<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Thomson 28WX410S tv valt spontaan uit

December 4 2007 at 11:04 PM
No score for this post
  (Inloggen djdrie)

Hallo,

Misschien dat een van de bezoekers hier weten waar het aan kan liggen. Sinds gisteren valt mijn tv spontaan uit. Voordat hij ermee ophoudt trek ehet beeld bovenin links en rechts wat samen, hoe erger dit wordt hoe sneller de tv ermee stopt. Het is een breedbeeld tv met gewone beeldbuis alleen een vlakke voorkant, 28 inch van Thomson (28WX410S) amper 4 jaar oud.
De periode dat hij uitvalt varieert van een paar minuten tot soms een paar uur, ik denk dat het afhangt van hoe warm hij is (als de tv warm is houdt hij er eerder mee op). En als hij uitvalt dan brandt alleen het standby lampje nog en de tv kan je dan niet aanzetten met afstandsbediening etc. Als je de aan/uit knop uitdrukt en dan weer indrukt dan pas kun je hem weer aanzetten.

Ik zou graag willen weten waar het misschien aan zou kunnen liggen. Bedankt voor enige info.

(het af en toe iets samentrekken van het beeld was al langer, misschien wel meer dan een maand. ik heb het idee dat het ook wel iets met de stroomtoevoer te maken heeft, want nadat hij uitviel heb ik de stekker uit en verlengsnoer gehaald en direct in een stopcontact gestoken en het lijkt wel langer te duren voordat hij uitvalt, misschien is het toeval)

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(Inloggen djdrie)

verklarende foto

Score 4.0 (1 person)
December 5 2007, 12:03 PM 

Misschien helpt deze foto van de tv.

(ligt plat op de vlakke buis)

(Inloggen djdrie)

nummers

No score for this post
December 5 2007, 12:45 PM 

Met behulp van wat nummers is het misschien makkelijker om me op weg te helpen waar ik op moet letten.

1. aan en uit knop
2. etc...

Nu weet ik niet waar ik moet zoeken of op moet letten. Dus graag een toelichting als je een idee hebt. Bedankt.

piet
(no login)

Re: nummers

Score 3.0 (1 person)
December 8 2007, 10:22 PM 

Het oost/west correctie schakelcircuit werkt niet goed/valt uit.
Wat heb je tot nu toe ondernomen?
Allereerst:
Controleer goed soldeerlassen in gebieden 1 t/m 6

Dick
(no login)

Re: nummers

No score for this post
December 8 2007, 11:33 PM 

Bedankt voor de reactie, Piet.

En voor de tip waar het eventueel aan kan liggen. Maandag laat ik hem op halen door een reparateur van tv's. Jammer dat er zo laat gereageerd werd, ik doe er zelf nu niks meer aan.

En over de reactie dat ik zou schelden, echt schelden was het niet. Opmerkingen over bepaalde mensen noem ik nog geen schelden. Maar goed het schelden is jouw interpretatie niet de mijne.

groeten,

Current Topic - Thomson 28WX410S tv valt spontaan uit
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Find more forums on Repair & ServiceCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement