<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

jvc standby lampje knippert

March 16 2006 at 3:41 PM
No score for this post
  (no login)

Ik heb een jvc 100hz. breedbeeld tv. model naam av-28gh1suf serie nr. 06913780. Ik was een dvd aan het kijken en hij sloeg in een keer uit. Ik kreeg hem daarna niet meer aan. toen heb ik even alle stekkers eruit gehaald en opnieuw aan gesloten. daarna zette ik hem aan en alleen het standby lampje knippert en ik krijg hem niet aan als ikeen progamma nummer intoets op de afstandbediening, terwijl dat wel zou moeten volgens de gebruiksaanwijzing. HELP!!!!!!!!!

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(no login)

Re: jvc standby lampje knippert

No score for this post
March 18 2006, 4:14 PM 

Controleer de lijneindtor eens,deze gaat nogal eens defect in dat soort tv's.
Geen alternatief gebruiken aub.En controleren op slechte solderingen,dit kan een oorzaak zijn van het defect raken van de transistor.

William

(no login)

bedankt!

No score for this post
March 19 2006, 4:19 PM 

Bedankt voor de tip, maar aangezien ik een vrouw ben die geen idee heeft waar een lijneindtor zit denk ik toch dat ik een monteur moet laten komen. Ik had gehoopt dat het een klein probleempje was die ik zelf had kunnen repareren.
Ik moet er ook nog bij zeggen dat de tv in een kast zat en dat er eigenlijk niet genoeg open ruimte er omheen was, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben dat hij nu kapot is?

William1967
(no login)

Re: bedankt!

No score for this post
March 22 2006, 5:22 PM 

De TV heeft wel genoeg koeling nodig,word de TV te warm "slijt" alles wat sneller dus het kan een oorzaak zijn.

En dat je een vrouw bent wil niets zeggen,ik ken een vrouw die ook repareert en ze is vrij goed daarin,ze werkt voor een technische dienst:)

William

Anonymous
(no login)

bedankt

No score for this post
March 30 2006, 5:51 PM 

bedankt voor alle tips onze tv is nu gemaakt. ik bedoelde trouwens niet alle vrouwen hoor. ik ben gewoon zelf a-technisch wat tv's betreft:)

(no login)

EAST/WEST FOUTJE

No score for this post
April 12 2006, 5:40 PM 

PHILIPS 28PW8707/12
gEACHTE wILLIAM
IK HEB EEN KUSSEN EFFEKT AAN BEIDE ZIJDEN , MAAR OP DE TEKENING STAAT DAT NIET
AANGEGEVEN WEL HORIZONTALE GEDEELTE.
iK HEB HET IDEE DAT EEN BEVEILIGINGS WEERSTAND OF EEN TRANSISTOR OF CONDENSATOR
KAN WEZEN. hEB JIJ EEN IDEE VOOR MIJ?
BIJVOORBAAT DANK !

Anonymous
(no login)

Re: EAST/WEST FOUTJE

No score for this post
April 15 2006, 3:54 PM 

@ ronny,dit is een EM2E chassis als ik me niet vergis,de OW sturing staat wel aangegeven in het schema,vaak voorkomende klacht is een defecte FET in de OW regeling en de printzekering.Ik heb ook al meegemaakt dat er een spoel loszat waardoor de FET defect raakte.
Is het kusseneffect erg klein dan kun je dat eventueel opnieuw afregelen in het SDM.Dit komt soms voor nadat er wat onderdelen in de OW regeling vervangen zijn.

William

(no login)

positie nr Chassis EM2E

No score for this post
May 5 2006, 1:10 PM 

a.u.b positie nr, van het fet(evt,fet waarde) en de zekering.
De shema die ik heb geeft geen east/west foutje aan en geen horizontale gedeelte.
Op de print kan je alleen vertikaal afregelen en horizontaal is er niets.
Heb je het gedeelte schema met east/west foutje, zou het zeer op prijs stellen.
Mijn dank is groot.

Current Topic - jvc standby lampje knippert
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Find more forums on Repair & ServiceCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement