<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Tamiya verf

October 9 2003 at 5:57 PM
  (no login)
van IP adres 80.126.153.17

Medebouwers,

Na altijd Humbrol en Revell verf gebruikt te hebben wil ik ook de Tamiya verf eens gaan gebruiken.
Ik lees altijd dat jullie hier goede ervaringen mee hebben.
Wat is nu een goed begin (basis assortiment) van kleuren (OD en PG)?
En is dit het best te verdunnen met isopropyl alcohol in plaats van de originele Tamiya thinner?
Alvast bedankt voor de info.

Grtz,
Hans

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)
62.45.155.45

Ik wil even met deze vraag meeliften

October 9 2003, 9:53 PM 

Hoi,

Ik gebruik zelf ruiterwisservloeistof van de hornbach (gewoon doorzichtig spul) en het werkt perfect. Maar nu heb ik andere gekocht wel op basis van isopropanol. Maar als ik het in mijn airbrush doe is het gewoon een bellenblazer geworden. Het gaat schuimen als een gek. Komt het doordat het biologisch afbreekbaar is of heb ik gewoon pech.

Welk merk gebruiken jullie en waar kan je het kopen??

Alvast bedankt,

Robert

Respond to this message   

(no login)
62.194.205.197

ik heb hetzelfde probleem als robert met de bellenblaas.

October 9 2003, 10:00 PM 

graag een oplossing hiervoor
alvast bedankt

Respond to this message   

(no login)
195.18.126.107

Tijden veranderen...

October 10 2003, 12:15 AM 

Wij moesten het vroeger zonder airbrushpistool doen, gewoon zelf blazen

Effe serieus: Het hoort zich aan alsof jullie een ruitensproeiervloeistof (welke gebaseerd is op isopropylalcohol) gebruiken, die reeds kant en klaar gemengd is en voorzien van een of ander reinigingsmiddel. Kijk voor de geconcentreerde ruitensproeiervloeistof (dat blauwe spul dat je thuis eigenlijk zelf moet vermengen alvorens hem in het reservoir te kieperen, meestal in een literfles).
De blauwe (geconcentreerde)ruitensproeiervloeistof bestaat meestal uit 91% isopropylalcohol.
Wat je ook kan gebruiken (ik gebruik het tenminste, en naar volle tevredenheid) is brandspiritus, 85% ethylalcohol, en dat is gewoon verkrijgbaar bij de DHZ...

Groeten en succes ermee,
Hugo

Respond to this message   
marc faasen
(no login)
62.194.205.197

hoi hugo .wat gebruik je voor mengverhouding bij tamiya verf?

October 10 2003, 1:17 PM 

.

Respond to this message   

(no login)
195.18.125.133

40%verf / 60%thinner (ethylalcohol).. Groeten (n/t)

October 10 2003, 6:23 PM 

Respond to this message   
marc faasen
(no login)
62.194.205.197

o.k bedankt voor de info

October 12 2003, 12:09 AM 

.

Respond to this message   
Current Topic - Tamiya verf
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Bedankt voor Uw bijdrage(n) De Twenot behoudt ten alle tijde het recht om berichten te verwijderen als de inhoud racistisch, fascistisch, kwetsend, niet relevant of simpelweg oervervelend is.
Ook het niet willen opvolgen van de simpele basis regels zal resulteren in het verwijderen van Uw bericht(en)
Alle andere hobby gerichte mail is welkom. Voor vragen, opmerkingen en klachten kunt U contact opnemen met de webmaster via dit email adres: twenot@twenot.nl