Het DGMB wordt gesponsord door:

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de Index  

Electro/Industrial 13 september Iduna, Drachten (NL)

August 20 2008 at 5:06 PM

(Inloggen wiscel)
DutchGothic MB Member
van IP adres 83.119.135.184

Industriële beats, elektronische melodieën, vrouwelijke vocalen, mannelijk geschreeuw en vocoders: zaterdag 13 september staat poppodium Iduna in Drachten in het teken van muziek uit de elektronische underground. De Friese electro band Misery presenteert er de nieuwe cd ‘Obscurus & Lux’, ter gelegenheid waarvan zij een hele nieuwe show in elkaar gezet hebben. Naast zangeres Lis zullen er deze avond meerdere eyecatchers op het podium staan.

Vorige maand stond Misery nog op het Summer Darkness festival, het grootste evenement van de donkere underground muziek. De duistere electropop die deze genregenoten van bijvoorbeeld VNV Nation, Apoptygma Berzerk en Covenant maken, viel ook hier weer in goede aarde. “We hebben enorm veel zin in ons optreden in Drachten”, aldus zangeres Lis, “wij kunnen niet wachten om ons nieuwe materiaal te laten horen.” Volgens programmeur en synthesizerman Alain is het geluid Misery geëvolueerd tot een volwassen, donker, hard maar melodieus geheel.

Co-headliner op deze avond is de EBM / Industrial band XMH, die net als Misery op Summer Darkness speelden. Met hun energieke liveshow krijgt XMH het publiek zeker aan het dansen. Zanger Benjamin Samson eist de aandacht op met zijn imposante gestalte en driftige geschreeuw. Tevens zal dit het eerste XMH optreden zijn met nieuwe zangeres/keyboardspeler Emélie Nicolaï (ook actief in Psy'Aviah). Net als Misery maakt XMH onderdeel uit van de nieuwe generatie van de elektronische underground, klaar om hun positie tussen de grote namen in te nemen.

Opener van de avond is het ook uit Friesland afkomstige eenmansproject The Chaos Industry, die industrial doorweven met electro, dark-ambient en noise invloeden maakt. Hierdoor ontstaan gevarieerde nummers gebaseerd op stevige ritmes, sfeervolle melodieën, rare geluiden en knarsende samples. Een aparte ervaring met een toepasselijke show.

Kortom; liefhebbers van Grendel, Angels & Agony, Hocico, The Birthday Massacre, Skinny Puppy en Clan of Xymox mogen deze unieke avond niet missen!

Electro/industrial night in Iduna, Drachten op zaterdag 13 september. Aanvang 20:00 uur, entree 5 euro.

Meer informatie zie:

http://www.myspace.com/miseryelectro
http://www.myspace.com/xmh
http://www.myspace.com/thechaosindustry

MISERY

XMH

THE CHAOS INDUSTRY

Respond to this message   
AuthorReply
Xormic
(no login)
77.163.191.175

Re: Electro/Industrial 13 september Iduna, Drachten (NL)

August 20 2008, 7:24 PM 

tsja! er moet toch 1 iemand komen

Respond to this message   
Mindbender
(no login)
86.86.204.65

Re: Electro/Industrial 13 september Iduna, Drachten (NL)

August 20 2008, 9:37 PM 

Ik wist dat we op je konden rekenen

Respond to this message   
Topickicker
(no login)
82.92.241.126

Hup.

August 27 2008, 3:12 PM 

Up.

Respond to this message   
Topickicker
(no login)
82.92.241.126

UP

September 10 2008, 2:31 PM 

Artist: Tay Dizm
Song: Beam Me Up

i said my chevy sits so high up from the flo, i feel like i'm an alien in a ufoo
i go eurrrr beam me up i gooo eurrrr beam me up ,
because my chevy sits so high, from the flo, i feel like i'm an alien in a ufoo
i go eurrrr beam me up i gooo eurrrrr beam me up i go

Respond to this message   
Current Topic - Electro/Industrial 13 september Iduna, Drachten (NL)
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de Index  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement