Met gemengde gevoelens heb ik de afgelopen tijd de diverse berichten van- en gericht aan Jean Maurice gelezen.
Hoewel zijn manier van communiceren op z'n minst typisch te noemen is moet ik toch even opmerken dat hij in essentie wel goede punten heeft.
Ik noem maar wat voorbeelden hoor... De over het algemeen geringe waardering voor échte gottik/new wave muziek zoals van The Cure en dergelijke, het belachelijke beleid ten opzichte van roken in horeca, de omvang van Solanum...
Het moet maar eens gezegd worden:
Wij zijn bijna allemaal jong en onbezonnen en we denken de waarheid in pacht te hebben maar wij moeten in Jean Maurice eigenlijk onze meerdere bekennen.
Hij heeft per slot van rekening alles écht meegemaakt terwijl wij maar meevaren op een revival-trend.
Hij is met ruime voorsprong ouder en wijzer en hij loopt al zolang mee in onze scene dat hij daadwerkelijk een waardevolle aanwinst kan zijn in onze groep.
Wij zouden veel kunnen leren van zijn visie op de huidige vs vroegere gottik cultuur alsook zijn brede muziekkennis.
Ik stel dus voor om hem met ingang van heden te promoveren van rare nieuwkomer tot gottik-coördinator.
Geef hem eens de kans om je te verrijken, ik ben er stellig van overtuigd dat ook jullie zullen bemerken dat je voller in het leven staat als je de échte essentie van gottik begrijpt.
En zeg nou toch zelf, zoeken we niet allemaal naar die ultieme waarheid?
Ikzelf rook intussen expres weer op plekken waar dat niet mag en ik ben ook zó verknocht aan de geweldige klanken van new wave bands dat ik overal waar ik kom alleen nog maar 'iets van The Cure' aanvraag. dj's worden al helemaal gestoord van me maar dat deert me niet. hihi.
En ik ben zelfs al zover gevorderd dat ik Solanum heb uitgescholden voor Dodi Apeldoorn omdat ze een echte boggle-presentatrice is eigenlijk.
Nou wat zeggen jullie ervan?
Gaan we ervoor?
Duistere zuigzoenen,
Sandor
...eigenlijk ben ik gewoon Jezus...
This message has been edited by PluisWever van IP adres 84.31.95.229 on Nov 17, 2008 12:11 AM
BlackNr.1 (Inloggen BlackNr.1) DutchGothic MB Member 80.57.155.144
Re: Jean Maurice
November 17 2008, 12:05 AM
Het valt ook niet mee om zomaar je meerdere te erkennen.
We dachten dat we zelf toch best al een tijdje meeliepen maar dan blijkt er vanuit het niets toch opeens een deskundiger persoon op te staan.
En dat voelt ongemakkelijk.De gevoelens van afgunst stralen er vanaf.
Het heeft z'n tijd een beetje nodig denk ik, maar uiteindelijk lijkt Sandors plan mij het beste voorstel!
This message has been edited by BlackNr.1 van IP adres 80.57.155.144 on Nov 17, 2008 12:06 AM
Medelinael (Inloggen medelinael) DutchGothic MB Member 77.162.202.209
Re: Jean Maurice
November 17 2008, 2:22 PM
Jean Maurice is schattig.....hij hapt ^.^ hoe gottik verantwoord......alleen zonder tandjes plz...want dat doet me dan weer aan iemand anders denken. hehe oO ik weet een goede kandidaat voor meest sneue goffick
~Ik ben weer voor verplicht inlog....dat is veiliger voor mezelf~
Ik heb jullie en vooral Solanum oneindig lief! Ja, de rooie zijn de mooie maar ze deugen niet! Ik ben geen goth! Nooit geweest. Maar ooit.....vroeger....jaja...vroeger, in de 80's was ik een nozem, met mijn wilde rode haardos, ogen opgemaakt zat ik daar als een alien in de klas van mijn middelbare school. En het enige wat de leraar vragen kon was: "Van welke sekte ben jij?" Hahaha....grappig. Nou ja zet me niet op een voetstuk. Dat maakt me verlegen. Vroeger......hmm lang geleden dus.. schreef ik in mijn schoolagenda NEW WAVE! NEW WAVE!!! Laat ik het daar bij houden.
Ik hou van jullie lieve gothicjes! Ik sta aan jullie kant met mijn rode haar en al. Soms dan maak ik mijn ogen nog eens op..maar met dat stomme rookverbod ....! Ach ja jullie weten inmiddels hoe ik daar over denk!
Liefs aan Sandor en de rest
Where is the promised land where is the brave new world?
This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Nov 22, 2008 6:05 AM This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Nov 22, 2008 6:03 AM This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Nov 22, 2008 6:02 AM This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Nov 22, 2008 5:57 AM This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Nov 22, 2008 5:55 AM
Nee het is negativiligogie! Een nieuwe studierichting! Een richting van zowel links als rechts dus erg pluriform!
@Myzrael! Welk verhelderend lichtend brein denk jij dat je bent om dergelijke impertinente suggestieve opmerkingen te plaatsten? Misschien moet je eens bijles krijgen in beschaafd reageren! Dergelijke opmerkingen zijn beneden elke waardigheid en eer! Je moest je schamen, bengel!
Nou ja en jij bent zo spannend? Je stinkt vast uit je bek, een vieze zure lucht die elke medemens doet flauw vallen! Het gaat je geen zak aan of er geneukt wordt of niet. Ga jij eerst maar eens je tanden poetsen!! HiHihi!
Vergeef me lieve goths, maar echt vroeger was alles beter! Dat zeg ik mijn huidige vriendin van 19 telkens weer. Vroeger in de gouden jaren 80 was het niet zo burgerlijk en bekrompen als vandaag de dag! Mmm..ik klink als een oude man? Tja.....maar ik heb het nog meegemaakt hoe Wave, gothic werd, hoe The Cure (jaja) van underground mainstream werd. In die tijd hadden we nog echte idealen in tegenstelling tot de pamper babies die nu 19 jaar zijn! Mijn lieve vriendin van 19 jaar hangt aan mijn lippen als ik praat over vroeger, toen ik in 1983 vol van idealisme een pand kraakte met een paar eensgezinde makkers! We leefden destijds uiteraard van een uitkering en blowden erop los! Elke dag stoned en ondertussen veel discussies over een "betere wereld" Ik ben toen ook nog gaan DEMONSTREREN. Kennen jullie dat woord? Groentje als ik was....gaan demonstreren tegen de Koude Oorlog en de plaatsing van kernraketten! Ach ja..vroeger was het beter, wij hadden nog IDEALEN. In tegenstelling tot de in slaap gesuste verwende jeugd van tegenwoordig! Huhuhu!.....In die tijd was je nog tegendraads als je in het zwart gekleed ging en je ogen opmaakte(als jongen) Homo's werden uit het cafe of dancing gezet als ze elkaar een tongzoen gaven! (dat was natuurlijk minder! en eigenlijk gewoon stom!) Wat dat betreft was het vroeger niet beter. Maar is het nu zoveel beter? In die tijd werden er geen homo's in elkaar geslagen....tja. Het was toch beter vroeger. Misschien idealiseer ik die tijd, maar echt ik geloofde toen, in 1984, in een betere wereld. Ik kijk terug op een leuke tijd. Vroeger was het beter. De jongeren van nu ontbreekt het aan lef! op deze site en op internet in het algemeen hebben ze een grote mond, en is het gemakkelijk om mij "te kakken" te zetten......maar weet je ik ben niet bang voor die "verwende" jeugd...kom maar op! desalniettemin blijf ik solidair met de jongeren, ze hebben het ook niet gemakkelijk in deze tijd. Er worden steeds hogere eisen gesteld om mee te mogen doen met het circus dat maatschappij heet! Maar kwamen ze maar eens in verzet! Want deze maatschappij heeft zijn langste tijd gehad.........! Of is de wens misschien de vader van de gedachte?
Ook ik heb gedemonstreerd tegen kernraketten, weliswaar vanuit mijn kinderwagen, maar toch! En later ook nog tegen ik-weet-niet-wat-allemaal... Alleen al omdat het kan, maar zeker ook vanuit de hoop op 'een betere wereld'. Wat eigenlijk wel ironisch is, aangezien iedereen daar een eigen kijk op lijkt te hebben
Mmm...Leuk die "nerds" die denken in mijn naam te kunnen spreken. Ach ik vind het best van die kinderwagen enzo! Best wel aandoenlijk dus vandaar en daarom geen bezwaar. Toeteloe!
Jean Maurice schreef: ´´We leefden destijds uiteraard van een uitkering en blowden erop los! Elke dag stoned en ondertussen veel discussies over een "betere wereld" Ik ben toen ook nog gaan DEMONSTREREN´´
Gelukkig zie ik anno 2008 een hoop jonge mensen in de scene die studeren/vaart achter hun carriere zetten. De ´´ouwe rotten´´ (50) die ik nog met regelmaat op de feesten tref hebben een goede baan, een enorme platenverzameling en organiseren met regelmaat van de klok feesten. Dat is opkomen voor je passie!
Iemand die zijn jeugd heeft vergooit aan hippie idealen, maar wel zo slim was om een uitkering te trekken verdient geen betere wereld. Dan ben je een onderhouden hond.
Tja en iemand die te laf is om hier kleur te bekennen is nog minder dan een HOND! Anoniem nietszeggend gedrocht! Liever een hippie dan een lafaard als jij! Onnozele ziel met je stomme rechtse geleuter. Lekker Puhhhh......!
Heeft vergooit.....is trouwens voltooid verleden tijd......dus heeft vergooid!
This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Dec 29, 2008 4:19 AM This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Dec 29, 2008 4:06 AM This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Dec 29, 2008 3:58 AM