<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

KAN DIT................?????

September 16 2003 at 3:17 PM
  (no login)
van IP adres 80.56.180.83

ik heb het duitse 88mm gun flak 36/37
ik was nou benieuwd of een mercedes l3000 of een opel blitz dit kanon wel eens aan de trekhaak meegenomen hebben? of namen de duitsers hier alleen zwaardere voertuigen voor om dit kanon te trekken [verplaatsen]?

ik wou het graag weten want als een opel of mercedes dit kanon kunnen trekken [en of dit dus ook met de werkelijkheid overeenkomt]zet ik die ervoor al vast erg bedankt!!!!!!

groetjes kai reichwein

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)
193.172.62.171

DOE MAAR NIET

September 16 2003, 3:26 PM 

Om in het zelfde lettertype te spreken

De Opel of Mercedes trucks die je noemde waren 3 tonners. De Flak werd door een 8 tonner getrokken.
Dat was niet voor niets zo

Piet

Respond to this message   
kai reichwein
(no login)
80.56.180.83

oke bedankt

September 16 2003, 3:33 PM 

bedankt staat er in een bouwbeschrijfing meestal bij hoeveel ton een voertuig kan trekken?

Respond to this message   

(no login)
193.172.62.171

Bouwbeschrijvingen zijn doorgaans spaarzaam...

September 16 2003, 3:46 PM 

Kai,

Aan bouwbeschrijvingen heb je doorgaans niet zo veel als het op de details aan gaat.

Wat je wel kan doen met de 3t trucks (in het duitse leger hadden ze het dan over mittlere Lkw, wat dan weer staat voor middelklasse Lastkraftwagens= vrachtauto), is ze gebruiken voor munitietransport.

Sterker nog, als ik kijk naar de geauthoriseerde sterkte van een batterij 8,8cm Flak (de zgn. KStN 1711 (fG) van 1.6.44), werden de stukken geschut door een 12t getrokken, dus niet eens door een 8t (respectievelijk de SdKfz 8 versus de SdKfz 7)

De munitievoertuigen waren 4x4 aangedreven. De standaard modellen van bv. Italeri zijn 4x2 aangedreven. Dat maakt ze dus handelsüblich, oftewel commercieel, terwijl de voertuigen die bestemd waren voor het duitse leger geländegähig, oftewel "all-terrain" waren.

Kan je het nog volgen?

Samengevat: je kan een Italeri vrachtauto niet voor een Tamiya 8,8cm Flak zetten zonder daarbij de vrachtauto kapot te laten gaan.

Piet

Respond to this message   

(no login)
193.172.62.171

Nog duidelijker: Kai, volg deze link maar

September 16 2003, 3:52 PM 

Ik heb net de eerder genoemde KStN geupload.

http://www.okem.nl/~s.p.duits/1711%20(fG).doc

Piet

Respond to this message   

(no login)
62.163.248.114

volgen?????!!!! dat is niet te doen

September 17 2003, 4:39 PM 

sorry dit gaat me boven me hoofd ik snap er niks van ik kijk wel gewoon voor een meertonner dan komt het wel goed in ieder geval bedankt voor je andwoord en moeite groetjes kai

Respond to this message   

(no login)
212.123.152.217

net wat piet al zei...

September 16 2003, 6:39 PM 

een 8 tonner is hier voor nodig en was zelfs het meest gebruikt hier voor. en ik denk dat een flak nog wel meer weegt dan die 3 ton van de mercedes dus dan mag je ook wel heel wat front gewichten gebruiken mocht de motor van de mercedes uberhaubt al sterk genoeg zijn.
en in de balkan en rusland heb je veel heuvels en bergen en zou dit toch al niet kunnen.

ik heb hier nu wel een heel verhaal staan, maar het komt er op neer dat piet gelijk heeft en dat het niet kan met een mercedes.

groeten boris

Respond to this message   
kai
(no login)
62.163.248.114

bedankt allen!

September 17 2003, 4:27 PM 

bedankt ik ga kijken voor een meer tonner!

Respond to this message   
Current Topic - KAN DIT................?????
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Bedankt voor Uw bijdrage(n) De Twenot behoudt ten alle tijde het recht om berichten te verwijderen als de inhoud racistisch, fascistisch, kwetsend, niet relevant of simpelweg oervervelend is.
Ook het niet willen opvolgen van de simpele basis regels zal resulteren in het verwijderen van Uw bericht(en)
Alle andere hobby gerichte mail is welkom. Voor vragen, opmerkingen en klachten kunt U contact opnemen met de webmaster via dit email adres: twenot@twenot.nl