Nouveau Noir: een nieuw Utrechts undergroundfeest op 26 juni!
May 20 2009 at 11:24 PM
Araglin (Inloggen Araglin) DutchGothic MB Member van IP adres 83.83.239.133
Voor liefhebbers van new wave, oldschool gothic-rock en dark alternative was er in Utrecht en omstreken al een tijdje niet meer zoveel te beleven. Vanaf 26 juni gaat daar verandering in komen en is Utrecht een nieuw tweemaandelijks undergroundfeest rijker: Nouveau Noir! Komt allen!
Anonymous (Inloggen Araglin) DutchGothic MB Member 83.83.239.133
Re: Nouveau Noir: een nieuw Utrechts undergroundfeest!
May 21 2009, 12:40 AM
De eerste editie van Nouveau Noir vindt plaats in dB's aan de Cartesiusweg, pal naast het NS-station Zuilen. Zie voor een uitgebreide routebeschrijvinghttp://www.dbstudio.nl/route.php
nou, leuk hoor, zo'n feestje, ik werd helemaal blij, n old-skool feestje, hoera, mn kapsel heeft weer nut. Bandjes, ook al leuk, bandjes zijn altijd fijn, ik wilde wel.
alleen zijn jullie dus het enige leuke feestje in de omgeving vergeten, onderstroom, en dat is dus op dezelfde dag.
jullie gaan dus een tweemaandelijks feestje geven op dezelfde dag als n ander zelfde soort twee-maandelijkse feestje.
Araglin (Inloggen Araglin) DutchGothic MB Member 83.83.239.133
Re: ehmm...,
May 21 2009, 11:27 AM
Dank voor je reactie Maaike! Het is voor ons in zekere zin een 'pilot'. We hopen dat er genoeg mensen op af komen om er een succes van te maken!
Het is inderdaad de bedoeling om er een regelmatig terugkerend feest van te maken. Jammer dat het samenvalt met Onderstroom, maar ja, op een gegeven moment moet je een keuze maken voor een bepaalde datum. Voor de volgende editie in augustus houden we hier zeker rekening mee!
Misschien handig om toch even te zeggen maar Manifest valt altijd op de 3e za van de even maanden, dus dat is ook geen handige datum . Vorr de rest superleuk alleen kan ik helaas niet .
May 21 2009, 12:54 PM
Oh ja, het blog van de DJ
Dat betekent ook James last kunnen aanvragen! \o/
iig bij deze stel ik dat wij met Fertile Reality heel veel liedjes van het nieuwe album "SUPERMONKEY" geen spelen wat we op dit moment aan het finetunen zijn, alsmede wat oud spul. Nieuw album moeten we nog opnemen, dus je kan nu alvast horen wat we over een half jaartje op het argeloze publiek gaan loslaten.
Araglin (Inloggen Araglin) DutchGothic MB Member 83.83.239.133
May 21 2009, 1:30 PM
Wees gerust: ik draai precies zoals op de poster vermeld staat! Lekkere dansbare wave, gothic-rock en wat dies meer zij. Kom gerust een kijkje nemen! Verzoekjes zijn welkom!
@Krat: posters nog ontvangen? Begin volgende maak stuur ik je een stapel flyers!
(Inloggen Araglin) DutchGothic MB Member 83.83.239.133
May 21 2009, 1:35 PM
@Tesla: Misschien een leuk idee voor een ander feest... Op mijn blog vind je inderdaad van alles. Want zeg nu zelf: er is meer in het leven dan The Cure en Bauhaus? Behalve dan misschien op 26 juni....
May 21 2009, 1:50 PM
Ja Arnold, posters zijn binnen. Er hangt er al een in de oefenruimte die we gebruiken, en de bandleden hebben er ook al eentje voor thuis aan de muur. Ik zal morgen ook meenemen naar Cyberia om op te hangen, vermits jij de Helling al niet gedaan hebt.
May 21 2009, 1:53 PM
Inderdaad ... Bovendien heb je ook meer dan eens leuke synthpop, shoegaze, etc. tips op je blog gehad. Voldoende lijkt me voor een aantal avondvullende playlists vol leuks.
Solanum (Inloggen solanumoccultus) DutchGothic MB Member 86.89.156.237
June 19 2009, 1:34 PM
Ik wil even wat vragen, terwijl ik dit topic gelijk een schop omhoog verkoop, aangezien ik de volgende dag weer mag gaan werken... Spelen de bands aan het begin van de avond of verspreidt over de nacht ? In het eerste geval kom ik waarschijnlijk wel..
CRAMPED (Inloggen Cramped) DutchGothic MB Member 87.249.112.226
Re: 7 euries aan de prijs??
June 22 2009, 11:33 AM
Duur bier... heb regelmatig feestjes met 8 tot 10 bands georganiseerd en een kratje bier per band gegeven en dan nog kom je makkelijk uit met 3 of 4 euro entree. En ja, dan moesten de bands ook nog allemaal een kleinigheidjes (50 tot 150 euro) hebben. Het zaaltje waar ik dat deed had geen capaciteit van honderden (wel iets groter dan DB's geloof ik), dus daar moesten we het ook niet van hebben.
7 euro duur? Tja, voor dat geld krijg je wel twee bands die allebei een volledige set spelen en een after party. Ik kan je geruststellen: zowel dB's als ondergetekende houdt daar niets aan over... En Solanum: de bands beginnen iets later (Zwarte Poezie rond 22:00), maar het wordt geen nachtwerk qua bands!
Solanum (Inloggen solanumoccultus) DutchGothic MB Member 86.89.156.237
Re: 7 euries aan de prijs??
June 22 2009, 2:05 PM
Dank u, ik heb Edwin zaterdag nog even gesproken die ook ongeveer die tijd zei..
Enneh.. even over de entree... Die wordt natuurlijk ruimschoots goed gemaakt door de vervoerskosten: in mijn geval 2 euro voor de bus of 13,50 wanneer ik een taxi terug neem, in vergelijk met 25 euro voor Amsterdam en ruim 50 voor Brussel..
CRAMPED (Inloggen Cramped) DutchGothic MB Member 86.89.165.11
Uit zuivere verveling
June 22 2009, 4:22 PM
heb ik eens op de site van dBs gekoekeloerd en wat giswerk gedaan:
Zaal huren:
KWOOT:
Feestjes en partijtjes
Onze zaal (waar stichting Ruis zelf ook de live optredens houden) is ook te huur. Je kunt de zaal dan naar eigen inzicht versieren, mits het aan het eind van de avond weer netjes opgeruimd is.
Wat kost dat?
# Capaciteit: 150 personen
# Reguliere tijden: van 18.00 - 02.00 uur
# Zondagmatinee is ook mogelijk (14.00-22.00 uur)
# Basisprijs: met live-muziek/podiumversterking: 400 euro incl. PA, licht en bediening
# Basisprijs: zonder live-muziek/podiumversterking (alleen djs): 250 euro
# Gebruik DJ-set: 35 euro
# Backline: 12,50 euro per item
# Na 02.00 uur 72,50 euro per uur en alleen na overleg mogelijk.
# Al deze bedragen zijn inclusief btw!
# Prijzen consumpties (bonnen) te bepalen in overleg
Doe-het-zelf-live-avond
Organiseer je eigen live-avond en krijg korting afhankelijk van het aantal bezoekers dat je trekt. Voorwaarde: Het is openbaar toegankelijk. Verder zorg je zorgt zelf voor de promotie van de avond en voor eten en drinken van de bands (max 1 krat per band tegen inkoopprijs via ons). Als je entree vraagt mag je de entree zelf houden. Je zorgt zelf voor iemand bij de kassa en begeleiding van de bands. Wij zorgen dan voor de PA en bediening, schoonmaken en barmedewerkers. De lichtinstallatie mag gebruikt, maar er is geen bediening op de avond. Prijzen als boven, kortingen als volgt:
bij meer dan 50 bezoekers: 100 euro korting
bij meer dan 75 bezoekers: 175 euro korting
bij 100 of meer bezoekers: 250 euro korting
UNKWOOT.
Duur voor zo'n klein zaaltje.... maar claim dan niet dat je de entree hoog houdt om de bands te zuipen te geven, kost je nl. twee kratjes pils aan inkoopsprijs... inkoop horeca komt dan op zo'n 20 euro.... da's 3 bezoekers als je 7 euro rekent...
Snelle rekensom:
Je houdt rekening met (aanname!, is helft van maximum aantal) 75 bezoekers, prijs wordt dan:
400 huur zaal en staf
35 huur DJ set
20 bier bandjes
25 bak frieten etc
25 kopieerkosten flyers
-175 korting voor aantal bezoekers
330 euro kosten dB's PLUS kosten bands.
Als je rekent met bovengenoemde 75 besucher zijn je inkomsten 525 euro, dus je kunt je bands dan ongeveer 100 euro elk geven, hetgeen me redelijk lijkt.
Zoals gezegd: claim niet dat je de prijs hoog houdt om de band te saufen te geven (20 euro op de 330 euro is redelijk weinig), maar zeg gewoon dat je een dure zaal hebt. Verder is 7 eurie een redelijke prijs, btw... :D
CRAMPED
*** .... signing OUT ***
This message has been edited by Cramped van IP adres 86.89.165.11 on Jun 22, 2009 4:24 PM
@Cramped: ik kan heel hard gaan tikken aan een reply, maar eigenlijk heb ik me totaal niet bemoeid met de entreeprijs en heb me hierbij voornamelijk laten leiden door dB's. Ik organiseer nooit feestjes, dus tja, weet ik veel. We vonden dat er in Utrecht nauwelijks iets werd gedaan op het gebied van wave, batcave en dergelijke, vandaar. 7 euro is idd best redelijk te noemen. En mocht het bezoekersaantal nu meevallen, dan vloeit een fiks gedeelte van de recette direct naar de bands. Ik mag hopen dat het door jou genoemde aantal van 75 bezoekers wordt gehaald! Zou wel mooi zijn, natuurlijk, maar ik vrees met grote vreze... Bands krijgen overigens meer, maar da's puur vanuit de goedheid van mijn hart.
Araglin (Inloggen Araglin) DutchGothic MB Member 83.83.239.33
Bands
June 26 2009, 11:57 AM
Wie negen uur ook wat te vroeg vond, het speelschema is aangepast:
SPEELSCHEMA:
Circa 22:00 uur Zwarte Poëzie
Circa 23:00 uur Fertile Reality
Circa 00:00 uur DJ Araglin
En voor de volledigheid:
Oefenstudio dBs ligt op 100 meter afstand van NS Station Zuilen en is makkelijk te bereiken met zowel het openbaar vervoer vanaf Utrecht CS als met de auto. Een uitgebreide routebeschrijving:http://www.dbstudio.nl/route.php
(Inloggen pruttelpower) DutchGothic MB Member 82.169.41.39
Tja
June 26 2009, 2:22 PM
Onderstroom is leuk hoor, maar dit is aan de fucking overkant bij mijn huis!
zuipen, dansen en rollend me bed in. Ideaal. Wij komen met 5 mensen.
Nog 70 te gaan
(Inloggen vl33rmeis) DutchGothic MB Member 82.95.191.250
Re: Tja
June 27 2009, 2:14 AM
Ja nou potverdriedubbeltjes, dat is precies waar ik aan dacht pruttel,k lekker dicht bij jou! :D
Alleen toevallig deze week dan toch weer ietsjes drukker dus net thuis van 14 uur werken en morgen en overmorgen weer van zulke dagen/nachten, dus dat feesten moet maar even uitgesteld worden... Maar ik hou mezelf aanbevolen als lieftallige charmante loge! :D
Ben benieuwd hoe het was, vertel! Vertel! Vertel!
(Inloggen pruttelpower) DutchGothic MB Member 82.169.41.39
leuk
June 27 2009, 11:22 AM
ja hoor het was leuk.
beetje rustig wel maar ja, ze hadden de datum niet mee en warm weer zodat toch veel mensen buiten zaten. Ik zou willen zeggen...niet opgeven en stug doorgaan.
wat een gegrijns solarum...had je sjans??
This message has been edited by pruttelpower van IP adres 82.169.41.39 on Jun 27, 2009 11:25 AM
Araglin (Inloggen Araglin) DutchGothic MB Member 83.83.239.33
Thanks!
June 27 2009, 2:03 PM
Ik heb me vermaakt! Opkomst was alleszins redelijk, volgende keer iets beter plannen en afstemmen is het devies Zowel Zwarte Poëzie als Fertile Reality zette een prima show neer, hoewel eerstgenoemde helaas kampte met wat technische probleempjes.
Iedereen bedankt voor zijn of haar komst en de genomen moeite om naar dB's af te reizen! Suggesties, verbeterpunten en wat dies meer zij zijn van harte welkom! En wie graag zo'n fraaie Nouveau Noir-poster wil hebben, stuur een mailtje of laat een reactie achter, dan stuur ik er eentje op!
En de playlist, tja. Ik ben helemaal vergeten een lijst te bij te houden... TIjdens het uitpakken van mijn cd-koffer heb ik de lijst gereconstrueerd:
Voor en tussen de bands in onder andere:
Depeche Mode - Waiting for the Night
My Bloody Valentine - Only Shallow
The Stranglers - Peaches
Jesus & Mary Chain - Just Like Honey
Minny Pops - Dolphin's Spurt
The Cure - 10-15 Saturday Night
Gene Loves Jezebel - Josephina
She Wants Revenge - Tear You Apart
Inkubbus Sukkubus - Belladonna And Aconite
Corey Hart - Sunglasses at Night
Vanaf circa 00:30 uur: