<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

philips GR2.2

February 23 2008 at 8:13 PM
No score for this post
  (Inloggen pressure-barrel)

Mijne heren,

betreft Philips ktv type: 21PT530A/00 chassis GR2.2
Klacht: eerst petste de lijtrafo, deze vervangen, nu grijs beeld met terugslaglijnen, oorzaak R 3570=6R8 en R3431(BBprint)=270 ohm defect.
Nu beeld prima, maar geen geluid. Signaal gevolgd tot op If-module: op pen 7,8 15 en 17 van ic TDA 9840(stereodecoder) wel signaal, maar aan de uitgang
pen 10 en 11 niets. Ic vervangen, maar geen resultaat. Ic wordt volgens mij geblokkeerd door de i2c-bus, maar ik kan niet ontdekken waarom. Alle commando's werken wel, zoals kleur verzadiging, contrast enz. Ook als ik mute indruk op de ab dan verschijnt het luidspreker symbool met eem kruis erdoor heen op de bb en schakelt ook weer uit, echter geen geluid.
Heeft iemand een idee waar ik verder kan zoeken ?
Groeten Drukvaatje

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(no login)

Re: philips GR2.2

No score for this post
February 25 2008, 1:22 PM 

Fout word veroorzaakt doordat de indentificatie lijn op de processor niet aankomt,als je gaat zenderzoeken worden ook alle zenders overgeslagen.
Oplossing is een dure nieuwe microprofessor.
Vaak gaat ook een 27 volts zener defect en de TXT professor.Wordt een erg dure herstelling voor zo'n oudje.

(Inloggen pressure-barrel)

GR 2.2

Score 1.0 (1 person)
February 27 2008, 9:46 PM 

Hoi William,

bedankt voor je antwoord.
Ik vermoede ook al dat de upc defect was, maar leek me eerst onwaarschijnlijk, omdat de rest wel werkt. Ook klopt het dat de zenders bij het zoeken blijven doorlopen.
Ik zal nog naar die zener kijken.
Probeer een 2de hands processor te krijgen uit een slooptoestel.
Het is een oudje, maar heb toch al wat geïnvesteerd en ook omdat het toch de sport van het herstellen is.

Groeten Ad

Current Topic - philips GR2.2
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Find more forums on Repair & ServiceCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement