppose they are somewhat legendary!!(ps...the more over the top the better)
Comercial Driven...yeah..... Ok...some more than others, but.....how many of you out there went to see the (as we all know from the 70's ) very street cred..uncomercial Sex Pistols and Buzzcocks.....? I would find that kind of monsterous if I did'nt have a sense of humour! + For 18 euros you get London After Midnight and a Near Dark with The League of Extraordinary after party till 0.600 ( sorry...could'nt resist it! )
(Inloggen ErikS) DutchGothic MB Member 83.82.235.240
Re: eh
August 6 2008, 6:36 PM
Ik wil júist de band meemaken.
Meemaken? Dat is is toch dé foute opmerking van Krijn Toringa?
Maar hij mag tegenwoordig weer, want Krijn heeft al een tijdje een tuintje op zijn buik... Toppop Yeh!
Hi Gerrit...the party starts when the doors open! ( seriously though....the after party is inclusive with the price of the concert...and I expect the band to play for...I dunno....90minutes or so.....and G.Host will spin before the Band go on and again when they go off..the rest of us, Droid/Idan k (Sophya) /Run paint run....+ guests if there's time will follow....so we probably kick off around Midnight).....grtz, Andy.
L.A.M Commercial??
If you would realy listen to what they actualy sing, write you would know that they actualy are all against that.
They actualy stand for something.
And ofcourse they make good money, they have a good manager and things settled good and there fore they make a living out of it and enjoy it.
Other bands within goth (europe)dont realy make a penny and all have pathatic sidejobs.
L.a.M has a good reputation for a band.
the gig was realy good!
they are big everywhere, just not here but there for there is no need to bash them.
Up date: Zwarter Dan Zwarte will be joing, us and apart from taking pics of you beautiful creatures of the night they will also be doing a unique slide show. And to round off our visual feast for the night VJ Boban!
Tank's John! BTW...Annakonda will be joining us too.....so the whole evening kicks off with G.Host, then of course "LONDON AFTER MIDNIGHT" followed by the rest of us: G.Host/Droid/Idan K/ Run paint run and of course Annakonda! And not to forget the unique slide show by Zwarter dan Zwart and the wonderful visuals by Boban! see you Sat.
Unfortunately I will not be able to make is this Saturday . Sounds like a great evening and would have loved to dance my ass off, but I will be enjoying myself with Biochemistry for the upcoming week!
Zwarter dan Zwart will take photo's at the party, these will be placed on our website: www.zwarterdanzwart.com
Ik was op een paar nummers na niet zo bekend met het werk van London After Midnight en hield na al de negatieve reacties hier op het message board rekening met een draak van een concert, het tegendeel was waar, hier stonden 4 jongens zonder kapsones die gewoon een concert neerzetten dat stond als een huis, en na afloop gewoon in de zaal rondliepen om even gezellig te praten.
Ik vond ze live veel beter en steviger over komen dan op de plaat en ook misten ze gelukkig de drakerigheid die je vaak bij zoveel gothic en industrial bands ziet, alleen had van mij hun politieke stellingname iets minder geëtaleerd hoeven te worden in de achtergrond projecties.
Erg jammer dat er niet zo veel mensen op af gekomen waren want deze band had met dit concert een veel groter publiek verdiend, en heel jammer ook dat door de lage opkomst de after party enigzins in het water viel.