Re: Vreemde kleurvlek rechts in het beeld Philips 28PW9545 vervolg van onderstaand
No score for this post
September 22 2006, 3:12 PM
Leuk bull-ships verhaal dus...
Contrastafbuiging is een woord wat ik na bijna 20 jaar tv's herstellen nog nooit gehoord heb.
Wat wel een mogelijkheid is dat het contrast te hoog staat ingesteld,hierdoor slijt de beeldbuis sneller.Contrast op 50% is voldoende om een goed beeld te krijgen.De kans is wederom aanwezig dat de beeldbuis slecht geworden is.
Nu is de vraag hoe oud dit toestel precies is,een Philips TV heeft 4 jaar!! volle garantie op de beeldbuis,in je vorige bericht lees ik dat je een coulance korting kreeg terwijl het toestel van 2002 is?
Een plaatselijke kleurvlek kan ook een oorzaak zijn van "local dooming",dit komt doordat de beeldbuis is vervangen door een alternatief omdat de originele niet meer leverbaar is / was.
Hiervoor kun je de software wat aanpassen zodat het minder opvalt maar helemaal weg krijg je het niet.De software aanpassen kun je het beste overlaten aan een expert die weet waar ie mee bezig is.
Re: Vreemde kleurvlek rechts in het beeld Philips 28PW9545 vervolg van onderstaand
No score for this post
September 23 2006, 7:45 PM
Hoi,
Heb mn ouders nog ff gevraagd.Het toestel blijkt uit eind 2000 te komen.Gister ff de kap v/d tv gehad en het blijkt wel de orginele beeldbuis te zijn Deze beeldbuis zit er in W66ESF012X44.
No score for this post
September 24 2006, 2:17 PM
Er zat een witte langwerpige Sticker op met Philips opdruk en logo.En het typenummer wat ik eerder melde stond erop.Ook zat er een kleine vierkante sticker op met getallen.
No score for this post
September 26 2006, 10:17 AM
Op het label waar het beeldbuis type op staat zie je onderaan een code staan waar je een jaartal uit kunt halen,hiermee kun je controleren uit welk jaar de beeldbuis is en of je ook wel echt een nieuwe buis hebt gekregen.
Mijn vermoeden gaat er nog steeds vanuit dat de beeldbuis niet goed is,helaas.
U laat Uw toestel op stand-by staan denk ik.Daardoor wordt de beeldbuis niet gedemagnetiseerd.staan er boxen in de buurt van Uw TV? doe die eerst weg. zet Uw toestel 15 minuten af met de aan-knop op Uw tv,zet dan opnieuw aan;de beeldbuis wordt nu gedegmanetiseerd; kleurvlekken zijn verdwenen.
Nee,de tv staat nooit op standby.Dat doen we nooit.Vanwege brandgevaar wat je wel eens leest in de krant dat erbij mensen een tv in de brand vliegt vanwege de standby functie.Het blijft nog steeds een raadsel hoe die vlek er komt.Er staan geen luidsprekers bij de tv in de buurt overigens.
De tv is afgelopen week weggeweest ter reparatie.De monteur kon niets vinden.Maar heeft toch het relais van het demagnetiseergedeelte voor de beeldbuis vervangen.Volgens de plaatselijke winkel(EVM)kon het ook aan de graffitie liggen van de tv.Geen idee wat hij er mee bedoelt of is dat ook weer bullships??De tv is inmiddels weer thuis.Heb ook ff gekeken wat voor datum er op de beeldbuis stond omdat er een nieuwe was in gekomen afgelopen jaar.En William er eerder in dit topic over vroeg.De beeldbuis komt uit 2005.