Het erge is, ik ben er nog nooit geweest!!! . Wel op het vervolgfeestje tijdens Summer Darkness waar naast Roeland en ik nog 2 mensen waren, maar ondanks dat hebben we toch lekker gedanst. Hopelijk komt er nog een Hex terug, want ook de muziek op het Enfant Terrible label is erg fijn!!!
Bronze 7 (Hex#2)
Scorpion violente / The Dreams split 7(Hex#3)
Ergens in juli verschijnen er twee 7s op het Enfant Terrible sublabel Hex Grammofoonplaten.
Weet je nog de Hex avonden in Amsterdam? Er bubbelde iets daar, het was wild soms voor het selecte publiek dat de weg wist te vinden. Nieuwe muziek werd gehoord, genres en stijlen werden verkend van het verleden tot het heden bands deden hun ding live op het podium en er werd ook muziek gedraaid door djs.
Die avonden zijn niet meer maar een nieuwe dag is daar het idee van de avonden leeft door als platenlabel (als een sublabel van Enfant Terrible)... frisse / nieuwe / urbane / iets wat vreemde muziek in de traditie van de Hex avond programmas dus op streng gelimiteerd vinyl.
Hier zij komen dan de twee eerste 7s (na de bijna uitverkochte en alom geprezen compilatie LP van twee jaar terug) een van de neo psychedelische band Bronze (met de drummer van Vanishing) en de andere een split plaatje van de synth punk / art punk bands The Dreams en Scorpion Violente.
the next ET label night will be in Holland (again in the south of the country and perfect to reach by car, train, airplane from other countries)... we have a very nice small and intimate location (a former metal workshop)... two bands are confirmed (Dolina and The Dreams) and more to follow... more information soon (third act, pre-sale, et cetera)...
Inhoud? We zitten in het jaar 2009 hoor - inhoud is al lang niet meer interessant. Het gaat om vorm en imago. En snelheid, i-net, twitter, platte beeldbuizen en daarbij horende programma's, dunne - mediageile - mensen en platte mobieltjes met dito gesprekken. Het is het tijdperk van hersenloos downloaden, jatten wat je kunt om je I-pod vol te hebben staan met muziek die je eigenlijk niet kent, beroerd of herkent. Inhoud, tssssk, hoe durf je het nog te noemen
''En jij bent iemand van namen, en niet van inhoud?''
Nou,..
Ik heb eens uren in Tilburg gewacht op een feestje waar verschillende dj's hun ding zouden doen. Het wachten was op Martijn. Maar meneer had verstek laten gaan omdat 'ie als laatste geprogrammeerd was. We misten er nog een Haarlak voor ook nog
En dan was er nog die avond in Utrecht die niet door ging.
Daarom ben ik misschien een beetje Hex geficeerd. Gewoon omdat ik weet dat 't een degelijk product is.
in Tilburg zat anders dan jij hier neerzet en in Utrecht was een verhaal apart, buiten mijn schuld en duidelijk gecommuniceerd... hoe dan ook 3 oktober is een label avond en die gaan altijd door...
Hex WAS een degelijk product maar raakte over datum... mede omdat wij een ander idee hadden van wat leuk was dan een deel van het publiek... de beste bands voor ons waren de bands waar weinig mensen naar toe kwamen...