Het DGMB wordt gesponsord door:

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de Index  

17 december: verschijning alternatieve poproman Zon- en Feestdagen

October 16 2009 at 12:57 PM
  (no login)
van IP adres 82.176.81.222

[linked image]

Het verhaal:
Nadat haar moeder als vermist is opgegeven, gaat de dakloze zeventienjarige Pieternele in Tilburg studeren. Ze is blij van haar moeder verlost te zijn en hoopt daarom dat ze dood is. Pieternele geniet van haar vrijheid. Op de dansvloer van een punktent vindt ze haar leven en ze komt in contact met Hasjmars en LSD-taugé. Totdat haar zorgeloze leven wordt verstoord, omdat ze bedreigende brieven krijgt. Van haar moeder.
Zon- en Feestdagen is een openhartig verhaal over de uitzichtloosheid van een groep jongeren van de Generatie Nix, tijdens de recessie van de jaren tachtig. Geschreven met een flinke dosis humor.

Meer info:http://reneedevin.hyves.nl/

Enkele reacties van uitgevers, redacteuren, auteurs en popjournalisten op het manuscript van Zon- en Feestdagen:
-'Ik heb me zeer vermaakt. Leuk om alles uit die tijd weer terug te lezen. Ik wil steeds verder lezen, wil weten hoe het afloopt. De Nederlandse literatuur kent weinig van deze insiderberichten uit de scene. Zon- En Feestdagen verdient de maximale belangstelling.'
-'De stijl doet denken aan Arnon Grunberg.'
-'Jeetje, zij kan écht schrijven.'
-'De combinatie van het verhaal met de beschrijvingen van popbands is volgens mij uniek in de Nederlandse literatuur.'
-'Geweldig. Het tijdsbeeld is precies zoals het was en ook nog eens grappig geschreven.'
-'Het tijdsbeeld van de jaren 80 klopt precies. Heel leuk om dit zo weer terug te kunnen lezen.'
-'Heel goed geschreven. Ik vond sommige fragmenten hilarisch, ik heb erg gelachen.'
-'Ik heb heel veel boeken gelezen, maar dit is toch wel het leukste boek dat ik in handen heb gehad.'

Bestellen:
http://www.freemusketeers.nl/index.php/pagina/boeken/aktie/details/boek/1808/zon-en-feestdagen.html

De auteur:
Renée de Vin (1966) schreef als freelance popjournaliste voor de Nederlandse popbladen FRET en Opscene, voor het Eindhovens Dagblad, het Brabants Dagblad en Dagblad De Limburger. Als eindredacteur werkte ze bij het Tilburgse muzikantenmagazine Pop n Cast en als hoofdredacteur bij PopEye in Eindhoven. Renée presenteerde journalistieke muziekprogrammas bij Radio Banzai in Den Bosch en Radio Rataplan in Nijmegen. In 2002 won ze de internetwedstrijd voor beste recensie over het boek Fantoompijn van Arnon Grunberg.
Momenteel werkt ze aan een roman over de grootste volksopstand na WO2, de Piersonrellen in Nijmegen van 1981.

Respond to this message   
Current Topic - 17 december: verschijning alternatieve poproman Zon- en Feestdagen
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de Index  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement