<< Previous Topic | Next Topic >>Return to Index  

Podrijetlo i selidbe Hrvata !!!

September 25 2002 at 12:45 AM
No score for this post
Tonko  (no login)

 
Ime Hrvat,a po njemu i narod Hrvati, kako se javlja na današnjem etnièkom i politièkom podruèju,što svjedoèe povijesni dokumenti, nije slavenskog podrijetla.

Znanstvenici ga najveæim dijelom tumaèe s pomoæu iransko-kavkaskih korijena. Potvrdu tom stajalištu daje naziv naroda HARAUVAT uklesan na kamenom natpisu kralja Darija (522.-486.god.pr.Krista) i zapisan u perzijskim svetim knjigama Avesta kao narod HARAHVATI,u znaèenju prijatelja ili,prema drugom mišljenju,u znaèenju "sunèano ležište".

Živjeli su u južnom dijelu Afganistana,te u Beluðžistanu i istoènom Iranu. Poslije se premještaju oko planine Kavkaza,gdje se spominje pleme HVARTIN,i dalje prema istoènoj obali Azovskog mora.

U 2. i 3.st.poslije Krista žive na utoku Dona oko grada Tanaisa (danas Azov).To potvrðuju dva grobna natpisa: CHOROATHOS i HOROVATOS iz. g. 175.-211. i 220. u znaèenju HORVAT, tj. HRVAT.

U 4.st. Anti - takoðer narod iranskog podrijetla - i Hrvati,pod pritiskom Huna,i zajedno s njima,kreæu prema sjevernim padinama Karpata te uz gornju Vislu.Hrvatski trag oèuvan je u Beskidima u nazivu HERVARA SAGE,koje je HARVATA gorje,tj.gorje Hrvata.

U 5.st.,poslije Atiline smrti god.453.Anti i Hrvati se oslobode Huna,slaveniziraju se,primaju slavensko ime,jezik i obièaje.Tu se u 5.i 6.st. formira velika antsko-slavenska država koja je obuhvaæala dijelove Šleske,Galicije i kraj od Odre do Ponta sa sjedištem na rijeci Bugu u zemlji Èervenjana.

Avari g.568. razbiju antsko-slavensku državu i Anti išèezavaju iz povijesti. Hrvati tada formiraju Bijelu ili Veliku Hrvatsku sa sjedištem u gradu CHORDATU (CHORDAD) današnjem Krakovu. Po imenu je trajala od 6. do 9.st.poslije Krista. Obuhvaæala je dijelove današnje Èeške, Slovaèke i južne Poljske s gradovima Pragom, Brnom, Przemyslom, Wroclavom te padine planine Krkonoša,pa sjeverno od Labe do rijeke Jizera i oko gornje Visle.

Oèuvana su mnoga hrvatska imena. CHROVATI zapadno od Krakova, CHARWATH u kotaru Olomouc. Na podruèju praške biskupije u 9.st. su CHROVATI,CHROWATI,a sjeverno od Moravljana žive HORITHI.

U 7.st. dio Hrvata napušta Bijelu Hrvatsku i spušta se prema Jadranu. Osnivaju novu Bijelu te Crvenu i Posavsku Hrvatsku. Na kopnu se omeðuju rijekama Murom,Dravom,Dunavom i Drinom. Put ih je vodio preko tadašnje Karantanije odnosno današnje Koruške, Štajerske i Kranjske. Tako je izmeðu Leobena i Judenburga zabilježen naziv CHROWAT(11.-13.st.),u Koruškoj oko Miljskog jezera je KRAUT(CHROWAT)u 11.-12.st.,na Gosposvetskom polju CROUUTI(954.-979.) i pagus CROROUVAT(11.st.)i u okolici Celovca KARNBURG.

Pojedine skupine Hrvata izdvojile su se od matice koja je naselila hrvatski prostor u 7.st. Spominju se Hrvati u Duklji; Makedoniji(HRVATI kod Bitole) i Grèkoj: HARVATI u Atici i kod Mikene u Argolidi, pa HARVATA kod Irakliona na Kreti.

Ostali su tragovi i na podruèju prvotne Bijele Hrvatske u Moravskoj,te uz rijeku Saalach i drugdje.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.Respond to this message   
AuthorReply
prijatelj
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 12:46 AM 

Tonko !

Navedi izvor napisanoga i reci dali si gledao u Miliæevoj emisiji izlaganje dr. Primorca o genskim kartama "južnih Slavena ".


 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Tonko
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 12:48 AM 

Nakon doseljenja Slavena i Avara poèetkom 7.st.,na poziv cara Heraklija doðu Hrvati iz Bijele Hrvatske oko današnjeg Krakowa.Pobune Slavene protiv Avara i zajedno ih otjeraju u prvoj polovici 7.st.

Hrvati nasele istoènu jadransku obalu. Jezgra ostane tu i stvori svoju prvu državu, koja se uobièajeno zove PRIMORSKA ili DALMATINSKA HRVATSKA. Drugi dio Hrvata krene u Panoniju u meðurjeèje Save, Drave i Dunava.

To je POSAVSKA ili PANONSKA HRVATSKA. Treæi ode u Ilirik.To je jugoistoèni kraj uz Jadran prema današnjoj Crnoj Gori. Oba hrvatska vladara u Panoniji i Iliriku priznavali su vladara u središnjoj Hrvatskoj i bili s njim povezani.

Teritorijalno se Hrvatska dijeli na,BIJELU HRVATSKU,od Raše u Istri do Cetine,obuhvaæajuæi Panoniju i Bosnu,i na CRVENU HRVATSKU,od Neretve prema Dubrovniku i Kotoru.

Podrijetlo imena Hrvat nije posve razjašnjeno. Prevladava mišljenje da je korijen u starom iransko-alanskom jeziènom krugu. Meðutim, tijekom dugotrajne seobe Hrvati su se u cijelosti slavenizirali i kao takvi doselili u današnju postojbinu.

----

Gledao san "Brisani Prostor" u kojem je dokazano da Hrvati nemaju skoro nikakve genske podudarnosti sa Srbima, i da su najbliži Irancima. Uglavnom, genska istraživanja su dokazala veci dio ovdje iznesenih tvrdnji osim smjera dolaska Hrvata.

Pozdrav, prijatelju.


 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
prijatelj
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:00 AM 

Jasno da nemamo.

Tek ostaje dvojba koliko mi imamo veze s tzv. dinarskim Srbima. Nažalost za sada nije napravljena tako diferencijalna studija. U svakom sluèaju biti æe zanimljivi vidjeti tko je "pokatolièen" a tko "popravoslavljen".

Uvodim namjerno ovaj drugi pojam jer je logièno iako Srbima mrsko.

Što kažeš na Maðare?
Èini mi se da je tamo zapela velika grupa PRAHRVATA.


 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
sudija
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:01 AM 

Recite vi meni, Tonko i prijatelju, ko je finansirao ta genetska istrazivanja i za koju svrhu su ona radjena. Na kom uzorku je ispitivanje bazirano? Da li je moguce da je onaj ko je platio istrazivanje ocekivao dokaz za svoju nacisticku ideju o poreklu Hrvata? Kad razuman covek promisli o svemu tome, pocece da sumnja u verodostojnost i naucnost dobijenih resultata.

Ovo istrazivanje ima nacisticke korene i sudjeno mu je da njegovi rezultati budu smatrani u najmanju ruku laziranim, ako ne i dobijenim nemogucim naucnim poduhvatom.

Zakljucak, te takozvane "rezultate" mozete okaciti macku o rep.


A sto se tice "istorijskih zapazanja" i poreklu Hrvata, oni idu pod ruku sa ovim "genetskim istrazivanjem" u pogledu verodostojnosti.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
sudija
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:03 AM 

prvo sto treba da uradis kada objavljujes naucne rezultate je da objasnis pojmove. VBR sigurno nije razlika u genomu, zato sto se cak ni coveciji i majmunski genom ne razlikuju za 4%. sta znaci taj tvoj VBR?

koliki je bio uzorak? 4% moze da bude u granicama greske (omaske, kako se to kaze u hrvatskoj), da ne pricam o statistickim muckalicama koje ne sumnjam da su ti tvoji potplaceni naucnici radili.

kako bi bilo da odgovoris na pitanje o tome ko je i zasto dao pare za ovo istrazivanje? zasto su isli bas u iran da provere slicnost hrvata i iranaca? da li su poredili hrvate sa poljacima ili jevrejima? valjda zato sto se to poredjenje ne uklapa dobro u nacisticku ideju o poreklu hrvata.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Tonko
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:05 AM 

Dragi moji Srbi,ovo je medjunarodno istrazivanje u kojem su sudjelovali svi EUROPSKI narodi. Pa i Srbi. Rezultati su nedavno objavljeni kao znanstveno potvrðeni, a uskoro æe biti objavljeni i na službenoj web stranici svjetske geneološke organizacije.

Na tom projektu su radili i vaši Srbi, rezultati se znaju, a to što vaši mediji šute to je njihova stvar. I ovo istraživanje nije financirala Hrvatska jer Hrvatska nema toliko novca.

To je EUROPSKO istraživanje. Nadam se da æe vaši mediji progovoriti o SRPSKIM rezultatima, i da necete živjeti kao do sada u medijskom mraku.


 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
sudija
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:06 AM 

reci mi adresu te web stranice pa onda mozemo da pricamo. samo me jedno jako mnogo buni protiv tog, nazovi istrazivanja.

kud ga nadje da su bas hrvati i iranci genetski najslicniji?

pa ja sam video irance (persijance) ovde u americi, sve tamnoputi, crnokosi, ne mnogo visoki. mozda su gledali neke druge gene, ko ce ga znati?

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Tonko
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:07 AM 

Genska grupa: PRAVI BIOGENETSKI SLAVENI / Poluslaveni / JUZNI NESLAVENI

GENOTIP Bjelorusi Rusi Ukrajinci Poljaci Cesi Slovaci Slovenci Hrvati Srbi Bugari

__________________________________________________________________________________

Eu19 (Balto- Slavenski ) 39% 47% 54% 56% 47% 38% 37% 29% 16% 12%
--------------------------
Opaska- Cro = 29%
---------------------------

Ostali tipovi

Neslavenski 61% 53% 46% 44% 53% 62% 63% 71% 84% 88%

__________________________________________________________________________________

Eu7 (Dinarsko- Vedoarijski) 5 % 5 % 18% 23% 9 % 5 % 6 % 45% 5 % 4 %

-----------------------
Cro- 45%
-----------------------
Eu18 (Zapadni- Prakeltski) 10% 7 % 2 % 16% 17% 19% 21% 10% 11% 17%

HG16 (Finsko-- Uralski ) 6 % 14% 11% 1 % 0 % 0 % 0 % 0 % 0 % 0 %

________________________________________________________________________________

HG2 (Altajsko-Anatolski ) 34% 17% 6 % 0 % 17% 19% 27% 9 % 49% 42%

----------------
Cro-9%
----------------

HG9 (Avarski-Mongoloidni) 2 % 4 % 6 % 4 % 3 % 11% 2 % 2 % 6 % 8 %

HG21 (Afro-- Hamitski ) 4 % 7 % 3 % 0 % 7 % 8 % 7 % 5 % 13% 17%


*************************************


Sada valjda vidite kolike su genske razlike izmeðu Hrvata i Srba.Isti narod nismo.Samo nam je jezik slican.



 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
HB
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:09 AM 

Navesti tacno koje istrazivanje i ko je u njemu ucestvovao, navesti linkove da se moze provjeriti, ako nema linkova navesti clanke iz novina.

Dotle, da vidimo od cega se Srbi sastoje po ovome:

SRBI

_____________________________________________Eu19 (Balto- Slavenski ) 16%
Eu7 (Dinarsko- Vedoarijski) 5 %
Eu18 (Zapadni- Prakeltski) 11%
HG16 (Finsko-- Uralski ) 0 %
HG2 (Altajsko-Anatolski ) 49%
HG9 (Avarski-Mongoloidni) 6 %
HG21 (Afro-- Hamitski ) 13%


Dolazim u nedoumicu da li da je ovdje potrebno reci "Majko Azijo" ili pak "Born in Africa"?


Nesto su mi nerealni ovi podaci.


HB



 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
rista
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:10 AM 

VELIKI POZDRAV HOMOBOSNIAKUSU NAJVECEM ISTORIJSKOM ZNALCU NA SVIM BALKANSKIM FORUMIMA

taj procentualni udeo kod Srba sto ti navodis uopste nije merodavan

1.Uzorak je pravljen na podrucju uze Srbije (sa Kosovom i Vojvodinom) a u Srbe su ubrajani svi stanovnici Srbije (33% su manjine)

2.U Srbe nisu uracunati Srbi iz zapadnih srpskih zemalja (85% dinarska rasa)

3.Imas slucajeva u Srbiji gde Cigan uzme srpsko ime i prezime i ubraja se u Srbe, a mi ga uopste ne smatramo za naseg sunarodnika.

NISAM UOPSTE EKSPERT ZA OVU OBLAST TAKO DA ME NEMOJTE NAPADATI ILI ISMEJAVATI

i vrabac na grani zna da u SRBIJI ima i cigana i "turaka", ali na prvi pogled mislim da ipak preovladjuju "dinarci" (Sumadinci su dosljaci iz CG,HERC,LIKE ... u Vojvodini ima dosta kolonasa iz dinarskih krajeva...itd)

-balto-sloveni su u nekim vojvodjanskim krajevima izrazito uocljivi (kao i u Slavoniji)

HB POZDRAV


 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
HB
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:12 AM 

Rista,

hvala na pohvalama. Ne znam sad koliko je to tacno, ima na nasem CB-u odlicnih historicara takodjer. U svakom slucaju lijepo je cuti da neko i to misli.

U vezi teme - odakle sad tebi podaci o tome kakav je uzorak bio? Jesi li cuo za to istrazivanje, i ako jesi, onda mozes li nam reci vise - ko ga je proveo, koliki je uzorak i/ili teritorijalni raspored, ko je bio odgovoran za to, gdje se moze vise procitati itd.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
U-Krajisnik
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:13 AM 

Za HB:
"Majko Azijo" ili pak "Born in Africa"

Za Altajsko-Anatolski znamo tko je i sta je, a sto se tice Afro-Hamitskog tipa, to bi upravo mogla biti ta Vlasko/Maurska (Berberska)komponenta koja se vrlo uspjesno infiltrirala medju Srbe.

Za Rista:
Mislim da si u pravi kad kazes da se svasta toga ubraja u Srbe u Srbiji. Isto tako si u pravu kad kazes da se se je mnogo Srba naselilo u Srbiju iz "zapadnih srpskih zemalja", ali kako onda da je jos uvijek tako velika razlika u procentu Dinarskog tipa izmedju Hrvata i Srba?


 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Rambo
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:15 AM 

"Tonko-
Genska grupa: PRAVI BIOGENETSKI SLAVENI / Poluslaveni / JUZNI NESLAVENI

GENOTIP Bjelorusi Rusi Ukrajinci Poljaci Cesi Slovaci Slovenci Hrvati Srbi Bugari"

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Podaci navedeni su nevjesto neuki pokusaj falsifikovanja. Jedino stvarni rezultati istrazivanja koji su objavljeni, objavio je Science Magazine (
http://www.sciencemag.org ) pod nazivom:

The Genetic Legacy of Paleolithic Homo sapiens sapiens in Extant Europeans: A Y Chromosome Perspective

http://website.lineone.net/~usenet_evidence/gene_legacy/
http://hpgl.stanford.edu/publications/Science_2000_v290_p1155.pdf
(A vise o Y hromozomu imate na: http://grokhovs1.chat.ru/legacy.html)


Dakle, ni jedan clanak ne buhvata veliki ni broj evropskih naroda ni Srbe. Nadalje, prisustvo HG grupa u Evropi je falsifikat sto je vidljivo poredjenjem datog clanka sa brojevima koje je postirao Tonko. To je jedan oblik e-mail spama koji cirkulishe poludjelim balkanskim forumima od Slovenije do Turske...

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Rasena
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:17 AM 

gledam ove procente gore i pitam se kako iko moze to da guta? da bi bio 13% od necega moras znati sta je 100% necega. dabome, nema cistih rasa, prema tome, besmislenost. ko je danas 100% sloven da bi se na osnovu toga bilo 5% ili 50% od toga? koji je to slovenski gen? ili keltski gen?

gde su u istrazivanju makedonci i tzv. "bosnjaci"? ah da, prvi se ubrajaju ili u srbe ili u bugare, a drugi ili u srbe ili u hrvate.

pitanje uzorka. svi hrvati ispadose nosioci vedoarijanskog gena a srbi ga imaju koliko i belorusi. s druge strane, prakeltski gen je jaci kod bugara nego kod srba ?!

ma molim vas! katolicki srbin iz kotora koji se danas naziva hrvatom, a priznaje da su mu preci bili pravoslavni srbi, automatski je 45% Dinarsko- Vedoarijski tip.

savremena nauka ne obavlja ozbiljne experimente na ovakav nacin. ovo je nesto smuckaj pa prospi.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
HB
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:19 AM 

Rambo,


sve mi se cini da se radi o nekom novom istrazivanju, ne o tom starom. Ne kazem da nije falsifikat, svakako. Mozda i jeste, ali mozda je to neka nova stvar. Nisu ni rezultati onog prvog istrazivanja bili odmah dostupni na netu, prvo smo saznavali iz drugih izvora.


RasenaA, smiri zivce. Bosnjaci (pardon, tzv. "Bosnjaci") imaju i vaznijih stvari od istrazivanja genotipova (a Makedonci su zastupljeni u proslome). DNA identifikacija zrtava srpskoga genocida nam ipak uzima previse vremena. Ustvari, s obzirom na ove brojeve gore, ako su tacni, prikladnije bi bilo reci zrtava genocida tzv. "Srba".

U-Krajisnik, jel' se slazes? A palo je na pamet i meni to da bi ovo onu staru teoriju o maurskom porijeklu Vlaha moglo projicirati natrag u srediste paznje, nije da nije.

Za Kuma - saberi procenat altajsko-anadolskih, africko-hamitskih i avarsko-mongoloidnih u Srbima po ovim gore brojevima, i reci mi koji se broj dobije.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Zvonimir
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:20 AM 

Ima jos jedan detalj koji je rezultat navedenog istrazivanja:

U 5.st., dijelovi Hrvatskih plemena koji su zivjeli na podrucju Sleske, prelaze Odru prema jugozapadu i naseljavaju se na podrucju danasnje Bavarske, gdje poprimaju germanske obicaje i jezik. Prema tome Bavarci su u stvari izgubljeno Hrvatsko pleme. Time se potvrdjuje izrazita srodnost izmedju Nijemaca i Hrvata.

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Enigma
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:22 AM 

Pitanje glasi

Iz kojih djelova bivse SFRJ (ovo je veoma vazno) su uzimani podaci o Srbima i Hrvatima?
Dakle i koje zone?

----

Za Zvonimira

Bavarci su vecinom Dinarske rase (uticaj neke proto-ilirske grupe?!) kao i dobar dio Hrvata (Slovenizirani Iliri)!


 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Rambo
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:24 AM 

"HB -
Rambo,

sve mi se cini da se radi o nekom novom istrazivanju, ne o tom starom. Ne kazem da nije falsifikat, svakako. Mozda i jeste, ali mozda je to neka nova stvar. Nisu ni rezultati onog prvog istrazivanja bili odmah dostupni na netu, prvo smo saznavali iz drugih izvora."




HB,

nisi ti samo psihopatoloski slushaj. Ti si uz to jos i strasno glup. Osoba koja je postirala navedene nevjesto falsifikovane podatke, ih je nevodno dobila putem e-mail-a i niko nece biti u stanju da ukaze na stvari izvor.

To na stranu, ove (nevjesto falsifikovane) brojke se kose sa prethodnim istrazivanjima i time ih (u nevjestom pokusaju falsifikovanja) negiraju. Ne uzimajuci u obzir ostala odstupanja, nema u Portugalu HG grupe. Nema ni u Turskoj HG grupe. Nema u Bjelorusiji HG grupe. HG grupa (u Jevropi) ne postoji.

Kako si ti glup...

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
Vid
(no login)

.

No score for this post
September 25 2002, 1:25 AM 

GDE SU NESTALI AVARI?

GDE SU NESTALI AVARI?


Kuda su nestali Avari iz Hrvatske

Franacki vladar Karlo Veliki je upao u Panoniju 791. godine i tada je osnovao i avarsku marku. Kasnije, 805. godine, u vreme pokrštavanja stanovnika Panonije, pokršteni Sloveni su primorali i avarskog kagana Sabariana da prihvati hrišcanstvo 805. godine, odbaci svoje ime i uzme hrišcansko - Teodor. Tadašnje prisustvo Avara u delu Panonije upucuje na mogucnost da se otklone nedoumice oko cinjenice da \"Franacka hronika\" ne spominje ni Hrvate, ni hrvatske oblasti, na Saboru u Heristalu 818. godine.

Odgovor na taj \"propust\" je, možda, u nastavku \"Franacke hronike\" - u delu o Saboru u Frankfurtu, održanom cetiri godine kasnije - 822. godine. Ajnhard navodi da su tada na Saboru bili predstavnici ovih naroda: Abodrita, Soraba, Vilaca, Bohema, Moravaca, Predenecenata i Avara. Vidi se, letopisac Ajnhard ponovo beleži Srbe (Sorabe) - ranije kao stanovnike Dalmacije, a Hrvate, po drugi put, ne spominje. No, on nabraja medu predstavnicima naroda i predstavnike Avara.

Mada prof. Novakovic ne objašnjava šta je razlog nepominjanju Hrvata ni na jednom od dva sabora kod franackog cara, cini se da bi razlog mogao da bude u tome što su na Sabor u Frankfurtu pozvani Avari. Ovaj dokument sadrži podatke o dogadajima iz vremena u kojem je živeo njegov tvorac - Ajnhard, pa je mnogo pouzdaniji od, recimo, tekstova cara Porfirogenita, koji je opisivao dogadaje dvesto-tristo godina pre svoga rodenja. Sad se postavlja pitanje, kako Ajnhard ne spominje Hrvate u devetom, a to cini car Porifirogenit u 10. stolecu.

Možemo pretpostaviti da su se u 9. stolecu Hrvati tek formirali kao narod i da su im neslovenska plemena bila znacajna brojcana masa za tako nešto. Medu njima i Avari, koje Ajnhard spominje. Možda su Avari bili pozvani na frankfurtski sabor (822) kao predstavnici te mešavine naroda, koja ce kasnije preuzeti zajednicko ime - Hrvati. Istoricari navode da je prvi pomen Hrvata iz 852. godine, a posle tog vremena više se ne spominju Avari na podrucjima srednjovekovnih južnoslovenskih država. Nije teško pretpostaviti da je hrvatsko ime, negde tokom 9. stoleca, moglo da zameni avarsko, hunsko i poneko drugo neslovensko i slovensko ime.

Otkud Avari u zemljama Južnih Slovena

Uobicajeni su tekstovi u našim udžbenicima o avarsko-slovenskom ratnom pohodu protiv Istocnog Rimskog Carstva (Vizantija). Prema njima, Avari i Sloveni su prelazili Savu i Dunav i pustošili rimske pokrajine na Balkanu, opsedajuci vece gradove, ukljucujuci Solun i Carigrad. No, francuski istoricar, profesor na Sorboni Fransis Kont pronalazi dokumenta Grka, u kojima nema ni pomena o avarsko-slovenskom ratnom savezu. Tamo piše da je vojni savez sklopljen izmedu Istocnog Rimskog Carstva i Avara protiv Slovena u Trakiji, u 6. stolecu posle Hrista. U pitanju je zapis grckog istoricara Menandara:

\"Cetvrte godine vladavine cara Tiberija (581), oko 100.000 Slovena opustošilo je Trakiju i mnoge druge oblasti... Tiberije nije imao dovoljno snage da se suprotstavi Slovenima i Avarima. Uputio je poslanstvo avarskom knezu Bajanu, koji, u tom trenutku, nije bio neprijateljski raspoložen prema Vizantincima. U takvim okolnostima, Tiberije ga je gurnuo u sukob sa Slovenima. Šezdeset hiljada naoružanih i oklopljenih avarskih konjanika prelaze Iliriju, Skitiju (u to vreme oblast izmedu Donjeg Dunava i Crnog mora), najzad i sam Dunav - camcima, sagradenim tako da je moguc prevoz u oba smera. Cim su se Avari iskrcali na drugu obalu, odmah su poceli da pale slovenska sela, da ih uništavaju do temelja i da pustoše polja: sve živo je bežalo u cestare i guste šume\".

Frensis Kont nalazi Slovene i pre 6. stoleca na Balkanu:

\"Tokom prvih stoleca nove ere, Rimljani svedoce o dodirima (neposrednim ili posrednim) sa Slovenima na istocnim granicama Carstva; od Severnog do Crnog mora, od Germanije do Trakije, duž celog Dunava\".

U \"Istoriji Gota\", istoricar Jordanes (7. stolece) zapisuje:

\"Sklavini žive na prostoru od grada Novijetuna (južno od današnje Ljubljane) i jezera Mursjanskij...\"

 
Scoring disabled. You must be logged in to score posts.
 
< Previous Page 1 2 Next >
  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Return to Index  
Find more forums on PoliticsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement