(Inloggen weird_hobbes) DutchGothic MB Member 145.100.104.29
Sure
March 24 2009, 2:10 AM
Enig idee hoeveel die handtekeningen opbrengen?
Nu Kathleen vertrekt worden die trouwens alleen maar meer waard. Laat ze de pensioengerechtigde leeftijd maar ophogen, mijn oude dag is bij deze veiliggesteld!
Men kan beter die zeehondenpopulaties indammen, want het zijn er gewoon teveel! Zeker nu ze geen natuurlijke (voedsel)concurrentie meer hebben. (Walvissen)
Nooit genoeg zeehonden? Je wilt niet weten hoeveel kustbewonende plant en diersoorten met uitsterven zijn bedreigd door toegenomen zeehondenpopulaties.
Dit is mijn jas van zeehondenpels. Maar ik ben eigenlijk niet zo tevreden over de kleur en de armlengte.
Ook de walvissen (hun natuurlijke vijanden, volgens jou) werden/worden uitgemoord door de mens => maar voor/door (je jas) jou moeten de zeehonden daar nu voor boeten, en op wat voor manier, die jacht is echt niet humaan, en zeer dieronvriendelijk.
Jammer dat je er zo gevoelloos over denkt.
Het wordt tijd voor een "universele verklaring voor de rechten van het dier"!
Nee, ik schrijf voedselconcurrenten, niet vijanden. De mens is haar grootse vijand. En terecht, want zonder levertraan waren we een hoop welvaart misgelopen.
Verdienen walvissen bescherming? Ja. Zeehonden? Nee!
Dieronvriendelijke afslachting? Nee, stroom/gas heeft geen zin op die afgelegen plekken. Door zo'n dier te vangen bezorg je het juist stres.
Jammer dat je niet rationeel nadenkt. Rechten verlenen aan dieren is het begin van totale anarchie.
"Pelsjagers in Canada, Namibië, Noorwegen en andere landen slachten ieder jaar bijna een miljoen zeehonden af. De jonge dieren worden gedood voor hun vacht. Ze eindigen als een overbodig modeproduct. Daar is namelijk geld aan te verdienen. Het jagen gaat geregeld mis: onafhankelijk onderzoek toont aan dat dieren soms levend worden gevild
Er is geen enkel excuus voor het afslachten van weerloze dieren en het verkopen van hun vacht. Help Bont voor Dieren om dit zinloze en immense dierenleed een halt toe te roepen"
**Mischien kan de organisatie Bont voor Dieren je overtuigen dat je het goed mis hebt qua zeehondenjacht!
Daar noem je dirie landen die (afgezien van Hout) weinig te oogsten hebben omdat het er te koud/warm is. Mogen die mensen ook hun land exploiteren? Een inkomen verdienen? We zijn niet allemaal plantenkauwende, dierenknuffelende uitkeringstrekkers.
Een productienorm voor slachtvee (huisvesting, verweking, etc) daar ben ik voor. Maar het ''onaantastbaar'' verklaren van invasieve of niet zeldzame dieren is onzin. Doe dan hetzelfde voor planten.
Het allerbelangrijkste vind ik dat dieren met RESPECT behandeld worden!
Dat kun je echt niet van de bio-industrie en zeehondenjacht zeggen, waar dieren als "ding" worden gezien voor de voedsel- en bontindustrie, en totaal respectloos en met veel leed worden gehouden en gedood....
Jammer dat je dit niet met me eens bent, want je muzieksmaak is goed, gezien je verzoekenlijst....
Ceramic Hello - Footsteps in the fog
D.U.R - Deutschland brennt
Schleimer K - Hope deep inside
Siglo XX - La vie
John Foxx - No one driving
The psychedelic furs - Pretty in pink
Cocteau twins - Hearsay please
X-mal Deutschland - Polarlicht
Baard - Like the goldfish in its bowl
Palais schaumburg - Telefon
Nacht und nebel - Movoco syntaca
Fehlfarben - Die wilde dreizehn
Endphase - Release me
Catherine K - feat Echo west - Forever
Verschil moet er wezen he. Heb toch liever een milieuvriendelijke Bontjas dan een milieuonvriendelijk exemplaar uit aardolie.
En nog altijd meer respect voor die veehouder en bontjager dan voor dieren an zich.
In een alternatief scenario rennen we rond in onze blote kont, en is er geen ruimte meer voor de natuur omdat bio-industrie dieren zgn. ruimte nodig hebben. Ieder bio-industrie dier/plant is genetisch vrijwel identiek. Iedere 100.000 kip die sterft stamt af van drie ouders. Liever drie kippen minder dan complete werelddelen op de schop. Onze (nu schamele) heidevelden zijn een stille herinnering aan ons vroegere cultuurlandschap waarin beesten vrije uitloop genoten.
Waarop zou een kip meer zijn dan een plant of een amoebe? Leven is diversiteit, en dood schept ruimte voor nieuw leven.
Een totaal verschil in inzicht in verband met de dieren en hun rechten. Zo zie ik het Rechten die ik ze wel en jij ze niet wilt geven, onder het mom van, dieren veel laten lijden voor totaal overbodige produkten als bont, leer ed.
En ook de "eigenwaarden'" van dieren, ook dat zegt je niets, de mens bepaalt gewoon (volgens jou) of dieren in kooitjes mogen worden gestopt zonder bewegingsruimte voor produkten als eieren of vlees, of doodgeknuppeld en (soms) levend gevild te worden voor iets totaal overbodigs als bont....dit kan en moet anders, de biologische sector en bontverboden in Europa zijn het begin.....
Gezien het feit dat ik nog geen enkel argument heb gelezen waarom het industrieel
verwerken van dieren verkeerd zou zijn. (De kinderlijke mening; ''Ja maar das toch zielúúúúúúúúúúúúúúúg'' daargelaten.) En de onleesbaarheid van bovenstaande post voel ik me niet meer geroepen nog verder te reageren.
Enfin, mochten die groenuitgeslagengeitewollensokkendragers dat verbod erdoor drukken (en de stranden van Namibië, Canada en de V.S besmeurd zijn met rottende vegetatie en zeehondenlijkjes) dan kan ik altijd nog putten uit m'n bestaande collectie
2 X Konijn (verslijt snel )
1 X Bever
1 X Nerts
1 X Lam (zo mooi!)
1 X Rendier
1 X Zeehond (donker)
Conclusie; hopende voor jou dat er geen reincarnatie bestaat, en je bijvoorbeeld als zeehond bever of konijn geboren wordt.....die bejaagd wordt om z'n pels.
Zoals al eerder uitgelegd door Al Gore zullen alle lager gelegen delen van de planeet binnen onafzienlijke tijd onderlopen, waaronder ook Nederland. Dit komt doordat de poolkappen smelten, dit is het natuurlijke habitat van zeehonden. Deze dieren gaan een tergende en gruwelijke worseling om te overleven tegemoed, die ze uiteindelijk zullen verliezen. Echter wij kunnen als mensen deze dieren behoeden voor dit leed wat hun zal toevallen en ze verlossen van hun lijdensweg en een langzame en uitermate pijnlijke dood. Men moet hard en gericht slaan, precies tussen de ogen, dan is er ook geen leed.
Mischien is dat bruin vod wel helemaal bruin verkleurd door opgedroogd zeehondenbloed. en was het vroeger wel wit.....
Ken je nagaan hoeveel leed er aan zo'n jas hangt.....