CASSANDRA COMPLEX - 30.01.09 - NIEUWE NOR - Heerlen
January 15 2009 at 12:46 PM
(Inloggen DistortedChaos) DutchGothic MB Member van IP adres 195.121.14.2
The Cassandra Complex vrijdag 30 januari in de NIEUWE NOR
Het geluid van de band wordt gekarakteriseerd door elementen van EBM, Industrial, Goth Rock, New Wave and Synthpop
poppodium NIEUWE NOR lijkt er met haar industriële ontwerp voor gebouwd en met de historie van de steenkoolmijnen in de regio in het achterhoofd, halen wij het zwarte goud van de donkere jaren tachtig ook vanavond weer naar boven. Na Anne Clark, Psyche, Absolute Body Control, Closer To Curtis, Die Krupps en The Neon Judgement is het opnieuw tijd voor een live-avond in de sfeer van de Jaren 80. Dit keer: The Cassandra Complex! En natuurlijk zorgt DJ Kitty (Inpoet) voor de swingende afterparty.
The Cassandra Complex is een invloedrijke groep die in 1984 werd opgericht door Rodney Orpheus en Paul Dillon. In hetzelfde jaar releaste de band haar eerste single. Het geluid van de band wordt gekarakteriseerd door elementen van EBM, Industrial, Goth Rock, New Wave and Synthpop.
Na lange tijd uit beeld te zijn geweest heeft de band in 2007 een aantal shows in originele line-up (Rodney Orpheus, Paul Dillon en Andy Booth) gegeven in Europe en Zuid-Amerika met daarbij ook Volker Zacharias van Girls Under Glass. Het live-album "A Thousand Points of Light" (een registratie van de show op het WGT Festival in Leipzig) is hiervan het resultaat. In dezelfde line-up speelt The Cassandra Complex nu twee shows in Nederland, waarvan die in poppodium NIEUWE NOR op 30 januari exclusief voor Zuid-Nederland is!
vr 30 januari 2009
THE CASSANDRA COMPLEX (UK) + DJ Kitty
powered by 'That 80's Feeling LIVE'
New Wave | aanvang 21.00 | zaal open 20.00
kassa E 15,00 | voorverkoop E 12,50 | studentenprijs E 12,00
'Dj Kitty (Inpoet)': eind jaren tachtig gingen we iedere vrijdag naar de 'Input' in Heerlen. Dat was wel gaaf. Cassandra Complex heb ik in die tijd in Beek-Elsoo gezien en in San Francisco in 2000.
Bestaat dat nog 'Inpoet' (Input)?
(Inloggen Convoid) DutchGothic MB Member 62.194.141.137
Re: In mijn dromen in de Baroeg!!!!
January 17 2009, 9:47 PM
Als je 't land eerlijk zouden verdelen zou Rotterdam toch echt wel Zuiderlijk gaan liggen, maar zelfs dat zou de afstand naar Heerlen niet korter maken....
Maar als 't andere optreden ergens in Apingendam mocht wezen is Heerlen toch nog niet zo verkeerd.
Nee, Inpoet bestaat al sinds 1992 niet meer. Vorig jaar 1 maart , was er een reünie in de Nor en dat was een groot succes. Een feest van herkenning zeg maar; al die oude gezichten! Dit jaar komt er een vervolg en wel op zaterdag 25 april en wederom in de Nieuwe Nor in Heerlen. Ckeck de site van de Nor voor info.
Dan probeer 25 april vrij te houden....en kom naar de 2e reünie!
Het zal zeker de moeite waard zijn; muziek uit die tijd (80-92; met hier en daar een uitschieter naar beneden of boven)en hoofdzakelijk nog zoals het hoort....op vinyl...EBM, Gothic, Industrial, Wave, e.d
Denk dat je zeker bekenden zult treffen. Ik stond er echt van te kijken, hoeveel mensen uit die tijd opeens in de Nieuwe Nor aanwezig waren. Zelf, stond ik voor het eerst sinds jaaaaaaren weer eens achter de draaitafels. Na Inpoet had ik slechts een keer nog eens ergens gedraaid. Toen ik met een aantal ex-Inpoet vrijwilligers op een jaren 80 party in de Nieuwe Nor was, vroegen mensen ons waarom we niet eens een Inpoet reünie wilden doen. En zo is het toen ontstaan. Sinds 1 maart 2008 draai ik wel eens in de Nieuwe Nor voor en na optredens: Die Krupps in oktober, Downhill festival in december(erg leuk omdat The Neon Judgement in 1985 in Inpoet gespeeld heeft)en dan vanavond Cassandra Complex. Rodney is ook een keer in Inpoet geweest... Vind het wel grappig om die bands uit "die tijd" weer eens te zien.
Als je naar de reünie komt, dan zeg ff hallo....ben benieuwd of ik je nog herken.
Hey Kitty,
Stuur me anders even een mailtje, dan kunnen we verder chatten. Ik ben ondertussen druk met hyven en ik ben zo alweer wat oude bekenden tegengekomen. Zelf ben ik dj in het Noorden van het land, vanavond in Leeuwarden.
The Neon Judgement heb ik in de jaren tachtig in Echt gezien!
Ik was trouwens dat 'meisje' dat steeds maar zeurde of je Nitzer Ebb wilde draaien!
Gr. Karin.
Zo'n reunie, is dat ook leuk voor mensen die er nog nooit geweest zijn....
January 31 2009, 8:46 AM
Wij vonden 't kei vet gister, 'n boel ouwe meuk gehoord waarvan ik ook niet alles kende. Je hebt zeker niet ergens 'n lijstje liggen van wat je gisteren allemaal gedraait hebt...
Het was nogal behelpen gister....en jammer dat de geluidsman zijn zin doorgedreven had en het volume voor het optreden veel te zacht had gezet. Maar ja, volgende keer beter!
Heb nooit een setlist en draai op gevoel en aan hand van de sfeer...
ff denken...wat kwam er zoal voorbij:
zZz, Suicide, Klinik, Nitzer ebb, Spetsnaz, Ministry, Joy Division, Click Click, Die Form, Union Carbide Prod., Fuzztones, Virgin Prunes, Christian death, Einstürzende Neubauten, Bauhaus, Signal aout 42, Skinny Puppy, Stooges, Cab. Voltaire, VNV Nation, Department S, Revolting Cocks, Placebo, DAF, Cramps, Nick Cave etc etc...
Als je het gisteren leuk vond, dan vast ook 25 april want de meeste muziek die ik draaide was ook echt uit de Inpoettijd. Zeg maar 98%....Dus het zal niet veel anders zijn dan!
Hmmmm....
January 31 2009, 4:02 PM
Het meeste wat je noemt ken ik toch wel kwa naam, maar dat Boney M nummer, wie was dat? R.C? en die ge-wel-dige plaat van Ministry, hoe heette die? Was er niet ook nog 'n nieuwe versie van Suicide's Ghostrider? De 25ste April staat op de kalender, maar geeft gezien de afstand geen garantie. Leuk is het wel zo'n reunie, ik heb gister ook nog iemand gezien die ik sinds 89 niet meer gezien had (en gelukkig voor hem was ie in die tijd z'n haren niet kwijt geraakt)
Daddy Cool was van Placebo(?): Sleeping with ghosts is ooit met bonus cd uitgebracht en die staat vol covers van o.a Pixies, Kate Bush. Dat nummer van Ministry heet Roadhouse Blues en is een "Doors"cover(alhoewel dat moeilijk te horen was....). Blijkbaar is Suicides eerste LP wel vaker op lp en cd opnieuw uitgebracht; de originele is uit 1977.