<< Previous Topic | Next Topic >>  

de vliegende hond gisteravond

September 30 2003 at 9:40 AM
kus de geit 

na een fietstocht vanuit huize d-takt-thale aangekomen bij een kantoorpand in een 'uithoek' van de stad: de vliegende hond.
Damn wat een gaaf pand zeg. Ik heb niet alles gezien, maar wat ik heb gezien zag er erg ok uit. deed me af en toe denken aan laten staan in zoetermeer.
Anyways, voor een maandag was de opkomst echt niet verkeerd, 75 mensen ofzo? ik weet het niet. Sfeer was erg ok.
Hot en steamy monkeylove opende de avond. Langzame zware hardcore, beetje systral eigenlijk. Niet verkeerd, jammer van de zanginstallatie, waardoor de zang een beetje verloren ging. Zoals al eerder gezegd, er is niks mis met een set van 20 minuten per band en dan kan een band ook blijven boeien. wellicht een tip?
daarna tragedy. er waren wat problemen met de zang-installatie die opgelost moesten worden, waardoor het wat uitliep. maar goed, ik was benieuwd hoe 'ze' zouden spelen. ik vond het goed, afwisseling tussen uptempo en langzamere nummers, nieuw en bekend werk. ze speelden het eerste nummer van de laatste lp gelukkig ook....geniaal. ze bewogen overigens ook! daarna dandare, daar heb ik twee nummers van gezien en toen moest ik vertrekken. klonk erg goed, beter dan ik me van de laatste keer dat ik ze zag kon herinneren.
al met al een leuke avond, en dat op maandag!
veel bekenden gezien en gesproken.
nog even een toppunt van sneu-heid: een jongen [zweed die in amsterdam woont, gunnar?] was in polen op vakantie en kwam gisteren terug om ook tragedy te kunnen zien. heeft daarvoor dus 16 uur in een trein gezeten. komt binnen en tragedy ruimt net op. dat was erg zuur, tranen stonden ook bijna in zijn ogen. ik had echt met hem te doen.

morgen/vanavond foto's op het fotoboard

Respond to this message   
AuthorReply

Re: de vliegende hond gisteravond

September 30 2003, 9:54 AM 

eventjes een korte terugblik:

mijn eerste keer in de vliegende hond. gave zaal. het zou jammer zijn als dit ook weer zou verdwijnen.

de muziek:

|hotnsteamymonkeylove| vond ik echt tegenvallen. jammer van de problemen met de zang. dat is gewoon kut als het gebeurt. maar ik miste echt spanning in de nummers.

|tragedy| erg gaaf dat ik ze nu eindelijk live heb gezien (steeds misgelopen). ja, geweldige band!

zelf verder ok gespeeld. gelukkig waren er toch nog wat mensen gebleven na tragedy.

iedereen bedankt voor de goeie avond! vooral friso natuurlijk

September 30 2003, 9:58 AM 

trouwens jos, op welke email ben jij het gemakkelijkst te bereiken? zou je een mailtje kunnen sturen naar ferry [at] dandare.nl?

thanks

September 30 2003, 10:00 AM 

ferry doe maar even klikken op mijn naam. is wat makkelijker voor mij

pierke

September 30 2003, 10:10 AM 

was er maar eventjes... heb ook alleen hsml gezien... en dat vond ik ondanks de zang erg oke... was even bang dat de cd wel tof zou zijn maar dat ze het live niet waar konden maken... ik vond het goed... ook veel beter trouwens als de try-out

maar ik was te brak, en had te veel hoofdpijn om nog te blijven.... volgende keer wel weer

DavidTH

...

September 30 2003, 10:29 AM 

Vond t erg tof gister. 2e keer dat ik in die zaal was(met HTT de 1e keer...wat ik overigens erg slecht vond, maargoed).

Eerste band was niet echt mijn ding en vaak te traag voor mijn doen. Sommige nummers waren ok.

Tragedy: Was eigenlijk nauwelijks bekend met deze band, maar was toch benieuwd. M'n nieuwsgierigheid werd beloond. Vette fuckin band! Nu baal ik dat ik niet naar die andere shows ben geweest. Die plaat klinkt ook supertof(die gatefold...weet niet of dat de nieuwe is).

Daarna weg om de trein terug te kunnen halen naar Capelle a/d IJssel dus helaas Dandare niet kunnen zien.

Conclusie: toffe avond, tof band en goede bierprijzen :P

tuco ramirez

..

September 30 2003, 11:22 AM 

okido...
ik ben er achter.. na hoogveen was ik wat verward.. want iedereen vind tragedy erg goed.. maar het kan mij niet echt boeie...

nu was ik er gister weer om te kijken of het aan me bui lag.. en ik moet concluderen.. dat ik het gewoon niet goed vind.. ik vind het echt slome muziek.. beetje simpel om eerlijk te zijn..

maar daar in tegen vind ik bands die andere in deze topic minder vinden wel weer erg leuk monkey liefde.. erg fijn.. ik hou echt van die riffsss en dandare erg fijn.. beetje te snel soms.. zeker de mdc cover.. hahah raffel de raffel..

en dan dat skatepark he... gotverdomme wat heb ik me vermaakt... thumbs up for joury.. en laat het bonkers niet horen.. haha

grt, mike d.

DavidTH

Uhmmm

September 30 2003, 11:49 AM 

Die eerste band(hot enz.) was toch veel slomer dan Tragedy? Of ben ik gek aan t worden haha.

September 30 2003, 12:12 PM 

ik vond tragedy erg cool, ik vond het een leuk pand, entree en drankprijzen die ik niet gewend was.
Het geluid moest ik best aan wennen maar ik vond het zeker passen in de sfeer van tragedy, heb ze nu gelukkig eindelijk een keer gezien en het was zeer de moeite.
Hot and steamy monkey love: bij vlagen leuk
dandare: paar nummers die ik hoorde vond ik erg cool moest daarna gaan

tuco

..

September 30 2003, 12:56 PM 

daveth..

niet dat ik weer een topic wil verneuken door m''n gezeik.. maar

sloom tragedy en niet sloom aapie liefde.. dan heb ik het in het bijzonder over de intensie van de muziek..
de aapies band had echt dat yeah gevoel voor mij..
en de tragedie heeft echt zoiets qua muziek spel en uitstraling.. nou vooruit maar weer....

en als andere dat niet vinden dat vind ik best.. het is gewoon mijn ervaring..

grt, mike d.

sander

September 30 2003, 12:57 PM 

het was inderdaad een leuke opkomst voor een maandagavond!! was gezellig

even mijn woorden over de bands:
monkey love: best wel rock'n'roll. jammer van de zang, maar leuke band.

tragedy: vond ik erg overschat. ik kende niks van ze en had alleen gehoord dat het from ashes rise leden had, maar ik vond ze niet bijzonder of zo. jammer

dandare: ik kan me niet herinneren wanneer ik ze voor het laatst gezien had, maar ik vond ze erg leuk geworden. eindelijk wat doorbeukends op deze redelijk midtempo-avond... ik ben benieuwd naar hun cd-release show in t acu.

September 30 2003, 1:30 PM 

dank je sander en dan zal ik zoals beloofd ook even wat toelichting geven. dat was deze keer niet zo geslaagd omdat ik elke keer een lel stroom door mijn mond kreeg als ik te dicht bij de microfoon kwam.

Bootsman

hmpf

September 30 2003, 7:00 PM 

Vet pand, Tragedy, sap voor 30 cent! Zeer goede maandagavondbesteding!

le crusty roro

September 30 2003, 9:21 PM 

weer een leuke avond, tragedy was wel ruig, alhoewel ik ze vrijdag toffer vond, en nogmaals.
die drummer drumt geen d-beat ! shame on you!
toppunten van de avond

op nummer 1.. de totalitar kant van de split single met tragedy, kijk das nog eens d-beat
op nummer 2.. de utrecht punks ! hatsee hoppa!
op nummer 3.. ome sjos. ik houd!! van die man!

Anonymous

October 2 2003, 10:43 AM 

...er zijn er wel meerdere die geen d-beat spelen maar zich toch d-beat noemen hahaha

bacteria.nl

October 2 2003, 1:40 PM 

en tragedy komt muzikaal eerder voort uit de bad religion meets bastard-crude school...

ferry

October 2 2003, 2:05 PM 

met hier en daar een vleugje nofx en kim wilde!

Gristen Hond

October 7 2003, 8:55 PM 

Warning - Can not post this message. Empty string

Current Topic - de vliegende hond gisteravond  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
This messageboard is supported by the following pages & people:
Bacteria
Betercore
Blaat
Cubes and Politics
Dandare
Dead Area
DP (or not DP)
Envelope records
Gummopunx
Krush
Lärm
Lomb
Los Asesinos De La Superficialidad
Makiladoras
Opiate
Orwell Nation
Point Of Few
Route Descriptions Holland
UPS
Your Ignorance Is Their Power
Wasted Youth Power

If you like the idea of this messageboard being shared and supported by different people (thereby increasing the communication with, and support for, one another) and do an intelligent d.i.y. orientated webpage yourself, please contact us here for more info on how to join in.

punk is political