<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Tanks op Schaal

August 29 2003 at 6:39 PM
  (no login)
van IP adres 212.64.58.124

Dames en heren,

Na het wat rond kijken op deze nieuwsgroep, fotoalbum en website zag ik dat er veel aandacht wordt besteed aan militaire modelbouw in de schaal 1:35.

Niks te nadelen hiervan maar zelf ben ik een bouwer in de schalen: 1:72, 1:76 en 1:87.
Zelf zou ik hier een website over willen maken zoals deze van de TWENOT. (Referentie foto’s. bouwverslagen, nieuwsgroep enz.)

Graag zou ik willen weten of er nog meer mensen zijn die op deze schaal bouwen en die het misschien leuk vinden als er ook een website overkomt.

Reacties verneem ik graag via onderstaand e-mail adres of eventueel hier op de nieuwsgroep.

Met vriendelijke groet,

Cor

[email protected]

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)
62.166.248.189

schaal

August 29 2003, 7:21 PM 

dit forum is de nieuwsgroep van de tweede nederlandse organisatie van tankhobbyisten en is dus geen specifieke modelbouwnieuwsgroep en zeker niet schaalgebonden.Omdat menig liefhebber van militair materieel ook graag een model van dit voertuig in zijn kast heeft staan zijn deze hobbies meestal gecombineerd.Dat er bijna niks gevraagd wordt over andere schalen betekend niet dat het niet mag.De we worden niet gewaardeerd-discussie is ook al menig maal gevoerd.1:35 is een breder gewaardeerde schaal en krijgt dus ook meer aandacht,binnen die schaal wordt weer gevklaagd dat duits wo2 spul de boventoon voert en zo is er altijd wat.Punt is dat de deelnemer de nieuwsgroep vormgeeft dus als jij 1:87 vragen stelt krijg je van een andere 1:87er wel antwoord.Veel vragen zijn denk ik niet eens schaalgebonden.
groeten,bert

Respond to this message   

(Inloggen G.Takken)
62.234.38.112

Volledig mee eens, Bert en weet je

August 29 2003, 9:00 PM 

Ook de "grotere" schalen kunnen leren van de "braille"schaal bouwers
Neem Bram Corts met zijn figuren, bijvoorbeeld, heel knap wat hij doet, want ik krijg de 1/35 mannekes niet eens netjes in de verf, ik kan alleen maar grotere schalen
Dus, gewoon vragen wat je wilt en er zijn altijd wel mensen die je willen helpen
Bert Takken

Respond to this message   

(Inloggen frankhaspels)
62.195.77.166

Geinig !

August 29 2003, 11:40 PM 

Heb nog een berg duitse Esci-modellen 1/72. Niet om weg te geven hoor, ben er veel te blij mee. Ik ben wel van plan om eens te diorama te bouwen 1/72.
Mijn eerste diormama 1/72 was 20cm x 30cm. Ik had daarbij het diormama gedeelte van een matchbox Demag met Zundapp gepakt. Hierbij kwamen Revell infanteristen. Daar zitten mooie mannekes tussen. Op het bochtende weggetje waar de huisruine stond, had ik een Hasegawa Sd.kfz. 222 radiowagen neergezet.

Ik heb ooit eens groots ingeslagen om een gigadiorama te maken met boerderijtjes en kerkjes op het platteland. Je moet hier denken aan een afmeting van 1m X 0,75m. De treinhobbysjop in Eindhoven (in een zijstraatje links naast de Plaza-bios) heb ik de huisjes gekocht. Sowieso zijn die huisjes ook leuk om ermee in een 1/35 diorama te gaan spelen met 3d-effecten, door diepte te maken met kleinere modellen op de achtergrond.
Alles ging prima totdat ik de onderlaag had gemaakt. Die bestond volgens mij uit kalk, gemengd met schoolverf bestaande uit een mengsel van bruin en rood.
Even de verhoudingen op de rails zetten: ik was 15 en dacht groots...

zucht...YEP !...Dit wordt leuk !

Frank

Respond to this message   

(no login)
62.251.81.127

1/72 en 1/87

August 30 2003, 3:40 PM 

Hoi Cor,

Buiten de bekende 1/35 ben ik ook actief met 1/72 en 1/87, net als veel andere Twenoters. In ons verenigingsblad kom je regelmatg wel postings tegen en artikelen over onderwerpen in die schaal.

Ik zou zeggen join the Twenot en breng de mannen bijh elkaar. Misschien krijg je voldoende inspiratie en vulling voor je website bij elkaar.

Gr.

Marc

Respond to this message   

(no login)
145.53.170.115

Dragon's Elefant

August 31 2003, 9:13 AM 

Voor de liefhebbers van 1/72 brengt Dragon een Elefant uit. Zie je de kleinere schalen komen ook aan hun trekken. Groetjes Arno

Respond to this message   
Current Topic - Tanks op Schaal
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2013 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Bedankt voor Uw bijdrage(n) De Twenot behoudt ten alle tijde het recht om berichten te verwijderen als de inhoud racistisch, fascistisch, kwetsend, niet relevant of simpelweg oervervelend is.
Ook het niet willen opvolgen van de simpele basis regels zal resulteren in het verwijderen van Uw bericht(en)
Alle andere hobby gerichte mail is welkom. Voor vragen, opmerkingen en klachten kunt U contact opnemen met de webmaster via dit email adres: [email protected]