Tja het is lang geleden....en ik behoor inmiddels ook tot de ouwe lullen! Maar toch wil ik heel even nog eens stilstaan bij die vroege jaren tachtig. Velen van "de jeugd van tegenwoordig" kunnen het niet begrijpen dat wij destijds in angst leefden. Angst voor de "Bom" Dat elk moment de wereld zou kunnen vergaan. Daarom was darkwave/gothic muziek zo gewild destijds......"Na mij de zondvloed" En als je geluk had nog even dansen op de vulkaan!
Toch was er in die tijd nog enig engagement......gingen wij de straat op voor een betere maatschappij. Tja.......protesterend tegen de kruisraketten en een maatschappij die steeds meer van zichzelf vervreemden zou! Zie de huidige tijd. We zijn gevangen in angst en wantrouwen jegens elkaar.....Dit is een tijd van verharding en uitsluiting. Wederom wordt er een zondebok beschuldigd voor al het onheil.......
Desalniettemin is en blijft een waarheid geldig...... De maatschappij dat ben jij.
Het is er niet beter op geworden sinds de jaren 80......De maatschappij is verhard en het is normaal geworden om elkaar verbaal(via internet) voor rotte vis uit te maken...... Ook ik heb me hieraan schuldig gemaakt... ofschoon het zo tegen mijn principes is. Dit is ook mijn zorg, omdat ik bang ben dat wij elkaar te veel kwetsen en de ander niet willen begrijpen. Dit is vooralsnog mijn laatste bericht hier....Ik heb altijd de grenzen gezocht maar nooit gewild om ook maar enig individu te kwetsen. Ik ben bedroefd te zien wat het protest destijds ons nu gebracht geeft! Wij wilden een andere samenleving......
Alle goeds......
Where is the promised land where is the brave new world?
This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Jan 31, 2009 4:24 AM
Ik kidnap deze topic. Vanaf nu gaat het over: No Future voor de Neo Folk. Waar gaat dit genre naar toe in de toekomst? Nóg meer synthesizer/midi percussie en/of Di6 rip-offs, of staan er al verse/originele bands aan het occidentale firmament?
(Inloggen Convoid) DutchGothic MB Member 62.194.141.137
Inderdaad gezeur van veel te lang geleden....
January 31 2009, 1:01 PM
Maar heb je de betekenis van Neo al ooit op gezocht? Toen Bob Dylan electrische gitaren gebruikten werd ie ook flink verketterd, en dat is ook al van meer dan 30 jaar geleden. Geen toekomst voor Neo Folk klinkt dan ook als nuziek in m'n oren....
Discussieren hierover is eigenlijk niet nodig, het is maar 'n mening die er voor de meeste niet toe doet.
Er is ontzettend veel gave muziek en er is veel kruisbestuiving maar als je alleen maar DIJ klonen onder de noemer neofolk schaart dan is neofolk inderdaad dood. Hoeveel variaties verwacht je met een gitaartje en belletjes en marcherende soldaten samples? Dat kennen we nou zo onderhand wel.
Er is best nog wel nieuws onder de zon hoor... uit de folky en/of avant gardistische hoek.
Maar het heeft niks te maken met die typische neo-foutheid dus misschien is het dan ook gelijk niet meer cool genoeg voor neofolkers.
Nu moet ik zeggen dat ik de ontwikkelingen binnen de meer "bruine" richtingen binnen de gothic niet meer zo volg, omdat de chimes, punkakkoorden op akoestische gitaren en het soldatengemarcheer inderdaad wat erg standaard beginnen te worden, maar het Martial segment is weer lekker op dreef. het nieuwe album van Triarii is anders errug dik in orde:
Folk? Neo Folk? Ik vind dat gewoon kut muziek! Zeker een band als DI6 is toch wel erg rechts en op zijn minst neo-nazi verdacht! Het feit dat mijn intelligente stelling hier wordt overgenomen door een stomme discussie over Neo Folk!? Who cares? Het geeft maar weer eens aan hoe dom de "jeugd" van tegenwoordig is. Stelletje verwende nesten die bij gebrek zich eens opmaken als pipo de clown en op zijn best als Dracula.... Beginnen de kinders over Neo Folk te leuteren! Terwijl de economie op instorten staat en ze zelf nog niet eens door hebben dat ze worden genaaid waar ze bijstaan! Tja laten we het eens over Neo Folk hebben? Dat brengt vast redding!
Wat een oppervlakkige mensen hier.... Ga eens de straat op en doe eens wat in plaats van jullie elke weekend weer vol te verven met schmink en doen alsof jullie "anders" zijn dan elke andere willekeurige boerenlul! Neo Folk! Hou op zeg!
Een generatie die zich veilig waant staat op de uitkijk van een afgrond! Zo....ik heb wederom gezegd en wee jullie gebeente als jullie ditmaal niet naar mij luisteren...! Potverdorie.......
Geloof ons maar....die No Future exponenten, desalniettemin geniet van jullie muziek of het nu Neo Folk is of whatever......
Info: www.jeanmaurice67@hyves.nl
Make love not war!
Where is the promised land where is the brave new world?
This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Feb 4, 2009 2:50 AM This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Feb 4, 2009 2:43 AM This message has been edited by jeanmaurice van IP adres 86.86.60.100 on Feb 4, 2009 2:37 AM
bedkever (Inloggen bedkever) DutchGothic MB Member 195.241.131.74
Re: No Future
February 4 2009, 7:40 AM
@ Xormic. Je bedoelt foto's van jou? Die zijn op zijn minst net zo lachwekkend als die van Jean.
@ Jean: Je bent zelf een hypocrietle lul dat je zo praat over de "jeugd van tegenwoordig" terwijl je een vriendin neemt uit diezelfde generatie. Trouwens, goths zijn geen hippies en geen punkers, dus zout op met je demonstratieve indeën. Ik quote van Wikipedia: "Unlike the hippie or punk movements, the goth subculture has no pronounced political messages or cries for social activism."
(Inloggen Kratarknathrak) DutchGothic MB Member 80.60.28.71
Re: No Future
February 4 2009, 1:52 PM
Nou, jean Maurice, dat van die economische crisis, he, nu dat is waar.
En dat Neofolk....nu ja..... Laten we wel wezen, bij de laatste grote economische crisis....waren er wat gevolgen op politiek gebied......destijds ging dat wat mis en zo (mjah, die Oostenrijker met die snor was een prutser), maar ja, iedereen verdient toch een tweede kans? Toch?
het is jouw gebeente die gewee-ed wordt. Muhahahahaha. Je naam is genoteerd. Muhahahahahah!
Back on topic!
Ik zie dat er een nieuwe Von Thronstahl in Maart komt.
meneer Jean en dan nog wat:)
jij bent lekker bezig zeg. Iedereen hier op het forum op een hoop gooien zonder je te verdiepen in wat de gemiddelde mens op dit forum in het weekend doet. Zo weet ik diverse mensen te noemen die zich niet schmincken en dergelijk maar in het weekend proberen de wereld te kietelen en te verbeteren. Die vrijwilligerswerk doen. Die nadenken over wat ze eten en hoe dit is vervoerd naar de winkels.
Maar omdat voor meneer Jean alles van vroeger beter is raad ik je ook aan om eens een bejaardenhuis te bezoeken. Misschien dat dan de schellen van je ogen vallen en je misschien wel gaat denken dat het nu allemaal wel fijn is.
Okay de financiele crisis en de vervuiling daargelaten maar zonder bv internet en computers had je nooit je mening kunnen uiten en al dan niet mensen over de hele wereld makkelijk kunnen ontmoeten.
Ik raad je daarom ook aan internet niet zo serieus te nemen en anders gewoon lekker terug te kruipen in je donkere holletje waar je met wat leeftijdsgenoten (zoals mijn ex) kunt discussieren dat alles zo verandert is en dat het vroegah allemaal beter was.
Zo en nu ga ik maar weer eens een boek lezen.
ik heb echt geen geduld en veels te weinig alcohol in mn bloed om dit hele draadje te lezen, maarehhh
volgens mij zijn nog altijd diegenen "with no future" hunnie die te veel zanniken over het verleden...
dus: grow a pair, en doe is leuk in het nu, ipv allleen maar de uitgebluste geschiedenisleraar uit te hangen...
of hou je bek en wees stil, als je niets liefs te melden hebt
peuk was nog niet op, en dus toch maar de zwik doorgekamd...
A) JM is een hoax, geen enkele onschuldige onwetende zou anders een opmerking in een halve zin kunnen maken die zowel GP als FdeV probeert te herrijzen
B) al de rest is alleen maar olie op het vuur, koren op de molen, terwijl wetende dat A) gaande is...
C) Neo folk ist und bleidt een stom iets.
D) alles waar je "Neo" voor plakt klinkt fout, ook al probeer je er een onschuldige historische hippy bij te betrekken (die zo stoned is van zijwaarts dat ie van ondersteboven is vergeten dat ie vorig jaar had moeten ademen)
E)blaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
F) ik heb och wel gelijk (op zn minst in mijn hoofd)
en last but not least:
G) whatever!!
nu ga ik onderweg naar mijn nest ompleuren,
gegroet!
Ach,.die zit vast nog om een hoekje te spieken,.ik hoop dat hij dit nog ff leest.
In de toekomst kan je groeien,.het verleden kan je alleen bij stil staan.
Trek daar je leer uit en maak er wat van maar gaat niet zeuren over wat toen beter was.
Er is vast wel iets nu beter wat toen kut was,.positief denken is de weg naar je eigen "brave new world"
Zo moeilijk is dat toch niet ?
En leer eens af een muziek stroming al dan niet je smaak in een hokje te stoppen.
Er is in elke muziek stroming wel een band te vinden die een bepaalde gedachte goed uit draagt die tegen schenen schopt of niet verantwoord is.
Over één kam scheren heet dat,..en daar zijn ze nergens op deze planeet gediend van.
Zo krijg je idd al snel [en zeker hier] modder gooien ipv een gezonde discussie.
"Ik zie dat er een nieuwe Von Thronstahl in Maart komt."
Naar alle waarschijnlijkheid is dat weer een bijeengegraaid rommeltje van samples en covers. Zoals deze:
http://www.youtube.com/watch?v=sb-APukdOJU
Wel een leuk idee natuurlijk om een videoclip te maken. Volgende keer iets minder genant misschien. Vooral die drummers, haha. Die faux percussie overal wordt echt vermoeiend.
Maar goed, wellicht staan er 1 of 2 leuke hits op die nieuwe plaat van ze! Toch wel benieuwd.
"From march on we are ready for the european concert campaign 2009. Organisers and concert-agencys are welcome to come in contact. Please notice that we are more cultural-terrorists than musicians and, to satisfy ourselves and our audience, we need a powerful P.A. system with a minimum of 110db, a good monitor system and much less whiskey like in 2008."
Iemand in België die hier iets mee kan? Of heeft er iemand in NL nog een grote (schuil)kelder vrij in 2009?