De Kerk van Ruigoord, voor velen een begrip als een van de meest fantastische locaties om een feest te houden, is te lang niet het decor geweest voor een dark underground feest. Alweer ruim een jaar geleden werd de allerlaatste editie van Gothoord gehouden en daarmee was het einde van een tijdperk een feit. Of toch niet?
Toch niet inderdaad, want hoewel Gothoord niet meer terug zal komen wordt er inmiddels hard gewerkt aan een nieuw dark underground feest in diezelfde Kerk van Ruigoord. "Twilight of Conscience" wordt een vernieuwde muzikale maalstroom van stijlen: een samenvloeing van het hele spectrum aan muziekstijlen die de dark underground in al haar diversiteit te bieden heeft. Lopend van de vertrouwend basis diep geworteld in de oorspronkelijke new-wave van de jaren '80 van de vorige eeuw via de vertrouwde club-hits tot aan het hedendaagse voorfront van de snoeiharde industrial. Waarbij een korte blik op de line-up voldoende moet zijn om ook duidelijk te maken dat uitstapjes naar de neo-folk en naar techno en trance geïnspireerde geluiden zeker niet geschuwd zullen worden.
De eerste editie zal Statik Sky een dubbel rol aannemen: niet alleen verzorgt deze creatieve duizendpoot de visuals voor de avond, maar ook zal deze finalist van "De grote prijs van Zuid-Holland" ons verblijden met een optreden.
Al met al een avond die velen zal moeten aanspreken op de meeste bijzondere plaats om een feest te houden: de gewijde grond van de Kerk van Ruigoord!
This message has been edited by vsbl van IP adres 77.166.172.35 on May 12, 2009 10:12 PM This message has been edited by vsbl van IP adres 80.57.99.213 on Apr 16, 2009 5:53 PM This message has been edited by vsbl van IP adres 80.57.99.213 on Apr 16, 2009 5:38 PM This message has been edited by vsbl van IP adres 77.164.129.90 on Mar 23, 2009 12:57 AM
het kan nooit de bedoeling zijn dat ze flyer van dit feestje nu al bijna op de 2e pagina staat, ik hoop dat ik tegen de tijd dat het is nog genoeg energie heb na koninginendag.
Btw het blijft een fijne flyer om te zien.
bedkever (Inloggen bedkever) DutchGothic MB Member 195.241.131.74
Re: Nieuw feest: 16 mei Twilight of Conscience @ Ruigoord
April 14 2009, 6:59 PM
Jammer van de oontz-oontz-oontz. De kerk van Ruigoord is een prachtige locatie voor een old-school gothic feestje. Helaas komen die lui nooit opdraven, die liggen allemaal onder hun grafstenen te rotten
April 16 2009, 5:40 PM
Eindelijk is de info er nu dan
Enne, old-skool, daar is de kerk inderdaad ook een perfecte locatie voor! Ook dat genre zullen ze ook echt niet vergeten te draaien op voorwaarde inderdaad dat de mensen die het weten te waarderen er ook echt zijn
May 12 2009, 11:21 PM
uhm... moet je toch eens in de lijst van namen van goa feestjes gaan kijken. Enne bovendien komt de zinsnede toch echt uit een nummer van Ordo Rosarius Equilibrio
"Defiance of worship on thorns I decay
The twilight of conscience my salvage portrayed
The penance of forfeit your verdict received
In judgement we dream of confessions deceived
The killing of mankind wont ever desist
Im God, I am Satan, Im all that there is
The sun is my kingdom it is where I dwell
In high heels we wander through heaven and hell"
May 13 2009, 12:51 PM
tja, blij zijn (met iets) is voor sommige gottics anno 2009 nog steeds een geheel onbekend concept, gelukkig kunnen de meesten ondanks dat feesten als de beste
De bus vanaf Sloterdijk naar Ruigoord is nummer 82 en vertrek op :49 en :19 (de laatste om 0:19). De eerste terug op zondag gaat om 8:29. Dat vroege tijdstip sluit mooi aan bij de eindtijd van het feest (een klein half uurtje napraten bij het kampvuur).
Helaas hebben we geen pendelbusjes vanaf Ruigoord terug naar CS gedurende de nacht. Maar op zich is dat niet zo erg, want we hebben namelijk ook al even voor jullie zitten rekenen: een "normale" taxi gedeeld door vier personen vanaf Ruigoord naar CS komt uit op ongeveer 7 euro per persoon. Als je nou zorgt een net ietsje groter groepje te hebben (en dat zou toch best moeten lukken) en je regelt een taxibusje ben je nog wat goedkoper uit en - eerlijk is eerlijk - dan betaal je ongeveer evenveel als wat wij zouden moeten rekenen als wij een pendeldienst zouden opzetten.
(Inloggen ErikS) DutchGothic MB Member 94.209.22.240
We came to dance!
May 18 2009, 4:01 PM
Leuk feest.
Wel vond ik het volume onnodig hard.
Nu kwam ik binnen tijdens "A place to burrie strangers", dus ik dacht:"Dat is normaal."
Al met al vond ik Jenny het lekkerst draaien, maar dat heeft te maken met mijn eigen mu aksmaak...