De Stubnitz: varend cultuurpaleis en voor menigeen een plaats vol met herinneringen, of wellicht juist een plaats vol met verloren herinneringen, in ieder geval een unieke locatie met een bijzondere plaats binnen de Europese underground scene. Het schip ligt al sinds de Uitmarkt in Amsterdam en zal zeer binnenkort weer het ruime sop gaan kiezen. Bijna had dit jaar bij hun bezoek aan Amsterdam dreigen te gebeuren, dat we er geen feestje zouden mogen houden. Let wel: bijna, want op de valreep gaan we dit rechtzetten en hoe!
De Stubnitz en de mensen van IntonaRumori, BADparties, Cybercase en Noise Central Festival bundelden hun krachten. The League of extraordinary DJ's en anderen voegden zich hierbij en een editie van Ghost Ship werd een feit! Een feest zoals er slechts soms af en toe eentje gehouden wordt...
Op vrijdag 20 Februari gaan alle zalen van het schip open voor een groots en meeslepend Dark Underground feest. Zo goed als alle Nederlandse "Dark Underground" DJ's komen samen om een avond vorm te geven zoals er nog nooit eentje geweest is. Een mix van alle stijlen en alle richtingen die de onze subcultuur rijk is; een feest wat alleen tot stand kan komen als alle factoren ineens samenvallen; een feest waar je geweest moet zijn!
Alle drie de ruimtes van het schip gaan open voor een totale onderdompeling in een muzikale ervaring die we rustig uniek mogen noemen!
De Front Room wordt het domein voor liefhebbers van de zware industrial en power electronics.
In Load 4 wordt een breed palet aan dark electro, futurepop, darkwave en ebm geserveerd.
DJ's: -X-X-X- (Cyberia, Summer Darkness)
Krat (FREITAG, Cyberia)
Spud (Downward Spiral, DEFCON 1)
Distorted Boy (Redshift, Area 51)
Argantonis (Storm, Area 51)
PD-GVD (Korsakoff, IntonaRumori, Gothoord)
Last, but certainly not least, wordt de Factory de plaats bij uitstek voor de traditionele 80's en alles wat daar later van afgeleid is.
DJ's: Run Paint Run (Korsakoff)
G.Host (Near Dark)
Falk (Stubnitz)
(more to be confirmed)
De praktische info voor Ghost Ship :
Wanneer: vrijdag 20 Februari
Waar: MS Stubnitz afgemeerd bij de NDSM-werf in Amsterdam Noord
Aanvang: 22.00
Einde: 05.00
Damage: ...
De (gratis) NDSM-werfveer vertrekt vanaf de achterkant van Amsterdam CS en vaart tot 00.45. De eerste terug gaat om 09.15 op zaterdagochtend. Vanaf de aanlegplaats op de noordoever is het ongeveer 5 minuutjes lopen naar de Stubnitz.
Wil je eerder terug, dan kan dat ook: nachtbus 363 stopt op ongeveer 10 minuutjes lopen van de Stubnitz (halte Atatürk) en rijdt de hele nacht door ieder half uur.
P = Pont, B = Bushalte en X marks the "party spot"
This message has been edited by vsbl van IP adres 77.164.129.90 on Feb 4, 2009 3:29 PM This message has been edited by vsbl van IP adres 77.164.129.90 on Feb 4, 2009 3:21 PM This message has been edited by vsbl van IP adres 77.164.129.90 on Feb 4, 2009 2:23 AM This message has been edited by vsbl van IP adres 77.164.129.90 on Feb 2, 2009 4:57 PM This message has been edited by vsbl van IP adres 77.164.129.90 on Feb 1, 2009 10:52 PM
Uiteraard gaat er een plaats aan boord zijn (en dan niet het dek, want dat zou echt nog te koud zijn) waar ruimschoot aandacht geschonken wordt aan de muziek van (en die gebaseerd op) de tachtiger jaren old skool.
Ik kan het je nog beter vertellen: speciaal omdat de meeste mensen die die tijd nog hebben meegemaakt toch al weer wat ouder zijn inmiddels, gaan die muziekjes ten gehore gebracht worden in de enige ruimte met zitjes :P
Indeed they are, oh well, I'll correct that in the text for the "real" announcement. You know, the one with the flyer and all. That one is due for sometime later today.
Of kom gewoon allemaal, want met 700 man aan boord is het er toch echt best warm
Neemt niet weg een vest meenemen altijd een goed idee en al helemaal voor de rokers onder ons, want hoewel de rookruimte van de Stubnitz werkelijk fantastisch groot is (zo groot heb je nog zelden een rookruimte gezien ), dat formaat is ook alleen maar omdat het eigenlijk gewoon het dek van het schip is
kind, dan heb je je ruimtelijke ordeningsgefuhl nog nooit op een hele gracht tegenover een benzinepomp losgelaten....
hoe dan ook, het blijft koud, en het grote voordeel is dan dat roken niet meer voor mietjes is, maar voor vikingen... (uhh ok, ja ik ben weer es dronken)
whatever, ik rook toch wel, desnoods in een geimproviseerde bikini
(als er nu niemand bij voorbaat gilt dat ie blind word ben ik heftig in jullie teleurgesteldd...)
Als jij in een geďmproviseerde bikini gaat roken daar op het dek, dan gaan toch echt wel gillen hoor. Gillen dat de fotograaf van dienst snel moet komen opdraven om dat beeld vast te leggen :P
Ow enne die gracht tegenover een benzinepomp... ach komt vaker wel dan niet voor dat mijn ruimtelijke ordeningsgefuhl dan minder dan optimaal is als ik daar sta te roken. Een jou vast ook niet geheel onbekend verschijnsel :D
Zo en dan ga ik me nu via het schip en een verdieping boven die "kelder" daar aan die gracht, maar eens naar die roemruchte "kelder" begeven
Vanaf vandaag is de voorverkoop van kaarten via de website van de Stubnitz gestart. Wil je dus 100% zeker zijn van een kaartje ga dan naar www.stubnitz.com en klik dan op de 'tickets/presale' link rechtsboven.
Nadat de vorige keer dat ik op de Stubniz was mijn spullen door het personeel gestolen zijn, weet ik niet of ik nog wel voet wil zetten of deze dobber.
Mijn vraag dus eigenlijk: Is er een garderobe met personeel?
Wat dan weer bewijst dat je altijd en overal op je spullen moet letten (al lijkt het mij wel heel erg stug dat er door personeel vd Stubnitz gestolen zou worden).
Maar om je vraag te beantwoorden: uiteraard gaat er een bewaakte garderobe aanwezig zijn.
Katana (Inloggen katana1986) DutchGothic MB Member 82.139.116.113
Re: Voorverkoop gestart
February 15 2009, 6:40 PM
Ik geloof niet dat jij erbij was die avond maar personeel van de avond ervoor heeft allemaal spul meegenomen (niet alleen van mij maar ook van andere bezoekers) omdat ze om welke reden dan ook dachten dat die spullen van ander personeel van de voorgaande avond was (ik snap niet dat mensen zo'n fout kunnen maken). Toen ik dus naar huis wilde, waren mijn spullen weg.
Ik ben het er niet mee eens dat je altijd op je spullen moet letten. Ik ga niet uit en betaal geen entree om vervolgens de hele avond op mijn tas te gaan zitten, daarvoor ga ik niet uit. Het personeel was ook nog eens zeer ongeďnteresseerd en lomp, dus ik geloof niet dat ik de Stubniz zo'n goede tent meer vind. De locatie zelf is leuk maar het personeel er omheen dus niet. Ik hoorde dat de Stubniz binnenkort weer weg moet, dus dit zal wel een van de laatste feestjes zijn?
Wel jammer dat je dat soort van ervaringen hebt met het schip, de mijne zijn toch een heel stuk beter. Nja, ik hoop voor je dat deze keer dan de keer wordt die voor jou bewijst dat de Stubnitz toch ook wel een hele leuk plek kan zijn om te feesten!
Enne, ik snap wel dat je in principe ergens gewoon je tas zou willen kunnen neerleggen en dat op het einde van avond je hem gewoon daar terug wilt kunnen vinden. In een ideale wereld zou dat ook moeten kunnen, maar goed we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld.
Namasté, Jennifer aka. Invisible Imagery aka. [vsbl]
Hmhm, idd. Als ik ergens entree betaal mag je op z'n minst verwachten dat er een garderobe is, al dan niet betaald. Betalen voor je jas ophangen vind ik eigenlijk belachelijk maar als de entree niet zo veel is kan het er wel van af. En het feit dat we niet in een ideale wereld leven doet mij dan besluiten om maar niet meer ergens heen te gaan waar geen garderobe is.
Ik moet nog even kijken of ik naar Ghost Ship kom. Erg toffe line-up (niemand kan zeggen dat er geen muziek zal worden gedraaid in zijn/haar smaak) maar ik zit met een tentamen, altijd handig :s.
@bedkever : de Factory is de ruimte waar je binnenkomt. De "achterste zaal" (en dan neem ik even aan dat je de zaal bedoelt aan het einde van de gang langs de toiletten), die dus eigenlijk aan de voorkant van het schip ligt, dat is de front room. Enne, kzei toch dat ook in dat genre ruime voorzien zou worden
@Mar-goth : met alle geluiden van mensen die zeggen te willen gaan zou het nog wel eens lekker druk kunnen worden. Er kunnen 700 man aan boord van dat schip, dus je zou denken dat als je op tijd bent je echt wel binnenkomt (vast wel, tenzij tussen nu en morgenmiddag de vvk ineens heel hard gaat lopen). Maar als je laat komt of van ver moet komen, ik zou gewoon lekker vooraf m'n kaartje regelen dan.
Weer wakker en met een hoofd wat alle tekenen van een goed feest de avond ervoor vertoont. Alcohol moest eigenlijk verboden worden
Iedereen - crew en gasten - die meegeholpen heeft om "Ghost Ship" tot een fantastisch feest te maken bedankt! Wij hebben ervan genoten en volgens mij jullie ook wel
Party time continues tonight at the Strange party
Namasté, Jennifer aka. Invisible Imagery aka. [vsbl]
(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 145.100.104.29
Erg leuk feestje!
February 21 2009, 7:11 PM
Ik heb me prima vermaakt, zo tussen één en half vier.
De opkomst was groot! Bekertjes met Stasiegeld zijn niet handig als je te beneveld bent om ze terug te brengen. Ik heb lekker gedanst op lekker muziek, en zelfs nog even door de hardstyle-zaal heen gestuiterd. Yeah!
(Inloggen katana1986) DutchGothic MB Member 82.139.112.30
Re: Erg leuk feestje!
February 22 2009, 6:50 PM
Playlist?
Was erg leuk. Moest vroeg weer weg en maar goed ook want zaterdag ben ik de hele dag ziekig geweest (en nee, ik drink niet). Nu wel iets beter gelukkig.
Gaat de boot nu ook echt weg of komt er nog een ander feest?
Playlist? Uhm, goeie vraag... heb ik nou eens niet :P Hoewel ik moet niet liegen, want van Marcel en mij heb ik het wel. Dat we niet echt aan het bijhouden van een lijst tijdens de avond deden in die zaal blijkt wel uit het feit dat wij allebei hetzelfde Mono-Anime nummer leuk genoeg vonden om de zaal in te slingeren. Normaal gesproken weten we dat soort dingen wel te voorkomen
Frontroom
01:00 - 02:00 - DJ DistortedChaos
Caustic - Pull The Pin
Chrysalide - Noize Guerrilla
Nin Kuji - Akuso
Alter Der Ruine - K.I.A.
5F-X - E6o 59' o'' - N 51 o 34' 0'' (logbook rmx)
100Blumen - Punk Was
Coreline - Organized Sound
HPC - Run
Synapscape - Who Painted My Cat Black
Monokrom - Wiz ga-wiz
Winterkaelte - Ban Depleted Uranium Weapons
Mono No Aware - After The Experiment
Mono-Amine - Esoteric Freak
02:00 - 03:00 - DJ [vsbl]
front 242 - headhunter [aqualite mix]
komor kommando - love your neighbour
DONKEY ROLLERS+TPROE - Strike again
Omkara Techichi - Hardattack
CAT - a line in the sand
memmaker - death audio blow your brains
soman - noise anthem (infacted 4 version)
imminent starvation - tentack one
E-noid - DNA Theory
ambassador21 - in love
mono-anime - esoteric freak
NIN - the perfect drug (lab 4 remix)
Urkom - Den Haag Sewer City
ophidian - pepperspray
Omkara Techichi - Sacre Noir
Ow en fotootjes... ik vond net de foto's die Peter Diablow geschoten heeft in mijn mail. Die plus de paar waar ikzelf nog tijd voor vond om te schieten staan nu op mijn myspace. Er gaan er nog meer volgen zodra de twee andere fotografen hun spullen doormailen.
Ik moet altijd even wennen aan die korte sets, tegen de tijd dat ik wat dance floor fillers en een paar verzoekjes (Industrial) had gedraaid stond de volgende DJ alweer te trappelen van ongeduld, ben dus nauwelijks toegekomen om eens lekker onvervalste Old Skool te draaien, ik denk dat ik dat donderdag met Out of Control maar even ga inhalen
Ik weet niet zeker of Falk, G.Host & Droid een playlist hebben bijgehouden maar hier alvast het lijstje van mijn 2 sets:
Factory
Set I
Personal Jesus - Depeche Mode
Dominion/Mother Russia - The Sisters Of Mercy
I Want You Now - Clan Of Xymox
The Broken Ones - Diva Destruction
Noxious (The Demon's game) - Corpus Delicti
Christine (Rosetta Stone rmx) - The Wake
Love Like Blood - Killing Joke
Dont Fall - The Chameleons
Holiday In Cambodia - Dead Kennedys
On The Rise - Frustration
Pacifying Joint - The Fall
Set II
Bikini Girl with Maschine Guns - The Cramps
After Dark - Tito & Tarantula
After Every Party I Die - IAMX
Treat Me Better - Northern Lite
Jean Sans Peur (S.Schleinitz rmx) - Din [A] Tod
Bind Torture Kill - Suicide Commando*
Straftanz West - Straftanz
This Shit Will Fuck You Up - CombiChrist
She Is A Devil And A Whore - Reaper
This Is The New Shit - Marilyn Manson
Te Quiero Puta - Rammstein
Sin - Nine Inch Nails
Isolation - Therapy
Los Ninős Del Parque - Liaisons Dangereuses
*request
This message has been edited by run_paint_run van IP adres 80.56.136.174 on Feb 24, 2009 11:53 AM This message has been edited by run_paint_run van IP adres 80.56.136.174 on Feb 24, 2009 11:50 AM
Mijn onverwacht klien kort inzet:(Factory0.200)The Mission/Tower of strength
House of Love/Shine on
The Cure/Shake dog shake
Love like blood/Love like blood
Joy division/Love will tear us apart
The cure/Inbetween days/
Last dance of summer by....errrrrr?
Pychedelic Furs/Pretty in pink
The smiths/Panic
Bannarama with fun boys three/ It aint what you do it's the way that
you do it!
Geen play list from the Front room ( 0.000/0.100....it's in my head) But it was hard heavy and you all danced!